خرید ملک در کانادا میانبری به سوی اخذ اقامت کانادا

اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کانادا این روزها به عنوان یکی از راه های آسان مهاجرت به کانادا شناخته می شود. اما از جمله سوالات رایجی که متقاضیان در این مورد می پرسند این است که آیا صرفا فقط خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت دائم کانادا می شود؟ آیا همه افراد می‌ توانند برای خرید ملک در کانادا اقدام کنند؟ آیا هزینه های خرید ملک برای شهروندان کانادایی و اتباع خارجی یکسان است؟ اگر به دنبال پاسخ به این سوالات هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

خرید ملک در کانادا

نکته ی قابل توجه اینجاست که شما صرفا با خریدن ملک در کانادا نمی‌ توانید اقامت کانادا را به دست بیاورید، اما با خرید ملک می توانید ویزای کانادا را بگیرید و آن را به ویزای تحصیلی تبدیل کنید و پس از فارغ التحصیل شدن اقامت دائم کانادا را اخذ کنید. یا اینکه می توانید یک ملک تجاری بخرید و سرمایه گذاری کنید مثلا با خرید هتل شما می توانید به هدف اخذ اقامت دائم در کانادا برسید و …

افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند، می توانند املاکی را با قیمت مناسب خریداری و اقساط آن را در بلند مدت پرداخت کنند. برای افرادی که ویزای توریستی ندارند هم در این زمینه شرایط خوبی وجود دارد، این افراد می توانند یک دستگاه آپارتمان را پیش خرید کنند و تنها ۱۰ درصد از مبلغ آن را پرداخت کنند، سپس ویزای توریستی کانادا را اخذ کنند و مقدار دیگری از مبلغ را در زمان تحویل آپارتمان پرداخت کنند و و باقیمانده را طی اقساط ۱۶ ماهه برگردانند.

داشتن یک خانه در کانادا شانس ورود به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا را افزایش نمی ‌دهد اما مهم تر از همه این است که یک راه به سوی مهاجرت به کانادا باز می ‌کند و جزء دارایی شما محسوب می شود.

خرید ملک در کانادا چه مزایایی دارد؟

  • اخذ ویزا برای فرد متقاضی و خانواده اش را آسان می کند.
  • منجر به تبدیل ویزا به ویزای تحصیلی و اخذ اقامت دائم کانادا می شود.
  • دارای اقساط بلند مدت بدون بهره بانکی است.

وام مسکن در کانادا

برای متقاضیانی که خواهان مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک هستند، این سوال پیش می آید که آیا اتباع خارجی می توانند وام مسکن دریافت کنند یا خیر؟ پاسخ مثبت است. شما می توانید از طریق موسسه ای که کارهای مهاجرتتان را انجام می دهد، برای خرید مسکن یا راه اندازی کسب و کار وام دریافت کنید. به طور کلی در تامین وام های مسکن موسسات مالی، هیچ مشکلی برای اتباع خارجی وجود ندارد.

خرید ملک در کانادا برای مهاجران بسیار آسان است و برای افرادی که می خواهند برای مدتی در کانادا زندگی کنند گزینه بسیار خوبی است. به طور کلی قیمت مسکن در کانادا از دیگر کشورهای جهان پایین تر است و دولت کانادا برای مهاجران مزایایی را فراهم می کند. افرادی که در کانادا ملکی را خریداری می‌کنند، مالکیتی مشابه با ساکنان و شهروندان کانادایی دارند.

 

شرایط خرید ملک و دریافت وام در کانادا

برای خرید ملک در کانادا حتما نباید مقیم آن کشور باشید. هر فردی از هر کشوری می تواند در کانادا خانه خریداری کند. البته همانطور که گفته شد خرید ملک در کانادا باعث اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک نمی شود و فقط ویزای کشور کانادا را شامل می شود اما می توان از طریق روش هایی که گفته شد آن را تبدیل به اقامت دائم کانادا کرد.

فردی که در کانادا اقامت ندارد باید یک پیش پرداخت ۳۵ درصدی برای خرید ملک داشته باشد. اتباع خارجی برای دریافت وام باید مستقیما به بانک مربوطه مراجعه کنند و پس از انجام شفاف سازی ها و شرایط لازم وام را دریافت کنند.

مراحل خرید ملک در کانادا

کانادا استان های زیادی دارد و هر استان شرایط خاصی را برای خرید ملک دارد. به طور کلی روند خرید ملک در کانادا بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول می کشد. برای خرید ملک باید مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا باید به یک دفتر املاک و مستغلات معتبر در کانادا مراجعه کنید و با یکی از مشاور ها و معامله گرها در این زمینه آشنا شوید تا بتوانید از آنها مشاوره بگیرید و شرایط را بسنجید.
قبل از انجام هر کاری باید از بانک برای مبالغ رهن استعلام بگیرید و از استطاعت مالی تان برای خرید ملک اطمینان حاصل کنید.
بعد از اینکه ملک مورد نظرتان را انتخاب کردید از مشاور ملکی یا معامله ‌گر بخواهید که توافق نامه ای را برای شما تنظیم کند و تمام مشخصات و جزئیات ملک را در آن ذکر کند.
بعد از کسب رضایت خریدار و فروشنده توافقنامه مورد نظر باید از جانب هر دو نفر امضا شود. فروشنده ملک باید با وکیل املاک اداره ثبت در ارتباط باشد تا نام شما را به عنوان صاحب آن ملک ثبت کند.
شبهه ای که در خرید ملک وجود دارد، شاید گرفتن وام از دولت کانادا باشد. مهاجران جهت مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک می توانند برای دریافت وام درخواست دهند و ۶۵ درصد از مبلغ کل ملک را وام بگیرند. این وام مسکن به عنوان رهن مسکن، نزد بانک یا موسسه ای که وام را اعطا می کند، باقی می ماند.

مراحل خرید ملک در کانادا

شاید بد نباشد با انواع مختلف خانه ها در کانادا آشنا شوید:

انواع مختلف خانه ها در کانادا عبارتند از:

  • کاندومینیوم (همان آپارتمان های مستقل در ساختمان های بلند)، صاحبان این نوع ساختمان ها باید ماهانه مبلغی را برای تعمیرات و نگهداری ساختمان بپردازند. این خانه ها نسبت به بقیه قیمت پایین‌تری دارند و برای مهاجران تازه وارد گزینه خوبی هستند.
  • تاون هاوس یا همان آپارتمان هایی که به صورت افقی گسترش پیدا کرده اند.
  • بانگلو یک نوع از خانه هایی هستند که یک طبقه و معمولا زیر زمین دارند.
  • خانه های مجزا و ویلایی که قیمت بالایی دارند.
  • خانه های نیمه مجزا که زمین مستقل و ورودی جداگانه دارند. اما هر دو واحد، دیوار به هم چسبیده و مشترک دارند.
  • خانه های دوبلکس اگرچه مستقل بنظر می آیند اما می شود طبقه ها را جداگانه اجاره داد.

مواردی که در فرم تقاضا برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک ذکر شده است:

  • ملیت متقاضی
  • سن متقاضی
  • مهارت زبان متقاضی
  • تحصیلات متقاضی
  • سابقه کار متقاضی
  • درآمد و دارایی متقاضی (اعم از مالی و غیر مالی)
  • حضور خانواده متقاضی در کانادا یا عدم حضور آنها
  • پیشنهادات شغلی متقاضی

منبع: ویزا نارنجی

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.