بیش از ۳۰ هزار پناهجوی افغان هنوز در انتظار اسکان مجدد در کانادا هستند

این نگرانی وجود دارد که در صورت عدم اقدامات دولت فدرال حجم زیاد درخواست پناهندگان اوکراینی منجر به تاخیر بیشتر برای پناهندگان افغان شود.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، تا تاریخ ۴ مارس و پس از تسلط طالبان بر افغانستان، کانادا فقط  ۸ هزار ۵۸۰ نفر از ۴۰ هزار پناهجوی افغان را که وعده داده بود را اسکان داده است. و در صورت ادامه کار با این سرعت، رسیدن به هدف ۴۰ هزار پناهنده دو سال به طول می‌انجامد.

واردا شازادی میگن، یکی از وکلای مربوط به پناهندگان و مهاجرت مستقر در تورنتو، در این رابطه گفت:

ما باید بهتر عمل کنیم. ما باید در جایی که در زمین با عوارض روبرو هستیم عیب‌یابی کنیم.

کانادا هفته گذشته، دو جریان جدید مهاجرتی را برای اوکراینی‌هایی که از جنگ فرار می‌کنند اعلام کرد:

یکی برنامه‌ای برای اوکراینی‌هایی که مایل به اقامت دائم در کانادا هستند و دیگری برای کسانی که می‌خواهند به طور موقت به کانادا بیایند.

بر اساس برنامه مجوز کانادا برای سفرهای اضطراری اوکراین، محدودیتی برای تعداد اوکراینی‌هایی که به طور موقت به کانادا می‌آیند وجود نخواهد داشت.

شازادی میگن افزود:

خدمات پردازش مهاجرت باید به درستی تأمین مالی شود تا اطمینان حاصل شود که کانادا می‌تواند به بحران‌های اوکراین و افغانستان به اندازه کافی پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۵، تنها ۱۰۰ روز طول کشید تا کانادا از ۲۵ هزار پناهجوی سوری استقبال کند تصریح کرد:

بحران پناهندگان اوکراین مستلزم یک واکنش فوری بسیار سریع است و دولت باید به خاطر کاری که به سرعت انجام می‌دهد ستایش شود و این کار درستی است.

شازادی میگن خاطر نشان کرد:

من معتقدم اگر در مورد فرآیندهای خود باهوش باشیم و بخش‌های ما منابع خوبی داشته باشند، می‌توانیم چندین کار انجام دهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که منابع کافی وجود دارد تا سایر گروه‌های در معرض خطر مانند افغان‌ها نیز در حال پردازش باشند.

این درحالی است که شان فریزر، وزیر مهاجرت، وضعیت افغانستان را «کاملاً متفاوت» با آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، خواند و گفت که اکثر اوکراینی‌های جنگ زده می‌خواهند در آینده به کشورشان بازگردند.

فریزر در این رابطه گفت:

یکی از تفاوت‌های بزرگ این واقعیت است که افرادی که از افغانستان فرار می‌کنند، برنامه‌ریزی می‌کنیم که آن‌ها را کانادایی کنیم و برای همیشه در اینجا زندگی کنند. هنگامی که شما یک پروسه اسکان دائمی دارید، این در برنامه‌ریزی سالانه ما برای اطمینان حاصل می‌شود. که ما آماده اسکان مجدد و آماده سازی افراد برای موفقیت به طور دائم هستیم.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.