معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸

بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ کدام است؟

شروع یک زندگی تازه در کشوری جدید گام بزرگی است. پیش از تصمیم‌گیری باید به‌خوبی درباره‌ی کشور مقصد و فرصت‌های موجود تحقیق کنید. افراد به امید دستیابی به شرایط بهتر اقدام به مهاجرت می‌کنند. بنابراین باید امتیازات و سختی‌های پیش رو را شناسایی کنید. فرهنگ، شرایط اجتماعی و سیاسی، هزینه‌های زندگی و فرصت‌های درآمدزایی در کشور مقصد اهمیت بسزایی دارند. وضعیت فرد در کشور مبدأ هم بی‌اهمیت نیست. شاید یک اروپایی با درآمد متوسط، پس از مهاجرت به قاره‌ای دیگر بتواند بی‌دردسر شش ماه را بدون شغل و با تکیه بر پس‌اندازش سپری کند. اما برای یک ایرانی با درآمد متوسط در شرایط اقتصادی کنونی احتمالا چنین چیزی به‌راحتی میسر نمی‌شود! بنابراین انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت که با شرایط مالی، دارایی‌ و توانایی‌های شما هم‌خوان باشد، تأثیر چشمگیری در زندگی موفقیت‌آمیز پس از مهاجرت دارد.

بنابر سنجش غیرقطعی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» (U.S.News & World Report) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های رتبه‌بندی بهترین کشورهای دنیا، در سال ۲۰۱۷، سوئد به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تعیین شد. کانادا، سوئیس، استرالیا و آلمان به‌ترتیب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. اما این بررسی شرایط و ویژگی‌های مهاجران به این کشورها را مشخص نمی‌کند. اگر سرمایه‌ی هنگفتی دارید، احتمالا می‌توانید با اخذ ویزای سرمایه گذاری زندگی جدیدی را آغاز کنید. ضمن اینکه روند تغییرات اجتماعی و البته اقتصادی این کشورها را هم باید درنظر بگیرید؛ مثلا در سوئد که ظاهرا بهشت مهاجران است، در چند سال اخیر بدبینی و جرائم مربوط به مهاجران (چه به‌عنوان متهم، چه به‌عنوان قربانی) افزایش یافته است و ظاهرا مردم سوئد دل خوشی از تعداد زیاد مهاجران و تغییرات فرهنگی در کشورشان ندارند!

هرچند سنجش قابل‌اتکایی برای رتبه‌بندی قطعی کشورها از این نظر صورت نگرفته است، اما بنابر نظر کارشناسان و مؤسسات مختلف، چندین کشور در دسته‌ی بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرند. در اینجا این کشورها را به شما معرفی می‌کنیم.

۹- مالزی

مهاجرت به مالزی

۶۰ درصد جمعیت مالزی مسمان هستند. این کشور در نظرسنجی بهترین کشور برای مهاجرت مسلمانان، به‌عنوان برترین کشور انتخاب شده است. وجود فرهنگ‌های متنوع از جمله چینی، مالایی، هندی و زندگی صلح‌آمیز آنها در کنار هم، این کشور را به مکانی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. به اینها طبیعت زیبا و سادگی یافتن غذای حلال را هم اضافه کنید. مطابق سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورهای دنیا در سال ۲۰۱۸، مالزی جایگاه سی‌وچهارم را دارد. مهاجرت به این کشور اغلب از طریق ویزای کاری انجام می گیرد.

۸- فنلاند

مهاجرت به فنلاند

اگر شفق قطبی، بابانوئل و مدار شمالگان شما را سر ذوق می‌آورد، شاید باید فنلاند را برای زندگی انتخاب کنید. طبق‌ سنجش‌های انجام‌گرفته فنلاد امن‌ترین کشور دنیا و یک کاندید خوب به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت در سال ۲۰۱۸ است. پس اگر آرامش کانادا یا نروژ برای‌تان کافی نیست، جایی بهتر از فنلاند پیدا نمی‌کنید. اگر سرما اذیت‌تان نمی‌کند، فنلاد مقصد خوبی برای شماست. هلسینکی یکی از بهترین شهرها در فهرست شهرهای قابل‌سکونت دنیاست. برمبنای سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورها، فنلاند جایگاه چهاردهم را دارد. مهاجرت به فنلاند بیشتر از طریق کار یا تحصیل انجام می‌گیرد و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به دلیل هزینه‌ی زیاد آن کمتر توصیه می‌شود.

۷- نیوزیلند

مهاجرت به نیوزیلند

طبیعت زیبای نیوزیلند بی‌رقیب است. ثمره‌ی ساخت و تولید «ارباب حلقه‌ها» برای همه‌ی مردم منفعت داشته است. این کشور با بالاترین امتیاز در «سرمایه‌ی اجتماعی» به مردم مهربان، زندگی شهروندی عالی و شبکه‌های قوی حمایت اجتماعی معروف است. توازن کار و زندگی، کیفیت زندگی و توانمندی بهره‌گیری از خدمات پزشکی و درمانی، این کشور را به مقصدی پرطرفدار هم برای دانشجویان و هم برای نیروی کار متخصص تبدیل کرده است. نیوزیلند یکی از خوش‌منظره‌ترین کشورهای دنیاست که در تمام سال آب‌وهوای خوبی دارد. نظام آموزشی کشور در دسته‌ی بهترین‌های دنیا جای دارد. براساس سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورهای جهان در سال ۲۰۱۸، نیوزلند جایگاه سیزدهم را دارد. اقامت به نیوزلند بیشتر از طریق تحصیل و پس از آن از طریق ویزای کار و ویزای مهارت (تخصص) انجام می‌گیرد.

۶- ایسلند

مهاجرت به ایسلند

شاید در اینستاگرام عکس‌هایی از طبیعت خیره‌کننده ایسلند دیده باشید. براساس شاخص صلح جهانی در سال ۲۰۱۸ ایسلند آرام‌ترین کشور جهان است. آرامش و امنیت ویژگی بیشتر کشورهای نوردیک (کشورهای اسکاندیناوی و شمال اقیانوس اطلس) است. اخیرا این کشور تغییرات بسیاری در زمینه‌ی برابری جنسیتی ایجاد کرده است، درنتیجه یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی است. مطابق سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورها، ایسلند جایگاه دوازدهم را دارد. مهاجرت به ایسلند از طریق کار به دلیل قوانین حمایت از نیروی داخلی کمی دشوار است، بنابراین ویزای تحصیلی یا مهاجرت از طریق ثبت شرکت گزینه‌ی مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

۵- نروژ

مهاجرت به نوروژ

معروف است که در کشور آرام نروژ مردم زندگی امن و شادی دارند. آلودگی محیطی در این کشور بسیار کم و حتی شاید هیچ باشد. زیبایی خیره‌کننده، زندگی آرام و آموزش رایگان در همه‌ی دانشگاه‌های عمومی از امتیازات کشور نروژ است. علاوه‌براینها نروژ قوانین مهاجرتی دشواری ندارد. شاید هوای سرد شمالی را دوست نداشته باشید اما امنیت و زندگی سالم چیزی نیست که به‌راحتی از آن چشم‌پوشی کنید. مطابق سنجش مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» در رتبه‌بندی بهترین کشورهای دنیا، نروژ جایگاه دوازدهم را دارد. مهاجرت به این کشور اغلب از طریق ویزای تحصیلی یا ویزای کار یا ثبت شرکت در آن کشور صورت می‌گیرد.

۴- سوئد

مهاجرت به سوئد

سوئد به‌دلیل تأمین اجتماعی قدرتمند از پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت است. حقوق بشر اهمیت بسیاری در این کشور دارد. تقسیم عادلانه‌ی ثروت و حمایت‌های قوی دولت از شهروندان از دیگر ویژگی‌های مثبت سوئد است. در چند سال اخیر گوناگونی جمعیت سوئد افزایش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۷ جمعیت مهاجران به ۱۰ درصد جمعیت کشور رسید.

فراموش نکنید که علاوه‌بر ویژگی‌های کشور مقصد، شرایط و ویژگی‌های فردی شما هم در انتخاب مقصد مناسب تأثیرگذار است. خوب است بدانید در برخی بررسی‌ها هند و عربستان جزو ۱۰ کشور برتر برای مهاجران هستند، اما بی‌ترید برای مهاجرانی با شرایط ویژه! در عین حال از تأثیر موج مهاجرت به دلیل جنگ‌های منطقه‌ای در سال‌های اخیر بر کشورهایی که پناهجویان را پذیرفته‌اند، غافل نشوید. کسب اطلاعات کافی و مطمئن تأثیر به‌سزایی در انتخاب درست و شروع موفقیت‌آمیز زندگی جدیدتان دارد. مهاجرت به سوئد نیز بیشتر از طریق کار، سرمایه گذاری و تحصیل انجام می‌گیرد.

مهاجرت به سوئد

۳- آلمان

مهاجرت به آلمان

برخی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا در آلمان واقع شده‌اند؛ دانشگاه‌هایی که خدمات آموزشی باکیفیتی ارائه می‌کنند. نرخ پایین وقوع جرم و فرصت‌های شغلی بسیار، این کشور را به یکی از پرطرفدارترین کشورها برای شروع دوباره تبدیل کرده است. در آلمان نرخ بیکاری در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا پایین است. برای مهاجرانی که ویزای شینگن دارند، آلمان همیشه اولویت نخست است. آلمان یکی از پرجمعیت‌ترین، ثروتمندترین و از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا است. این کشور دارای تعداد قابل‌توجهی نیروی کار متخصص و ماهر است. بنابر رتبه‌بندی مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت»، رتبه‌ی نخست کارآفرینی و جایگاه سوم را در فهرست بهترین کشورها دارد.

مهاجرت به آلمان

۲- کانادا

مهاجرت به کانادا

کانادا بی‌تردید بهترین کشور برای مهاجرت تعداد زیادی از افراد، به‌ویژه دانشجویان و متخصص‌هاست. این کشور در راستای سیاست‌هایش، از مهاجرین استقبال می‌کند. قوانین مهاجرت و اعطای ویزای کانادا چندان پیچیده و نفس‌گیر نیست. کانادا طی چند سال اخیر به‌طور پی‌درپی رتبه‌ی نخست را از نظر کیفیت زندگی دریافت کرده است؛ این جایگاه مدیون نظام سلامت و آموزش کارامد، شرایط کسب‌وکار، صنایع مبتنی بر فناوری نوین و امکانات مناسب توسعه‌ی فردی است. کانادا که بزرگ‌ترین کشور دنیا پس از روسیه است، از صادرکنندگان اصلی مواد معدنی، غذا و انرژی است. همچنین یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین کشورهای دنیاست.

مهاجرت به کانادا

۱- استرالیا

مهاجرت به استرالیا

کارتون «مهاجران» را یادتان می‌آید؟! سرزمین مهاجران نامی‌ است که به استرالیا داده‌اند. این کشور درواقع رشد چشمگیر اقتصادی‌اش را مدیون همین افرادی است که برای مهاجرت به استرالیا و زندگی در این کشور عزم خود را جزم کرده‌اند. جمعیت مهاجران در استرالیا به نسل دوم و سوم رسیده‌اند. معمولا مهاجران ایرانی از طریق ویزای سرمایه گذاری استرالیا یا ویزای کار استرالیا اقدام به دریافت اقامت این کشور می کنند. اخذ اقامت دائم استرالیا به طور متوسط طی ۸ تا ۱۲ ماه امکان‌پذیر است. در این کشور به‌عنوان پیشروی حوزه‌ی «تحقیق و توسعه» فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد. کیفیت بالای زندگی (رتبه‌ی پنجم دنیا) را هم به مزیت‌های آن اضافه کنید. پذیرش مهاجران بسیاری از کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای غیرانگلیسی‌زبان، تأثیر عمده‌ای در فرهنگ رایج این کشور داشته است.

مهاجرت به استرالیا

در رتبه‌بندی سالانه‌ی مجله‌ی «یواس‌نیوز اند ورلد ریپورت» (U.S.News & World Report) در فهرست بهترین کشورهای دنیا (به‌طورکلی و نه از بعد مهاجرت) در سال ۲۰۱۸، کانادا در جایگاه دوم و استرالیا در جایگاه هفتم قرار دارد. اما درمورد بهترین کشور برای مهاجرت ، تعیین برتری استرالیا یا کانادا به‌عنوان بهترین مقصد به‌ویژه برای ایرانیان کار دشواری است و انتخاب بین این کشور کمی دشوار است.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.