چرا باید اسفناج بخوریم؟

با ما همراه شوید تا به بررسی فواید اسفناج برای سلامتی بپردازیم. اسفناج و کم‌خونی دو عنوانی است که همواره کنار هم شنیده می‌شوند. اسفناج با برگ‌های پهن و تیره خود ارزش غذایی بی‌شماری دارد که خواص آن تنها به تامین آهن بدن منتهی نمی‌شود.

فواید اسفناج برای سلامتی چیست؟

متخصصین تغذیه درباره خواص اسفناج چنین می‌گویند: اسفناج از نظر علم تغذیه سرشار از آهن، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به‌ندرت در غذاهای دیگر پیدا می‌شود.

ارزش غذایی اسفناج

این سبزی که ارزش غذایی زیادی دارد سرشار از ویتامین‌هایی از قبیل A، C، E، K، B و املاحی مانند آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم و فولات است. اسفناج به‌عنوان یک منبع غنی از آهن شناخته‌شده است، به‌طوری‌که ۱۸۰ گرم اسفناج پخته‌شده، ۴۳.۶ میلی‌گرم آهن دارد که این مقدار نسبت به دیگر منابع گیاهی و حیوانی آن مانند گوشت بیشتر است.

فواید ضد سرطانی اسفناج

اسفناج یکی از گیاهانی است که دارای ظرفیت ضد سرطانی خیلی بالا و برای پیشگیری از ابتلا به سرطان بسیار معروف است. اسفناج در کاهش سرطان کولون، سرطان رکتوم، سرطان معده، سرطان پروستات، سرطان حنجره حلق، سرطان مخاط رحم، سرطان گردن، سرطان مری و به‌ویژه سرطان ریه نقش بالایی دارد.

کنترل فشارخون از فواید اسفناج

اسفناج کلسترول خون را پایین می‌آورد. میزان بالای پتاسیم و میزان پایین سدیم موجود در این سبزی برای حفظ تعادل فشارخون لازم است. پتاسیم کاهش‌دهنده و سدیم افزایش‌دهنده فشارخون است‌.

دوستدار چشم‌ها

بسیاری از مردم از مزایای هویج جهت سلامتی چشم اطلاع دارند، درحالی‌که اسفناج نیز به دلیل آن‌که ویتامین A زیادی دارد از بیماری‌هایی مانند آب‌مروارید، شب‌کوری و عفونت پیشگیری کرده و به شکل‌گیری استخوان و رشد آن کمک می‌کند. برای حفظ خواص و مواد مفیدی که در اسفناج وجود دارد، بهتر است آن را آب‌پز نکنید و بهترین راه‌حل آن است که اسفناج را تفت دهید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.