مهاجرت کاری گرافیست

مهاجرت کاری گرافیست با چه شرایطی انجام می شود؟ آنچه در مورد مهاجرت کاری گرافیست ها لازم است بدانید را در این مطلب خواهید یافت.

مهاجرت کاری گرافیست

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به انجام کارهای گرافیکی و با توجه به کمبود نیروی متخصص در زمینه گرافیست در کشورهای مختلف، اهمیت این شغل بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. شغل گرافیست با توجه به اهمیتی که دارد در همه جای دنیا امکان استخدام و کار برای متقاضی مهاجرت کاری گرافیست وجود دارد.

هرچه سابقه کاری، توانایی ها، مهارت‌ها و خلاقیت فرد در این زمینه بیشتر باشد، امکان یافتن موقعیت شغلی برای وی نیز بیشتر خواهد شد. همچنین اشتغال در موقعیت شغلی گرافیست، الزاماً نیاز به تحصیل در این رشته ندارد.

مهاجرت کاری گرافیست چگونه انجام می‌شود؟

برای مهاجرت کاری گرافیست، از روش پیشنهاد شغلی یا جاب آفر اقدام می‌شود که از مزایای این روش می‌توان به اینکه درصد ریجکت ویزا از این طریق تقریبا صفر است، اشاره کرد. برای دریافت جاب آفر، فرد باید دارای شرایط زیر باشد:

  • دارای مدرک تحصیلی معتبر و یا مدارک فنی و حرفه‌ای مرتبط باشد.
  • حداقل ۳ سال سابقه کاری مرتبط با شغل درخواستی داشته باشد. (در صورت داشتن نمونه کار، آن‌ها را به همراه رزومه ارائه دهد.)
  • دارای مدرک زبان معتبر (آیلتس) باشد.

نکته‌ای که در مورد نمره مدرک آیلتس باید بگوییم این است که نظر کارفرمایان در مورد میزان نمره مدرک آیلتس متفاوت می‌باشد و میزان نمره قبولی بستگی به شغل درخواستی و نظر کارفرما دارد.

مهاجرت کاری گرافیست به کانادا

گرافیست‌های متخصص و دارای سابقه یا از طریق اخذ ویزای خوداشتغالی و یا از طریق دریافت جاب آفر می‌توانند در شرکت‌های کانادایی مشغول به کار شوند. ایران ایندید، بهترین نمایندگی کاریابی در کانادا افتخار دارد تا متناسب‌ترین موقعیت شغلی را به متخصصان رشته گرافیک پیشنهاد نماید؛ کافیست رزومه خود را برای ما ارسال کنید.

موقعیت‌های شغلی فراوانی برای حرفه گرافیست در کانادا وجود دارد. این افراد معمولاً در انتشارات، ارتباطات، آژانس‌های تبلیغاتی، مؤسسات چندرسانه‌ای یا شرکت‌های ساخت فیلم فرصت استخدام دارا می‌باشند. به‌علاوه گرافیست‌ها می توانند در خانه و به‌صورت خوداشتغالی یا قراردادی با شرکت‌ها کار کنند.

شغل گرافیست یکی از مشاغل خانگی با درآمد بالا در کانادا به‌حساب می‌آید؛ به‌طوری‌که این افراد بسته به قرارداد می توانند ۳۵.۰۰۰ تا ۷۰.۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشند. شرایط ضروری دریافت ویزا برای مهاجرت کاری گرافیست به کانادا به شرح زیر باشند.

  • مدرک دیپلم از کالج در رشته هنرهای تجسمی یا گرافیک
  • تجربه یا آموزش طراحی در موسسه معتبر
  • داشتن تجربه کارآموزی
  • سابقه شغلی مرتبط (دست‌کم ۳ سال)

میزان درآمد در کشورهای مختلف

یکی از سؤالات مهمی که برای متقاضی مهاجرت کاری گرافیست ممکن است پیش بیاید میزان حقوق این شغل در کشورهای مختلف است. در ادامه، میزان متوسط دریافتی طراحان گرافیست را در برخی کشورها موردبررسی قرار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشت که میزان درآمد افراد کاملاً بستگی به مهارت‌ها، سابقه کاری، تجربه، تخصص و خلاقیت متقاضی مهاجرت کاری گرافیست دارد.

  • متوسط درآمد سالانه گرافیست در آمریکا بین ۴۵,۰۰۰ دلار الی ۶۳,۰۰۰ دلار است.
  • متوسط درآمد سالانه یک طراح گرافیست در انگلیس با توجه به سابقه کاری بین ۲۳,۰۰۰ پوند الی ۳۱,۰۰۰ پوند است.
  • میزان درآمد متوسط سالانه یک طراح گرافیست در کشور آلمان بین ۳۲,۰۰۰ یورو الی ۴۷,۰۰۰ یورو می‌باشد.
  • متوسط دریافتی سالانه یک گرافیست در کانادا حدود ۵۲,۰۰۰ دلار کانادا می‌باشد.
  • میانگین درآمد سالانه طراح گرافیست در کشور سوئد نیز حدود ۳۲۳,۰۰۰ کرون سوئد است.

شغل گرافیست یکی از پردرآمد ترین مشاغل در جهان است و با داشتن مهارت و تجربه زیاد در این زمینه می توانید کارفرمای مناسب را در کشور موردنظر خود پیدا کنید.

یک طراح گرافیست چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

گرافیست به افرادی گفته می‌شود که به انجام کارهای گرافیکی و بصری می‌پردازند. درواقع شخص طراح گرافیست، سفارشات گرافیکی مشتریان را با نرم‌افزارهای تخصصی مربوطه می‌سازد و به آن‌ها تحویل می‌دهد.

البته انجام طرح‌های بصری زیبا و گرافیکی نیازمند قوه تخیل و قدرت ذهنی بالایی می‌باشد تا فرد بتواند بهترین ایده و طرح را برای سفارش‌های مشتریان به کار گیرد.. یک طراح گرافیست برای انجام سفارش‌های گرافیکی خود نیاز به داشتن مهارت و دانش در زمینه‌های مربوط به این رشته می‌باشد.

این مهارت‌ها در مهاجرت کاری گرافیست و کار وی در داخل کشور یکسان است. این مهارت‌ها عبارت‌اند از:

  • داشتن مهارت کافی در زمینه طراحی با کامپیوتر
  • داشتن ذهن خلاق و ایده پرداز
  • داشتن ذوق هنری برای ایجاد طرحی خلاقانه و مبتکرانه
  • مدیریت زمان موردنیاز برای انجام کارها
  • خوش قولی برای تحویل طرح‌ها به مشتری
  • داشتن مهارت و دانش کافی در کار با نرم‌افزارهای گرافیکی در این حوزه مانند فتوشاپ، ایلاستریتور، این دیزاین، پریمیر و…
  • دانش طراحی وب‌سایت و عکاسی جهت پیشبرد اهداف کاری خود

وظایف گرافیست

فردی که به‌عنوان متقاضی مهاجرت کاری گرافیست قصد کار کردن در یک کشور خارجی را دارد باید ابتدا با وظایفی که در قبال این شغل دارد آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند به‌صورت حرفه‌ای وارد این بازار کار جذاب شود. برخی از این وظایف عبارت‌اند از:

  • خواسته‌های مشتریانی که به او سفارش می‌دهند را به‌خوبی درک و تجزیه تحلیل نماید.
  • طرح اولیه سفارش را به مشتری نشان دهد و نظر او را در مورد طرح اولیه بپرسد.
  • استفاده بهینه و حرفه‌ای از نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ، ایلاستریتور و… جهت طراحی با کامپیوتر
  • جهت پیاده‌سازی بهترین طرح گرافیکی، از قدرت تصویرسازی ذهنی بالایی برخوردار باشد.
  • با انواع فونت‌ها و نحوه نوشتاری آشنایی کامل داشته باشد.
  • ترکیب رنگ‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها را به‌خوبی بشناسد.
  • به‌منظور افزایش مهارت‌های خود، از آخرین اخبار مربوط به حوزه گرافیک اطلاع داشته باشد.
  • بررسی بودجه پروژه و تعیین میزان زمان موردنیاز برای انجام آن

برای ورود به بازار کار گرافیست چه تحصیلاتی موردنیاز است؟

شخص طراح گرافیست علاوه برداشتن مهارت‌های لازم برای انجام کارهای گرافیکی، باید سطح تحصیلات قابل قبولی نیز در این رشته داشته باشد؛ زیرا بعضی از کارفرمایان جهت استخدام فرد متقاضی مهاجرت کاری گرافیست، به میزان تحصیلات وی نیز توجه ویژه‌ای دارند.

برای مهاجرت کاری گرافیست بهتر است فرد متقاضی، حداقل دارای مدرک لیسانس جهت استخدام در این شغل باشد و یا دارای مدارک فنی و حرفه‌ای در این زمینه باشد. البته در این مورد همیشه استثناهایی نیز وجود دارد. در صورتی که متقاضی، دارای سطح مهارت و تجربه بسیار بالایی در این زمینه بوده و نمونه کارهای قوی در رزومه خود باشد، کارفرما ملاک را بر توانایی و تسلط وی بر کار خواهد گذاشت.

آینده شغلی طراح گرافیست

با توجه به اینکه شغل طراح گرافیست یک شغل مدرن و همگام با تکنولوژی است، می‌توان آینده بسیار روشنی برای این شغل تصور کرد. همچنین یکی دیگر از مزیت‌هایی که این شغل دارد امکان انجام کارهای گرافیکی به‌صورت پروژه‌ای و مستقل است.

درواقع در این روش، طراحان گرافیست سفارش‌ها را از مشتریان خود دریافت می‌کنند و با تحویل آن به مشتریان به کسب درآمد می‌پردازند. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است مهارت، خلاقیت و تجربه کافی برای شغل طراح گرافیست می‌باشد.

سؤالات متداول

آیا در  مهاجرت کاری گرافیست داشتن سابقه کار الزامی است؟

بله درروش مهاجرت کاری گرافیست از طریق جاب آفر، داشتن سابقه کاری مرتبط با زمینه طراحی گرافیکی یکی از شروط پذیرفته شدن توسط کارفرما می‌باشد. داشتن نمونه کارهای قوی در زمینه طراحی می‌تواند به اخذ موقعیت شغلی گرافیست کمک کند.

برای درخواست مهاجرت کاری گرافیست می‌توانم خودم به‌تنهایی انجام دهم؟

بله قابل انجام است ولی با توجه به سازوکار پیچیده امور مهاجرتی و تغییرات احتمالی قوانین مهاجرتی به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مؤسسات معتبر مهاجرتی مانند ویزانیو مشاوره اختصاصی بگیرید؛ زیرا این کار را به صورت تضمینی انجام می‌دهد.

بعد از اعلام نظر کارفرما آیا امکان دارد نظرش بعداً عوض شود؟

با توجه به اینکه کارفرما در همان ابتدا که متقاضی رزومه را ارسال می‌کند با دقت شرایط او را بررسی می‌کند و در صورت تائید با وی قرارداد می‌بندد، بنابراین احتمال تغییر نظر وجود ندارد.

چرا کارفرما به دنبال نیروی خارجی می‌گردد؟

برخی از شرکت‌ها با استخدام نیروی کار خارجی از پرداخت مالیات معاف می‌گردند. همچنین کارفرما به دلیل منفعت مالی خود، به نیروی کار خارجی حدود ۲۰ درصد کمتر از دستمزدی که به نیروی کار داخلی پرداخت می‌کند را می‌پردازد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.