دریاچه اسرارآمیزی که ناگهان ناپدید می‌شود!

در این مطلب شما را با دریاچه اورگان در آمریکا آشنا می‌کنیم. این دریاچه در بخش مرکزی اورگان و در جنگل‌های ویلامت وجود دارد. این پدیده عجیب، برای بسیاری از مردم جای سوال بوده، این‌که چه چیزی و یا حتی چه کسی باعث آن است! دریاچه گمشده اورگان هر سال تابستان ناپدید می‌شود و دوباره در فصل بعدی پیدا می‌شود.

دریاچه اورگان در آمریکا

همان‌طور که گفته شد، در زمان به‌خصوصی از سال، آب دریاچه به دلایل عجیبی ناپدید می‌شود. این پدیده علاوه‌بر مردم برای بسیاری از دانشمندان و محققان نیز عجیب بود تا جایی‌که تحقیقات گوناگونی انجام گرفت. دریاچه گمشده اورگان، هر سال در زمستان با آب پر می‌شود و تابستان که فرا می‌رسد (در اواخر بهار) این دریاچه به یک علف‌زار تبدیل می‌شود.

ایالت اورگان در آمریکا، تقریبا ۱۹ دریاچه با نام دریاچه گمشده دارد، اما می‌توان گفت، تنها موردی که واقعا گم می‌شود، همین دریاچه در اورگان است. این دریاچه در جنگل‌های ویلمت (Willamette National Forest) واقع شده است.

دریاچه گمشده اورگان بسیار معروف و شناخته شده است و دلیل این معروفیت تنها عجیب بودن آن نیست، بلکه این دریاچه دسترسی خوبی دارد و برای دیدن آن، نیازی نیست که کیلومترها پیاده‌روی کنید و یا در میان کوه‌ها و دشت‌ها سرگردان شوید. تنها کافی است که به بزرگراه پرتردد سانتیام بروید. قطعا به راحتی راه خود را به سمت دریاچه پیدا خواهید کرد.

تاریخچه

این دریاچه تقریبا ۳۰۰۰ سال پیش به وجود آمده است. زمانی که گدازه‌های آتشفشانی کوه‌های اطراف، باعث مسدود شدن رودخانه‌ای شدند که آب آن دریاچه را ساخت. دریاچه به مرور زمان پدیده‌ای را از خود نشان داد که همان گم شدن در حفره‌ای بود که در زمین این منطقه دیده می‌شد.

ویژگی‌های دریاچه

آب دریاچه گمشده اورگان در فصل خشک داخل زمین می‌رود و این آب به سمت چشمه‌هایی روانه می‌شود که در بخش‌های دیگری از این مناطق واقع شده‌اند. جالب است بدانید که آب آن در تابستان‌ها، می‌تواند آب آشامیدنی برخی از روستاهای اطراف را نیز پوشش دهد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.