مهاجرت کاری لوله کش

تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا با شرایط مهاجرت کاری لوله کش آشنا شوید.

مهاجرت کاری لوله کش

اغلب متخصص تأسیسات که تجربه و سرمایه لازم را دارند، به‌صورت مستقل کار کرده و کسب و کار خود را دارند. البته یکی از مزیت‌های شغل تأسیسات این است که لزوماً احتیاج به دفتر کار ندارد. بسیاری از تأسیساتی‌ها، با داشتن یک کارت ویزیت و خط تلفن در مکان‌های مختلف مانند روزنامه‌ها تبلیغ کرده و مشتری خود را پیدا می‌کنند. این کار نیاز به ابزار و تجهیزات زیاد و جاگیری ندارد، بنابراین آنها می‌توانند ابزار خود را حتی در منزل شخصی‌شان نگهداری کنند.

مهاجرت کاری لوله‌کش به آمریکا و استرالیا

آمریکا: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان استخدام متخصصان تأسیسات بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، رشد ۲۶ درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل۱۴ درصد می‌باشد.  متوسط درآمد سالانه این شغل ۴۶.۶۶۰ دلار (برای همه مشاغل ۳۳.۸۴۰ دلار ) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، ۴۸.۲۰۰ دلار بوده است و خود می تواند دلیلی بر مهاجرت کاری لوله کش باشد.

استرالیا: در بازه زمانی  ۵ سال گذشته میزان استخدام این شغل رشد  ۱۰.۸ درصدی داشته و رشد بسیار زیادی در آینده برای آن پیش بینی شده است. متوسط درآمد سالانه این شغل حدود ۵۵.۰۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می‌باشد.

مهارت‌های مورد نیاز برای مهاجرت کاری لوله‌کش

  • توانایی کار بر طبق نقشه‌ها و طرح‌های فنی موجود
  • مهارت‌های فنی و عملی خوب
  • رویکرد دقیق و منظم در کار
  • توانایی جسمانی مناسب
  • آگاهی از مسائل ایمنی و دستورالعمل‌های قانونی
  • توانایی کار فردی و تیمی
  • مهارت‌های ارتباطی مناسب

درآمد شغل لوله‌کشی در سایر کشورها

معمولاً متقاضیان اقامت در کانادا که فنی کار هستند، راحت‌تر از سایر مشاغل استخدام شده و درآمد این شغل به پارامترهای زیر بستگی دارد. افراد با توجه به این پارامترها دستمزدهای متفاوتی را دریافت می‌نمایند.

  • سابقه کار متقاضی
  • شهر محل کار متقاضی
  • شرکتی که متقاضی در آن استخدام‌شده
  • شرایط کاری

لوله کشی و تاسیسات

با توجه به روند رو به رشد ساختمان‌سازی و نیاز دائمی ساختمان‌ها، ادارات، و منازل به نصب، تعمیر تأسیسات فنی و لوله کشی بازار کار مطلوبی برای این رشته کاری وجود دارد. مهاجرت کاری لوله کش به کشورهایی چون استرالیا، آمریکا و انگلیس آینده شغلی خوبی را برای متقاضیان رقم خواهد زد.

درصورتی‌که در این رشته فعالیت دارید، به‌عنوان یک لوله کش ماهر و باتجربه می‌توانید در بخش تأسیسات شرکت‌ها، سازمان‌های مختلف، کارخانه‌های صنعتی، شرکت‌های ساختمان‌سازی و … استخدام و مشغول به کار شوید.

مهارت‌ها و توانمندی‌های موردنیاز لوله کش

  • مهارت کار کردن بر اساس نقشه و طرح‌های فنی موجود
  • بهره‌مندی از مهارت‌های فنی و عملی
  • رویکرد دقیق و منظم در کار
  • توانایی جسمانی مناسب
  • آگاهی از مسائل ایمنی و دستورالعمل‌های قانونی
  • توانایی کار فردی و تیمی
  • بهره‌مندی از مهارت‌های ارتباطی مناسب

میزان درآمد لوله کش و تأسیساتی

سیستم لوله کشی و تأسیسات ادارات و ساختمان‌ها از حیاتی‌ترین بخش‌های هر ساختمان می‌باشند و انجام تعمیرات در آن‌ها نیازمند افراد متخصص هستند. متخصصان لوله کشی اگر به‌صورت مستقل و برای خود کار کنند، معمولاً از درآمد بالایی برخوردار هستند. داشتن مهارت، تخصص و تجربه کافی درزمینهٔ کاری لوله کش نیز در میزان جلب رضایت مشتری و درآمد وی مؤثر خواهد بود.

میزان درآمد شغل لوله کش در برخی کشورها

متوسط درآمد سالانه رشته لوله کشی در برخی کشورها به شرح زیر است:

در آمریکا بین ۴۹.۰۰۰ الی ۷۹.۰۰۰ دلار

در استرالیا بین ۴۵.۰۰۰ الی ۶۵.۰۰۰ دلار

در انگلستان بین ۲۶.۰۰۰ الی ۳۴.۰۰۰ دلار برای افراد تازه‌کار و ۳۵.۰۰۰ الی ۵۵.۰۰۰ دلار برای افراد باتجربه و سابقه کاری بیشتر از ۵ سال

وظایف شغل لوله‌کشی تأسیسات

– خواندن و درک نقشه‌های تأسیساتی ساختمان

– طراحی، اجرا و نظارت بر لوله‌کشی و تأسیسات گاز خانگی و تجاری

– لوله‌کشی انواع آب سرد و گرم در ساختمان (اتصال انواع لوله‌ها، انجام لوله‌کشی آب، فاضلاب و نصب وسایل بهداشتی)

– راه‌اندازی و تعمیر سیستم‌های حرارت مرکزی با آب گرم (شوفاژ) و …

– راه‌اندازی و تعمیر دستگاه‌های سردکننده خانگی و تجاری

– نقشه‌کشی سیستم تأسیسات مکانیکی ساختمان

– راه‌اندازی و تعمیر تأسیسات گرمایی

– جوشکاری گاز و برق

– راه‌اندازی و تعمیر سردخانه‌ها

– راه‌اندازی و تعمیر تجهیزات و سیستم استخرها

تحصیلات لازم برای شغل لوله کشی

مشاغل تأسیساتی از جمله مشاغلی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت تجربی و نزد یک استاد یاد گرفت. برای آموزش حرفه‌ای نیز می‌توان در دوره متوسطه وارد رشته فنی و حرفه‌ای شد. این رشته را می‌توان تا مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز ادامه داد

سؤالات متداول

میانگین درآمد لوله‌کش در کانادا چقدر است؟

مهاجرت کاری لوله‌کش به کشور مانند کانادا با دریافت جاب آفر معتبر برمبنای اقتصاد پویای آن کاملاً ثمربخش خواهد بود. میزان تخصص و سابقه کار، شهر یا ایالت محل کار و البته شرکت و شرایط کار، ازجمله فاکتورهای تأثیرگذار بر میزان حقوق لوله‌کش در کانادا به شمار می‌رود. به‌طورکلی متوسط درآمد لوله‌کش در ایالات مختلف کانادا چیزی حدود ۶۰.۰۰۰ دلار در سال برآورد می‌شود.

چند نوع ویزای کار برای لوله‌کش در استرالیا وجود دارد؟

به‌طورکلی دو نوع ویزای کاری برای مشاغل فنی نظیر لوله‌کش در استرالیا قابل دریافت است. ویزای مهاجرت با تخصص عمومی که به حمایت کارفرما نیاز ندارد و ویزای مربوط به کارفرما که بر مبنای دریافت پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای استرالیایی بوده و پس از دو سال می‌تواند به ویزای مهارت و اخذ اقامت استرالیا منجر شود.

میزان درآمد لوله‌کش در استرالیا چقدر است؟

نرخ بیکاری برای مشاغل فنی مانند لوله‌کشی در استرالیا بسیار پایین است. بازار کار این‌گونه مشاغل در استرالیا تقریباً ثابت بوده و در ۵ سال آینده نیز به همین ترتیب خواهد بود. متوسط درآمد لوله‌کش در استرالیا بیش از ۵۵ هزار دلار در سال محاسبه می‌گردد.

تحصیلات لازم برای لوله‌کشی چیست؟

لوله‌کشی جزو مشاغل فنی است و نیاز به مدرک تحصیلی آکادمیک ندارد؛ افراد تنها می‌توانند با گذراندن دوره‌های فنی و کارآموزی در نزد استادکار مهارت‌های لازم را به دست آوردند. البته برای مهاجرت کاری لوله‌کش به کشورهای خارجی نیاز به ارائه مدرک فنی معتبر یا گذراندن دوره‌های مهارتی خاص در آنجا می‌باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.