با پیراهن چهارخانه در پاییز بدرخشید!

پیراهن چهارخانه از معدود انواع لباس به حساب می‌آید که برای هر دو جنس در دسترس و موجود است. اما چه نوع چهارخانه‌ای، چه رنگی و چه ترکیبی با این نوع لباس‌ها مناسب‌تر هستند؟ در این مطلب به همه این موارد خواهیم پرداخت.

خرید پیراهن چهارخانه، یک انتخاب هوشمندانه!

می‌توانید پیراهن چهارخانه را در تابستان به همراه یک شلوار جین بپوشید و خود را با زیورآلات مختلف آراسته نمایید، یا این که در فصل‌های سرد سال، یک پیراهن فلانل با این طرح تهیه کنید تا کمی تنوع به کمد لباستان داده باشید. به هر صورت، برای این‌که متفاوت به نظر برسید، همیشه لازم نیست تا استایل و لباس بسیار خاصی را تدارک ببینید. بلکه حتی استفاده از یک رنگ یا طرح متفاوت هم می‌تواند به‌کلی ظاهر شما را تغییر بدهد.

انواع چهارخانه‌ها برای پارچه لباس

اولین جمعه اکتبر روز پارچه چهارخانه است. پارچه‌ای که آن را به پیچازی هم می‌شناسیم.

چهار نوع از طرح‌های پارچه پیچازی، که بیشتر از بقیه مورد استفاده قرار می‌گیرند:

رویال استوارت

پارچه رویال استوارت که به آسانی می‌توان آن را از رنگ و طرحش شناخت.

شطرنجی بربری

پارچه شطرنجی بربری که به راحتی می‌توان آن را به لطف رنگ و طرح خاصش، شناخت. علت نام‌گذاری این پارچه، استفاده این برند از این نوع پارچه به عنوان یک طرح شاخص و ویژه برای بربری بوده است.

چهارخانه قرمز و مشکی

اگر تنها یک نوع پارچه چهارخانه وجود داشته باشد که خانم‌ها و آقایان را مسحور زیبایی خود کند، آن بدون شک پارچه چهارخانه قرمز و مشکی است. پیراهن چهارخانه قرمز مشکی زنانه باشد یا مردانه، آن‌قدر جذاب است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد.

چهارخانه سبز آبی

چهارخانه سبز آبی هم که با خطوط آبی و سبز تزئین شده، یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین انواع پارچه پیچازی است و البته همین موضوع باعث شده تا این نوع پیراهن هم طرفداران بسیاری داشته باشد.

طرح گنگام

اما پارچه‌های چهارخانه تنها به این موارد خلاصه نمی‌شوند و مثلا یکی از بهترین طرح‌ها برای شومیز چهارخانه دخترانه، طرح گنگام است. این طرح خاص چهارخانه ریز، بارها و بارها توسط طراحان مد و لباس مورد استفاده قرار گرفته است.

چهارخانه مدرس (Madras)

طرح چهارخانه مدرس (Madras) یکی از بهترین طرح‌ها برای پیراهن چهارخونه زنانه است. اگر دقت کرده باشید، بیشتر پیراهن‌های چهارخانه رنگ تیره‌ای دارند اما این طرح خاص با رنگ‌های شادی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های برای پیراهن باشد. استفاده از رنگ‌های صورتی، بنفش، نارنجی، سبز، زرد و آبی در این پارچه‌ها رایج است.

هندز توت (Houndstooth)

پارچه‌های چهارخانه با طرح هندز توت (Houndstooth) هم تاریخچه جالبی دارند. این نوع طرح پارچه چهارخانه که بیشتر برای پالتوهای زنانه به کار می‌رود، سیصد سال پیش از میلاد مسیح و در کشور سوئد ابداع شد.


مدل‌های مختلف و معروف پارچه چهارخانه که به آن‌ها اشاره کردیم را می‌توان برای هر سن و جنسی به کار برد. از پیراهن چهارخانه دخترانه بچگانه گرفته تا یک پیراهن مردانه. آن‌چه اهمیت دارد این است که بتوانید رنگ و طرح پیراهن را با باقی استایل خود ست کنید و به آن روح ببخشید. علاوه بر این، برای این که از شلوغ شدن ترکیب لباس‌هایتان جلوگیری کرده باشید، اگر پیراهن خود را چهارخانه انتخاب می‌کنید، باقی استایل را ساده در نظر بگیرید. این کار باعث به تعادل رسیدن ترکیب لباس‌های شما می‌شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.