حمایت مجلس از برنامه مسکن مددجویان کمیته امداد

کمال حسین‌پور در خصوص افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد، اظهار کرد: باید توجه داشت که هرچه قدر حمایت از اقشار کم درآمد افزایش یابد در مقابل شرایط معیشتی آن بهبود یافته و در نتیجه بسیاری از مشکلات آنان مرتفع و آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: دولت هم خواستار افزایش ۴۰ درصدی حقوق مستمری بگیران است اما باتوجه به محدودیت‌های موجود در بودجه ۱۴۰۱ این امکان وجود ندارد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: در کمیسیون تلفیق دولت و مجلس تمام سعی خود را کردند که تصمیمات اتخاذ شده به نفع اقشار کم‌درآمد و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی باشد و مستمری مددجویان نیز طی سال آینده افزایش یابد.

حسین‌پور در خصوص تأمین مسکن مددجویان تصریح کرد: تأمین اعتبارات لازم برای مسکن مددجویان نباید در جداول طرح جهش مسکن قرار بگیرد و انتظار می‌رود این اعتبار به خود کمیته امداد تخصیص یافته چرا که امداد بهتر می‌تواند اقدام به ایجاد و ساخت مسکن برای مددجویان کند در این راستا کمیته امداد طی سنوات گذشته کارنامه قابل قبولی در خصوص ساخت مسکن برای مددجویان داشته و ما تمام سعی خود را خواهیم کرد اعتبار لازم در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد.

وی در خصوص اشتغال مددجویان خاطرنشان کرد: دولت و مجلس تمام سعی خود را در خصوص اشتغالزایی مددجویان به کار خواهد برد و سعی می‌شود بودجه‌ای در این خصوص برای کمیته امداد در نظر گرفته شود که این نهاد به تمام اهداف خود در خصوص ایجاد ۵۰۰ هزار شغل برای مددجویان دست پیدا کند.

حسین‌پور یادآور شد: دولت و مجلس تمام توان خود را در خصوص حمایت از مسکن، اشتغال، مستمری به کار خواهد برد و سعی در افزایش مستمری مددجویان را دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.