مردم حتما ۲ دوز واکسن کرونا را بزنند/ نیازی به ثبت اطلاعات نیست

بهرام عین اللهی، در حاشیه اجلاس مجازی رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اظهار داشت: نزدیک به دو سال بود که مردم در فشار و محدودیت‌های کرونایی بودند، اما اکنون با عنایت به حجم گسترده واکسیناسیون در کشور، حاشیه امنی ایجاد شده است، اما نباید ساده انگاری شود. مهم‌ترین مسئله در کنار تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک است. ماسک به راحتی از ابتلاء به سوش اومیکرون جلوگیری می‌کند.

وی افزود: امسال با تمهیداتی که دولت مردمی انجام داده، برای مسافرت لازم است از سامانه “ایران من” استفاده شود. در هتل‌ها و پروازهای هواپیمایی این امر به خوبی دیده شده، البته یک سری اشکالات وجود دارد که وزارت کشور حل خواهد کرد. هدف این است که وقتی مردم به گردش و تفریح و یا مسافرت می‌روند، خیالشان راحت باشد که آلودگی از افراد دیگر به آنها سرایت نمی‌کند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تقاضای ما از مردم این است که اگر روند واکسیناسیون شأن کامل نیست، حتماً در فرصت باقی مانده آن را انجام دهند. توصیه ما این است که مردم حتماً دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند تا امنیت و آسایش برای همه تأمین شود، باید همگی بهم کمک کنیم تا در این کارزار پیروز خارج شویم.

عین اللهی گفت: هر فردی که واکسن تزریق می‌کند، به صورت اتوماتیک کدملی اش در سامانه سیب ثبت می‌شود و نیازی نیست که در سامانه دیگری اطلاعاتی ثبت کند. سامانه سیب با سامانه ایران من متصل شده و به محض اینکه کد ملی فرد استعلام شود، تزریق یا عدم تزریق واکسن توسط فرد، مشخص می‌شود. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم واکسن تزریق کرده و شرایط بهتری حاکم است بنابراین محدودیت‌های سابق در رنگ بندی ها اعمال نمی‌شود. این محدودیت‌ها برای افرادی است که واکسن تزریق نکرده اند و شرط واکسن برای رانندگان خودروهای عمومی و شخصی در سفرهای نوروزی نیز برقرار خواهد بود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.