۵ نکته طلایی در چیدمان اتاق برای خواب راحت

در این مطلب به بیان نکات چیدمان اتاق خواب برای خواب راحت می‌پردازیم. برای داشتن یک خواب خوب در شب چه کارهایی انجام می‌دهید؟ موارد مثبت و منفی بسیاری است که می‌تواند بر روی الگوی خواب شما تاثیر بگذارد، مهم‌ترین آن اتاق خواب شما است.

اتاق را تاریک کنید

اتاق خواب خود را تاریک نگه دارید، زیرا نور باعث جلوگیری از تولید هورمونی در بدن که خواب را تقویت می‌کند، می‌شود. زمانی که خورشید غروب می‌کند و هوا رو به تاریک‌تر شدن می‌رود، چراغ‌ها و نور مصنوعی اتاق خود را کم کنید. انجام این کار باعث می‌شود مغز شما فرمان دهد که زمان خواب فرا رسیده است.

وسایل الکترونیکی مانند تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید و گوشی هوشمند خود را در حالت تنظیمات شب قرار دهید. زیرا قرار گرفتن در معرض نور تلویزیون و موبایل هم می‌تواند شما را بیدار نگه دارد حتی اگر چراغ‌ها خاموش باشد. نکات بیشتر در مورد دکور اتاق خواب را در مطلب ۵  نکته کلیدی در دکور اتاق خواب که باید بدانید بخوانید.

اتاق را خنک نگه دارید

حتما تا حالا برایتان اتفاق افتاده که از گرما موجود در اتاق، خوابتان نبرد و کلافه شوید. خنک نگه داشتن اتاق، خواب شما را تسهیل و خوابیدن را برای شما آسان‌تر می‌کند. دلیل علمی این قضیه این است که وقتی به خواب می‌روید دمای بدن شما به‌طور طبیعی کاهش می‌یابد تا به خواب راحت شما کمک کند.

نظم را در محیط اطراف خود برقرار سازید

یک فضای نامرتب و به هم ریخته و شلوغ می‌تواند باعث از بین رفتن آرامش شما و در نتیجه نداشتن خواب راحت شود. تنها صرف چند دقیقه در روز برای مرتب کردن اتاق و قرار دادن هر چیزی سر جای خودش می‌تواند کمک بسیاری به شما کند.

مطمئن شوید که تشک شما راحت و استاندارد است

فرض کنید شما تمام شرایط بالا را خوب اجرا کردید. اما تشک مناسبی برای خواب نداشته باشید نمی‌توانید خواب راحتی را تجربه کنید. تشک شما باید خوش ساخت، استاندارد، راحت و مناسب تخت شما باشد. همچنین باید بتواند وزن شما را تحمل کند و تغییر حالت ندهد.

استفاده از پرده مناسب

انتخاب یک پرده مناسب برای اتاق خواب چندان کار راحتی نیست. این قضیه بستگی به محیط و شرایط اتاق خواب شما دارد. به طور مثال اگر در یک منطقه زندگی می‌کنید که آفتاب زیاد وارد اتاق خواب شما می‌شود، پرده شید گزینه بسیار مناسبی است. مواقعی هم که احتیاج به کنترل نور ورودی دارید می‌توانید از پرده زبرا یا انواع پرده کرکره استفاده کنید. البته وجود نور در اتاق خواب باعث می‌شود شما صبح زودتر از خواب بیدار شوید و این یک مزیت بزرگ است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.