۴٨٢ مهاجر در یک روز به انگلستان رسیدند

با وجود اقدامات امنیتی و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی، اینبار تعداد بیشتری از مهاجران وارد انگلستان شدند. به گفته مقامات انگلستان ۴٨٢ مهاجر به روز چهارشنبه چهارم اگست در ٢١ قایق از طریق کانال مانش خود را به انگلستان رساندند.

درهمین حال، مقامات فرانسوی از عبور٢۴۶ مهاجر در کانال مانش جلوگیری کردند.

به گزارش بی بی سی، دان اوماهونی فرمانده مبارزه با عبور غیرقانونی در دریای مانش گفت: «این ارقام غیرقابل قبول است. به همین دلیل است که ما به صورت همه جانبه اقدام می کنیم: پلیس در حال برچیدن باندهای قاچاق است. همکاری های مشترک میان انگلستان و فرانسه باعث شده است که تا نیروهای بیشتری در سواحل مستقر شود.»

بیش از ١٠ هزار نفر از ابتدای سال وارد انگلستان شدند

مقامات برای جلوگیری از ورود مهاجران به انگلستان اقدامات لازم را عملی می نمایند اما ارقام ورود غیرقانونی مهاجران به این کشور رو به افزایش است. از جنوری سال روان تا اکنون ١٠٢٣۶مهاجر در ۴٣۴ قایق به سواحل انگلستان رسیدند.

در ۲۰ جولای سال روان، مقامات انگلیس و فرانسه توافق کردند که نیروها و تجهیزات خود را در سواحل فرانسه مستقر می کنند تا از رود مهاجران غیر قانونی به انگلستان جلوگیری کنند.

این توافق در ملاقات ژرار دارمنن وزیر کشور فرانسه و پریتی پاتل وزیر کشور بریتانیا صورت گرفت. در این نشست توافق شد که بریتانیا ۶۲،۷ میلیون یورو را به فرانسه در دو سال آینده اختصاص می دهد تا گام های جدیدی را برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی برداشته و به این ترتیب به پناهجویان در خاک فرانسه پناهندگی دهد.

سال گذشته نیز، این دو وزیر از ایجاد یک واحد متشرک استخباراتی فرانسه و انگلیس برای جلوگیری از ورود پناهجویان از طریق کانال مانش به انگلستان خبر داده بودند.

برای محدویت ها و بسته شدن راه های مهاجرت غیر قانونی از راه کانال مانش، مقامات فرانسه و انگلستان تدابیرشدیدی را عملی می نمایند اما مهاجران باز هم تلاش می کنند تا از این راه به انگلستان برسند.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.