۱۳ ماسک موی خانگی برای موهای چرب

پوست سر چرب و موهای چرب میتواند آزار دهنده باشد . غدد چربی ساز پوست گاهی اوقات بیشتر از حد معمول فعالیت دارند که منجر به چرب شدن پوست سر و موها می شود.

مراقبت نادرست موها ، رژیم غذایی نامناسب ، عدم استفاده صحیح از محصولات مو ، استرس ، تغییرات هورمونی و مصرف برخی داروها ایجاد شود.

برای کنترل چربی سر می تونید به سادگی با استفاده از وسایلی که در خانه دارید بهترین ماسک مو برای موهای چرب خانگی را تهیه کنید.

در ادامه مقاله می توانید با تهیه انواع ماسک مو برای موهای چرب خانگی آشنا شوید.

ماسک مو برای موهای چرب با چای سبز

چای سبز یکی از بهترین گزینه های ماسک مو برای ریزش موهای چرب است. آنتی اکسیدان طبیعی موجود در چای سبز آلودگی ها و باکتری های پوستسر را پاکسازی می کد و به دلیل وجود کافئین ، پانتنول و اسیدهای آمینه موجب تحریک رشد مو تقویت مو و کاهش ریزش مو می شود.

نصف فنجان چای سبز را با ۵ قطره اسانس روغنی لیمو ( در صورت تمایل ) مخلوط کرده روی پوست سر بمالید و موها را به آن آغشته کنید و بعد از ۴۰ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک مو برای موهای چرب با سفیده تخم مرغ و آبلیمو

اسیدسیتریک موجود در لیمو PH پوست سر را متعادل کرده و چربی های اضافه و مواد زائد روی پوست سر را پاکسازی میکند. پروتئین سفیده تخم مرغ باعث تقویت و رشد سریعتر موها می شود.

برای تهیه این ماسک مو برای ریزش موهای چرب کافیست ۱ – ۲ عدد سفیده تخم مرغ را با آب ۱ عدد لیموترش مخلوط کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود و روی پوست سر و موها بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

ماسک مو برای موهای چرب با عسل و سرکه سیب

سرکه سیب قابض است و چربی ضافه پوست سر را از بین میبرد و PH پوست را متعادل می کند و مانع از تجمع مواد زائد روی پوست سر می شود. عسل هم به حفظ رطوبت موها کمک میکند و باعث می شود موهایی صاف و نرم داشته باشید و با خواص آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده ای که دارد از پوست سر در مقابل عفونت و تحریک پوستی مراقبت می کند.

۱ قاشق غذاخوری سرکه را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید روی پوست سر و موها بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو برای موهای چرب با آلوئه ورا

ژل آلوئه را خوص آبرسان ، تسکین دهنده ف ضد باکتری و آنتی اکسیدان دارد که قارچ و باکتری های پوست سر و موها را از بین می برد و همزمان با تغذیه پوست ، چربی اضافه پوست را به مرور از بین می برد و به لطافت و درخشندگی موها کمک می کند.

برای تهیه ماسک مو خانگی برای موهای چرب و نازک کافیست ۳ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کنید و روی پوست سر و موهای نم دار بکشید و بعد از ۲۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

ماسک برای موهای چرب با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشار از بیوتین ، ویتامین آ و ث است که باعث بهبود جریان گردش خون در پوست سر و تغذیه بهتر موها شده و به درخشندگی موها کمک می کند و با کمک به تعادل PH پوست سر ، تولید چربی را کاهش می دهد.

آب یک عدد گوجه فرنگی را با نصف مقدار خودش آب رقیق کرده و روی پوست سر و موها بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی نمایید.

ماسک مو برای موهای چرب با توت فرنگی

توت فرنگی به پاکسازی پوست سر کمک می کند و تولید چربی را به مرور کاهش می دهد. آنتی اکسیدان ها و ویتامین ث توت فرنگی پوست سر را تغذیه کرده و باعث تقویت و درخشندگی موها می شود و رایحه ای بسیار دلنشین دارد.

برای تهیه ماسک مو خانگی برای موهای چرب و نازک یک چهارم فنجان تا نصف فنجان پوره توت فرنگی را با ۱ قاشق غذاخوی آب لیمو ( در صورت تمایل ) مخلوط کرده و صاف کنید تا دانه های آن جدا شود و سپس روی پوست سر و موها بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو برای موهای چرب با ماست و جوش شیرین

ماست خواص ضدقارچ داشته و حاوی پروبیوتیک است که به پاکسازی عمیق پوست و ایجاد تعادل در چربی پوست سر کمک کرده و ظاهری سالم و درخشان به موها می دهد. جوش شیرین چربی را جذب کرده و به عنوان یک پاک کننده طبیعی شناخته می شود.

برای تهیه ماسک مو برای موهای چرب و نازک نصف فنجان ماست ساده را با ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط نمایید و به پوست سر و موها بکشید و بعد از نیم ساعت موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.

ماسک مو برای موهای چرب با نعنا و رزماری

رزماری به عنوان تغذیه کننده مو شناخته می شود و خواض ضد عفونی ، ضد التهاب و ضد باکتری دارد که از پوستسر در مقابل مخمرها و شوره سر محافظت میکند و با تحریک پوست سر باعث رشد و احیای موها و تیره شدن موهای سفید می شود.

نعنا هم به ایجاد طراوت در موها و از بین بردن چربی های اضافه پوست سر کمک می کند.

برای تهیه ماسک مو برای موهای چرب و نازک ، ۳ قاشق غذاخوری رزماری تازه و خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری نعنا خرد شده تازه را با ۲ فنجان آب به مدت۲ – ۵ دقیقه بجوشانید و بعد از خنک شدن صاف کنید و روی پوست سر و موها بکشید یا اسپری کنید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو برای موهای چرب و آسیب دیده با موز و آناناس

آناناس سرشار از آنتی اکسدان و ویتامین ب ۱ ، ب ۶ و ویتامین ث است که برای حفظ  سلامت موها ضروری است و باعث تقویت فولیکوهای مو و کاهش ریزش مو و تنظیم چربی پوست سر می شود.

ویتامین ها و مواد معدنی موز هم پوست سر هم ساقه موها را تغذیه می کند و باعث احیا و ترمیم و درخشندگی موهای آسیب دیده می شود.

برای تهیه ماسک مو برای موهای چرب و آسیب دیده ، ۱ عدد موز را با ۴ تکه مکعبی آناناس در مخلوط کن له کنید و روی پوستسر و موها بکشید و بعد از نیم ساعت آبکشی کنید.

ماسک مو برای موهای چرب و آسیب دیده با موز و روغن زیتون

نصف یک عدد موز را جداگانه پوره کنید و روی پوست سر بکشید ، ۱ و نیم عدد موز را پوره کرده با ۱ قاشق مرباخوری روغن زیتون و ۱ قاشق مرباخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و روی موها بکشید و بعد از نیم تا ۱ ساعت موها را بشویید.

ماسک مو برای موهای چرب و وز با ماست و عسل

نصف فنجان ماست را با ۲ قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و ۱ – ۲ قاشق غذاخوری از ان را روی پوست سر بکشید. به مابقی آن یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل اضافه کنید و تمام ساقه موها را با این ماسک بپوشانید و بعد از ۱ ساعت با شامپوی ملایم بشویید.

ماسک مو برای موهای چرب و وز با تخم مرغ و ویتامین

برای تهیه این ماسک مو تقویت کننده یک عدد تخم مرغ را با مواد داخل امپول ویتامین ب ۶ و ویتامین ب ۱۲ مخلوط کنید و روی پوستسر بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. پروتئین موجود در تخم مرغ و ویتامین های موجود در امپول اسیب دیدگی ها و مشکلات موها را رفع می کند.

شستشوی موها با دم کرده های گیاهی

دمکرده گیاهان گزنه ، بابونه ، گل ختمی ، جعفر ، گسنیز ، شاه تره می تواند به کاهش چربی پوست سرتان کمک کند. مقدار از این گیاهان را به صورت خشک یا تازه و خرد هشده با هم مخلوط کرده با ۱ فنجان آب جوش دم کنید و بعد از سرد شدن صاف کنید و پوست سر و موها را با این دم کرده آغشته کنید و بعد از نیم ساعت بشویید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.