کوهی مسطح، عجیب اما واقعی!

شهر کیپ‌تاون یکی از توریستی‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است. چشم‌اندازهای بسیار زیبا به اقیانوس، کوهستان، شهر و همچنین حیات وحش جذاب و دیدنی سبب شده تا این شهر به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهت آفریقاگردی به شمار بیاید. جاذبه‌ای که در این مطلب می‌خواهیم به آن اشاره کنیم کوه تیبل است.

کوه تیبل در کیپ‌تاون

کوه تیبل در بخش جنوبی مرکز شهر کیپ‌تاون و در ارتفاعات این شهر قرار دارد. این کوه باشکوه که با شکل و شمایل خاص خود از فاصله‌ دور نیز دیده می‌شود، از جمله تماشایی‌ترین جاذبه‌های توریستی آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و محدوده‌ مناسبی برای پیاده‌روی و برپا کردن اردوگاه تفریحی به شمار می‌آید.

عکاسی از بالای این کوه یکی از جالب‌ترین جذابیت‌های این شهر است و نشان‌دهنده طبیعت خیره‌کننده در این شهر ساحلی است.

چرا تیبل نام گرفته است؟

نام تیبل (میز) هم از وجود همین قله صاف و شکل میز‌مانند آن به این کوه داده شده ‌است. لایه‌های افقی آهکی که به خاطر مجاورت با آب دریا و باد فرسوده شده‌اند، شکل مسطح این کوه را تشکیل می‌دهد و از سن و سال زیاد این کوه روایت می‌کنند. در بیشتر روزهای سال ابر و یا مه غلیظی روی این قله را می‌پوشاند که همچون یک رومیزی بر روی کوه تیبل به نظر می‌رسد و جلوه‌ای خاص به این منطقه داده است .

این پدیده به خاطر وزش باد از سمت جنوب شرقی آفریقا صورت می‌گیرد و البته وزش این باد دلیل بر سرسبزی کوهستان و پوشش گیاهی فلات آن نیز می‌شود.

تله کابین

همانطور که گفتیم، کوه تیبل فراتر از یک کوهستان صخره‌ای است. این منطقه در درون یک پارک ملی محافظت‌شده قرار دارد. علاوه بر اینکه حیات‌وحش این منطقه می‌تواند برایتان جالب باشد، می‌توانید از تله کابین‌هایی هم که در این منطقه وجود دارد نیز استفاده کنید و نهایت لذت را بر فراز طبیعت بی‌نظیر منطقه کوه میز و همچنین اقیانوس و شهر کیپ‌‌تاون تماشا کنید.

منطقه جذاب کوهستان

یکی از پرطرفدارترین مناطق کوهستان تیبل منطقه‌ای است که به سر شیر (Lion’s Head) معروف می‌باشد. در این منطقه بخصوص در شب‌ها می‌توانید بطور کامل ماه را تماشا کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.