چگونه مهاجرت کنیم ؟

مهاجرت شاید بزرگ‌ترین تصمیم زندگی افراد باشد. در این انتخاب مسائل بسیار زیادی باید موردتوجه قرار گیرند، اینکه هدف از مهاجرت چیست؟ بهترین و پرطرفدارترین کشورها برای مهاجرت کدام اند؟ روند مهاجرت چگونه است؟ از طریق قصد مهاجرت دارید و… . از مسائل بسیار مهمی که در این خصوص می‌توان به آن اشاره کرد، شایع‌ترین مشکلات بعد از مهاجرت است.

با دانستن موارد مذکور می‌توانید تا حدود زیادی آمادگی کسب کرده و به‌یک‌باره دچار سردرگمی نشوید. به‌طور کلی می‌توان مهاجرت را جابجایی از یک مکان به مکان دیگر تعریف نمود ولی در حال حاضر مهاجرت شخص از یک کشور به کشور دیگر برای زندگی، کار و تحصیل را مهاجرت می‌گویند.

دلایل بسیار زیادی برای مهاجرت افراد وجود دارد، هر فرد ممکن است معیارهایی برای ساخت زندگی بهتر داشته باشد که تخصص آن‌ها را در زادگاه خود میسر نمی‌داند و بنابراین اقدام به مهاجرت می‌نماید.

روش‌های متعددی برای مهاجرت به کشوری دیگر وجود دارد. از برجسته‌ترین روش‌ها می‌توان به مهاجرت از طریق کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، ازدواج اشاره کرد که هرکدام با توجه به وضعیتی که متقاضی دارد، می‌توانند شرایط مخصوص به خود را داشته باشند. کشورهای مختلف نیز برای مهاجرت، شرایط مخصوص به خود را دارند.
برخی از کشورها شرایط بهتری برای پذیرش مهاجر دارند. این کشورها با ارائه شرایط مطلوب کاری، حقوق و مزایای خوب، سطح بالای رفاه اجتماعی، امکانات رفاهی و … باعث می‌شوند افراد بسیاری باهدف زندگی بهتر آن‌ها را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

چگونه مهاجرتی ایمن داشته باشیم؟

بهترین راه برای داشتن مهاجرتی ایمن، اقدام از طریق قانونی است. با انتخاب موسسه حقوقی و مهاجرتی معتبر که سابقه انجام پرونده‌های موفق داشته است، می‌توان از روش‌های مهاجرتی متناسب با شرایط متقاضی آگاهی پیدا کرد و به‌درستی تصمیم‌گیری کرد.

با روش های مختلف مهاجرت آشنا شوید

در پاسخ به این سؤال باید گفت که مهاجرت از روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که عبارتند از:

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق ثبت شرکت
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق تمکن مالی

با مراجعه به صفحه مربوط به هر کدام از این مهاجرت ها، می توانید با شرایط و هزینه های لازم برای هر یک آشنا شوید.

این روش‌ها به عنوان روش‌های قانونی مهاجرت مطرح هستند که هریک نیز شرایط مخصوص به خود را دارند. هر فرد باید قبل از اقدام برای مهاجرت به یک مشاور متخصص مراجعه کند. مشاور یا وکیل مهاجرت با بررسی شرایط و اهداف فرد بهترین روش‌ها پیشنهاد کرده و به متقاضی در طی کردن مراحل آن کمک خواهد نمود.

پیشنهاد می‌شود چنانچه قصد مهاجرت دارید با آگاهی کامل و به‌صورت واقع‌گرایانه تمامی شرایط و راه‌های موجود را بررسی کنید تا بتوانید طریق مناسب خود را بیابید. چه‌بسا در امر مهاجرت راه‌های غیرقانونی ممکن است باعث خطرات جدی برای شما باشد و یا انتخاب روش نامناسب باعث به اتلاف رفتن وقت و هزینه شما گردد.

در امر مهاجرت خارج شدن از برنامه و اتخاذ تصمیمات هیجانی نه تنها منجر به نتیجه خوب نمی‌‎شود بلکه می‎تواند عاملی برای دلسردی شما نیز باشد.|

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

شرایط و قوانین همه کشورها برای پذیرش مهاجرین یکسان نیست و برخی قوانین سخت و پیچیده‌تری دارند؛ علاوه بر این شرایط زندگی در کشورها نیز با یکدیگر متفاوت است. در ابتدا باید مشخص شود که هدف متقاضی از مهاجرت چیست و رسیدن به چه معیارهایی را برای زندگی در کشور جدید در نظر دارد.

با توجه به موارد بالا می‌توان به انتخاب کشور برای ادامه زندگی پرداخت؛ اما به‌طور کلی باید گفت که کشورهایی با درصد مهاجرپذیری بالا بهترین گزینه برای مهاجرت هستند. جمعیت این کشورها با مهاجرت افراد مختلف از نقاط مختلف جهان تشکیل‌شده است.

چگونه با کمترین هزینه مهاجرت کنیم؟

قبلاً در مقاله‌ای به‌طور مفصل به هزینه مهاجرت پرداختیم. در مقاله مورد نظر گفتیم که دو دسته از هزینه برای مهاجرت وجود دارد. هزینه‌های ثابت و هزینه‌های متغیر. همچنین عنوان کردیم که هزینه‌های ثابت به هیچ عنوان قابل حذف یا تغییر نیستند و این هزینه‌ها از جانب دولت تعیین می‌شوند و یا برای طی کردن مراحل مهاجرت ضروری می‌باشند.

اما دسته دوم از هزینه‌ها را با کمی آگاهی و برنامه‌ریزی صحیح و اصولی می‌توان کاهش داد؛ مانند هزینه‌های زندگی اولیه در کشور جدید. این هزینه‌ها شامل هزینه زندگی در کشور مقصد تا پیدا کردن شغل و اجاره منزل می‌باشد. در واقع هرچقدر فرد بنای تصمیم خود را اصولی‌تر پایه‌ریزی و هموار کند در مدت زمان کمتری می‌تواند به زندگی نرمال در کشور جدید دسترسی پیدا نماید.

چگونه مهاجرتی ایمن داشته باشیم؟

پس از دانستن اینکه چگونه مهاجرت کنیم در مورد نحوه انتخاب روش و شرایط آن است. بهترین راه برای داشتن مهاجرتی ایمن، اقدام از طریق قانونی است. با انتخاب موسسه حقوقی و مهاجرتی معتبر که سابقه انجام پرونده‌های موفق داشته است، می‌توان از روش‌های مهاجرتی متناسب با شرایط متقاضی آگاهی پیدا کرد و به‌درستی تصمیم‌گیری کرد.

روند مهاجرت

روش‌های زیادی برای مهاجرت وجود دارد اما به هر طریق که عمل می‌نمایید این نکته را در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید مهاجرت را امری ساده تلقی نمود. مهاجرت مانند یک سفر توریستی نیست، مهاجرت یعنی ترک خانواده، کار و هرآنچه که سالها برای ساختن آن‌ها در زادگاهتان تلاش نموده‌اید. این تعریف کلی مهاجرت است اما این تصمیم در عمل عواقب دیگری نیز خواهد داشت.

افراد بسیار زیادی هستند که بعد از مهاجرت از کرده خود پشیمان شده و مجبور به بازگشت و یا مهاجرت به کشور سوم می‌گردند؛ بنابراین بهتر است قبل از هر چیز تمامی جوانب را بررسی کرده و با گرفتن مشاوره صحیح بهترین راهکار را انتخاب نمایید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مواردی که باید بررسی کنید می‌پردازیم.

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

خودتان و اهدافتان را بشناسید

مهاجرت برای افراد تغییرپذیر و افرادی که قدرت ریسک بالایی دارند مناسب است و همچنین افرادی که وابستگی عاطفی و تعلق خاطری به زندگی در زادگاهشان ندارند و می‌توانند از تمامی تعلقات خود دل بکنند. همچنین از آنجا که بعد از مهاجرت فرد باید زندگی را از صفر شروع کند، اوایل زندگی در کشور جدید با سختی‌های زیادی همراه می‌باشد که فرد باید بتواند آن‌ها را مدیریت نماید.

آشنایی با کشور مقصد

از مسائلی که در بررسی اینکه چگونه مهاجرت کنیم بسیار مهم است، آشنایی با کشور مقصد است. حتماً در مورد جغرافیا، تاریخ، فرهنگ مردم، وضعیت اقتصادی، وضعیت کار و تحصیل در کشور مقصد اطلاعات کسب نمایید. اگر به دنبال پیدا کردن شرایط یا هدف خاصی قصد مهاجرت گرفته‌اید؛ مطمئن شوید که امکان رسیدن به آن در کشور مقصد وجود خواهد داشت.

آشنایی با روند مهاجرت

مهاجرت به‌عنوان جنبش مردم از کشور خود به کشور دیگری که بومی آنها نیستند، است. عوامل اقتصادی خاصی ازجمله تمایل به دست آوردن دستمزد بالاتر، بهبود سطح زندگی، فرصت‌های شغلی بهتر و تحصیل و عوامل غیراقتصادی نیز شامل ترک کشور مادری به علت آزار و اذیت، پاکسازی قومی، نسل‌کشی، جنگ، بلایای طبیعی و کنترل سیاسی می‌توانند از دلایل مهاجرت افراد باشند. در مورد روند مهاجرت تحقیق کنید، از منابع مختلف برای کسب اطلاع از روش‌های مهاجرت و شرایط هرکدام استفاده کرده و با یک متخصص مشورت نمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.