وزارت داخله انگلستان یک وب سایت غیر رسمی را برای جلوگیری از ورود مهاجران به این کشور راه اندازی کرده است.

یک پناهجوی که به گونه غیرقانونی به انگلستان آمده است، از کمک های اجتماعی دولت بهره مند نمی گردد. در بسیاری موارد به هر پناهجو روزانه تنها پنج پوند در روز پرداخته می شود.

کاربران اینترنتی که با “بلی” پاسخ می دهند به بخشی هدایت می شوند که “خطرات” مربوط به این سفر و “واقعیات” زندگی در اروپا را با جزئیات توضیح می دهد.

برگفته شده از سایت "آن ده موف"
برگفته شده از سایت “آن ده موف”

این سایت همچنان بیان می کند که سفر به انگلستان از طریق کانال مانش همراه با خطر است. به گفته این منبع انترنیتی «خطر غرق شدن زیاد است، به ویژه اگر جلیقه یا واسکت نجات نپوشید. اگر شرایط آب و هوای دریا به سرعت تغییر کند، قایق شما واژگون شده و غرق می گردد.»

در این صفحه از جایگزین های قانونی سفر به انگلستان نیز آمده است اما در این موارد معلومات مشخصی داده نشده است که این جایگزین های امن و قانونی برای سفر به انگلستان چیست. در عوض، معلومات درخواست پناهندگی در فرانسه و بلژیک توضیح داده شده است. در هر همه حال، اطلاعات مربوط نظر به درخواست شخص و وارد شدن او در بخش های متفاوت این صفحه داده می شود.

تبلیغات این سایت در فس بوک و اینستاگرام

اگر چند این سایت توسط وزارت داخله انگلستان به راه انداخته شده است، اما مشخص نیست که توسط چه کسی و کدام نهادی ایجاد شده و اداره می شود. مهاجران در انگلستان می توانند اطلاعات شخصی خود را در اختیار ادمین سایت به اشتراک بگذارند. سپس این اطلاعات به حکومت ارسال می شود.

در همین حال، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش می دهد که وزارت داخله انگلستان از ماه دسامبرسال گذشته تا اپریل سال جاری با استفاده از مالیات عمومی، به ارزش ۲۳۰۰۰ پوند تبلیغات ماهانه را برای این سایت از طریق فس بوک و انستاگرام راه اندازی کرده است.

برگرفته شده از سایت "آن ده موف"
برگرفته شده از سایت “آن ده موف”

وزارت داخله کشور به این رسانه گفته است که هدف این تبلیغات جلوگیری از سفرهای خطرناک مهاجرانی است که از فرانسه و بلژیک وارد انگلستان می شوند.» مقامات این وزارت می افزایند: «ما از ارائه اطلاعات حیاتی [به مهاجران] عذرخواهی نمی کنیم.»

«مقامات فکر می کنند می توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند»

متیو تاردی، محقق مرکز مهاجرت در انستیتیوت روابط بین الملل فرانسه گفت: «این سایت بیانگر سیاست مهاجرت دولت انگلستان است.»

به گفته او بنابر قانون برگزیت «مقامات فکر می کنند می توانند هر کاری که بخواهند انجام دهند.» بر اساس پیشنهاد “تغییرات در سیستم پناهندگی انگلستان” که در اوایل جولای توسط پریتی پاتل وزیر داخله کشور به پارلمان معرفی شد، دولت می تواند مهاجران را در زمانی که مورد ارزیابی قرار می گیرند، اخراج کند. وزارت امور داخله همچنان خواستار آن شد که پناهجویان ناپذیرفته شده در کشورهای فرانسه و بلژیک به انگلستان “غیرقابل قبول” تلقی شوند.

متیو تاردی افزود: «هیچکس آروز نمی کند که اجساد انسان ها در ساحل پیدا شود. اما دولت انگلستان به جای مذاکره با اتحادیه اروپا، از مهاجران به عنوان ابزار برای مقاصد انتخاباتی خود استفاده می کند.»

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.