هزاران مهاجر می‌خواهند از بلاروس وارد اتحادیه اروپا شوند

خانم بیلوتایتی علاوه کرد که مشخص کردن رقم دقیق این مهاجران به این دلیل دشوار است که بلاروس هنوز هم مهاجران را از خارج با طیاره به این کشور انتقال می دهد و سپس آن ها را به مرزهای مشترکش با سه کشور عضو اتحادیه اروپا می فرستد.

حکومت های لاتویا، لیتوانیا و پولند، الکساندر لوکاشینکو رئیس جمهور بلاروس را متهم می کنند که گویا مهاجران را به گونه عمدی و سازمان یافته از کشورهای در حال منازعه به مرزهای خارجی اتحادیه اروپا انتقال می دهد.

لوکاشینکو در واکنش به تحریم های وضع شده اتحادیه اروپا بر کشورش در ماه می امسال گفت که بلاروس از این به بعد جلو مهاجران غیرقانونی را که از کشورش به عنوان یک مسیر ترانزیتی استفاده می کند، نمی گیرد.

از آن زمان به بعد، مرتباَ گزارش هایی در مورد تلاش مهاجران به عبور غیرقانونی از مرز بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا به نشر می رسند.

لیتوانیا، لاتویا و پولند در واکنش به این موضوع، اقدامات محافظتی را در مرزهای شان شدت بخشیده و به طول صدها کیلومتر در امتداد مرز حصارهای بازدارنده را ایجاد کرده اند.

اینگریدا سیمونت، نخست وزیر لیتوانیا گفت: «ما متعهد هستیم که از مرزهای شرقی اتحادیه اروپا محافظت کنیم و ما به این تعهد خود عمل خواهیم کرد.»

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.