مهاجرت کاری گچ کار

در این مقاله شرایط مهاجرت کاری گچ کار را مورد بررسی قرار خواهند داد. افرادی که به کار کردن در حوزه ساختمان علاقه‌مند هستند و مهارت کار سریع و درست با دستانشان را دارند، این شغل برایشان مناسب است.

گچ کار

کار روزانه گچ‌ کار می‌تواند شامل کار با گچ و سیمان، بتونه‌کاری، رنگ کردن دیوارها و سقف‌ها و… باشد. یکی از مهم‌ترین کارهای گچ کار، انجام گچ کاری‌های تزئینی یا گچ‌بری است که یا به روش دستی انجام می‌شود و یا گچ‌بری‌های آماده را روی سقف‌ها یا دیوارها نصب می‌کنند.

در بازسازی بسیاری از ساختمان‌ها و منازل و یا حتی بناهای تاریخی کار گچ کار بیشتر جنبه هنری داشته و آن‌ها انواع گچ‌بری‌های تزئینی را انجام می‌دهد. همچنین پوشاندن دیوارهای بیرونی با موادی مانند شن و ماسه و سیمان، مواد سنگی و… نیز از کارهای گچ کار است.

مهارت و دانش موردنیاز برای مهاجرت کاری گچ کار

در این شغل متقاضی باید توانایی اندازه‌گیری برای تخمین زدن مقدار گچ مورداستفاده برای ماله‌کشی را دارا باشد و از قدرت بدنی خوبی برخوردار باشد؛ چرا که ممکن است مجبور باشد ساعت‌ها سرپا بایستد. از طریق گذراندن دوره‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کارآموزی نزد یک استادکار می‌توان این کار را یاد گرفته و تجربه لازم برای شروع کار را کسب کرد.

در ادامه به برخی دیگر از مهارت‌های موردنیاز این حرفه جهت مهاجرت کاری گچ کار می‌پردازیم.

  • مهارت‌های عملی و توانایی کار با دست
  • سرعت عمل و دقت بالا
  • مهارت‌های محاسباتی برای اندازه‌گیری سطوح و تخمین میزان مواد لازم
  • توان فیزیکی خوب
  • توانایی کار تیمی
  • داشتن خلاقیت و ذوق هنری برای انجام گچ‌بری‌های تزئینی
  • اطلاع از اصول سلامت و ایمنی در کار

شخصیت‌های مناسب شغل گچ کار

در انتخاب شغل برای هر فرد، به عوامل مختلفی ازجمله ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها، علایق، مهارت‌ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … باید در نظر گرفته شوند. یکی از اساسی‌ترین عوامل، ویژگی‌های شخصیتی فرد می‌باشد. برای شغل گچ کاری نیز این شرایط صدق می‌کند.

یک گچ کار لازم است ترس از ارتفاع نداشته باشد، چون معمولاً باید در ارتفاع و روی داربست یا چهارپایه کار کند. همچنین داشتن روحیه‌ی هنرمندانه و ظرافت برای این حرفه ضروری است.

انواع گچ کاری و ابزارهای مورد نیاز

از ابزاری که گچ کار در کار خود استفاده می کند می توان به گونیا، خط کش، نوشت افزار، استامبولی، الک، ماله و … نام برد. انواع گچ کاری نیز به شرح زیر است:

سفیدکاری
گچ‌بری دستی
گچ کاری نور مخفی
گچ‌بری سقف و دیوار
گچ بری آرک آشپزخانه
گچ کاری دور لامپ و لوستر
گچ کاری روی رابیتس یا راویزکاری

شرح وظایف گچ کار

  • اندازه گیری و تخمین میزان مواد لازم از جمله گچ
  • آماده کردن گچ و زدن آن روی سطوح مختلف
  • ثابت کردن گچ کاری‌های داخلی با ابزارهای مناسب چوبی و فلزی
  • انجام گچ کاری‌های تزئینی برای سقف‌ها و دیوارها با موادی ترکیبی از گچ و الیاف‌های مختلف (که معمولا به صورت آماده موجود هستند)
  • به‌کار بردن مواد خشک کننده سطوح و زدن پوشش‌های مناسب برای دیوارهای بیرونی
  • گچ کار می تواند در سطح محدود به کارهای تعمیر و بازسازی پرداخته و یا در سطح وسیع در پروژه‌های ساختمان‌سازی کار کند.

نحوه ورود به شغل گچ کاری

این شغل را می‌توانید به‌صورت تجربی یاد بگیرید؛ همچنین می‌توانید در آموزشگاه‌های زیر نظر سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای دوره‌های گچ کاری را گذرانده و مدرک معتبر دریافت کنید. گچ کار می‌تواند در شرکت‌هایی مانند شرکت‌های ساختمانی و حوزه دکوراسیون مشغول به کار شود. همچنین می‌تواند به‌صورت مستقل فعالیت کرده و با شرکت‌ها و افراد به شکل قراردادی کار کند.

گچ کاری با صنعت ساختمان‌سازی و بازسازی ساختمان‌ها ارتباط نزدیکی دارد و نیاز به آن همیشه وجود دارد. بنابراین اگر فردی در این کار تجربه و مهارت خوبی داشته و کار با کیفیت و مطابق با نیاز مشتری ارائه دهد، فرصت‌های شغلی خوبی نیز برای او وجود خواهد داشت و مشتریان زیادی جذب خواهد کرد.

درآمد گچ کار با توجه به میزان قرارداد |

وضعیت استخدام این شغل در برخی کشورهای جهان

آمریکا

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان استخدام گچ کارها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲، رشد ۱۷ درصدی خواهد داشت. درحالی‌که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴ درصد می‌باشد.

استرالیا

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد میزان استخدام گچ کارها بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، رشد ۱۴.۱ درصدی خواهد داشت. درحالی‌که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۰.۲ درصد می‌باشد.

مدارک موردنیاز

حداقل مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزا برای مهاجرت کاری گچ کار به شرح زیر است:

  • اصل پاسپورت به همراه حداقل هشت ماه اعتبار از زمان درخواست ویزا به همراه پاسپورت‌های قدیمی
  • یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه سفید که در شش ماه اخیر گرفته‌شده است.
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • سند ازدواج در صورت داشتن همسر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک فنی حرفه ای و سایر دوره های گچ کاری گذرانده شده به همراه ترجمه رسمی

درآمد گچ کار در برخی از کشورهای جهان

درآمد گچ کاران در کشورهای مختلف با توجه به مهارت، تجربه و نوع کاری که انجام می‌دهند، متفاوت است. هر چه فرد توانمندتر و ماهرتر باشد، درآمد بهتری خواهد داشت. به‌طورکلی گچ کاران در سراسر دنیا به‌طور متوسط ​​۴۰.۰۰۰ دلار در سال و یا ۱۹.۲۷ دلار در ساعت درآمد دارند.

کارگران مبتدی، سالانه ۲۴.۹۷۰ دلار ، یا ۱۲.۰۱ دلار در ساعت دریافت می‌کند و کارگران باتجربه به‌طور میانگین ۶۱.۵۵۰ دلار یا ۲۹.۵۹ دلار در ساعت دریافت می‌کند.

استرالیا

متوسط ​​حقوق یک گچ کار در استرالیا ۶۲.۵۶۴ دلار در سال است.

آمریکا

متوسط ​​حقوق یک گچ کار در ایالات متحده ۵۰.۰۰۰ دلار در سال و در هر ساعت ۱۷.۲۶ دلار است.

کانادا

متوسط ​​حقوق برای یک گچ کار در کانادا ۲۶.۱۰ دلار در ساعت است.

انگلیس

گچ کارهایی که به‌عنوان کارمند در انگلیس مشغول به‌کار هستند می‌توانند با پیشرفت در حرفه خود، حقوق و دستمزد خود را افزایش دهند. میزان درآمد برای گچ کارهای مبتدی، در حدود ۱۴۰۰۰ تا ۱۸،۰۰۰ پوند در سال است و این میزان حدوداً برای افراد با تجربه تا ۳۵.۰۰۰ پوند در سال افزایش می‌یابد.

مهاجرت کاری گچ کار به کانادا

گچ کاری ازجمله مشاغل فنی پر تقاضا در کانادا است. این شغل ازآنجایی‌که در لیست مشاغل موردنیاز کانادا یا NOC قرار دارد، این امکان را به کارفرمایان کانادایی می‌دهد تا کمبود نیروی کار ماهر و با تجربه را از میان متقاضیان خارجی فراهم کنند. سن، مدرک فنی، سابقه کاری مرتبط حداقل سه سال، ازجمله فاکتورهای موردنیاز برای مهاجرت کاری گچ کار به کانادا بر اساس روش جاب آفر است.

در مهاجرت کاری این‌گونه مشاغل فنی، ممکن است بسته به نظر کارفرما، نیازی به اخذ مدرک آیلتس با نمره بالا نباشد؛ اما بااین‌حال توانایی افراد در زبان انگلیسی یا فرانسوی بسته به شهر یا ایالت مقصد باید در حدی باشد تا توانایی مکالمه با کارفرما و شهروندان را داشته باشد. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ویزانیو تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

برای مهاجرت کاری برای حرفه گچ کاری به مدرک تحصیلی نیاز هست؟

همانگونه که قبلا اشاره کردیم از طریق گذراندن دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کارآموزی نزد یک استادکار می‌توان این حرفه را یاد گرفته و تجربه لازم برای شروع کار را کسب کرد. پس مدارک فنی حرفه ای کفایت میکند و نیازی به تحصیلات آکادمیک نیست.

نحوه پیدا کردن شغل در کشور مقصد چگونه است؟

در مهاجرت کاری گچ کار، قبل از هرگونه اقدامی، وکلای ویزا نیو که کارگذاران رسمی شرکت‌های کاریابی معتبر در اروپا و کانادا هستند، ابتدا موقعیت شغلی را برای متقاضی پیدا می‌کنند. در صورت پذیرش موقعیت شغلی توسط متقاضی، فرآیند انجام کار و عقد قرارداد با کارفرما آغاز می‌گردد.

فرآیند مهاجرت کاری گچ کار چقدر طول می‌کشد؟

تمامی مراحل مهاجرت کاری برای گچ کار ماهر از پیدا کردن کار گرفته تا انجام مصاحبه با کارفرمای خارجی و درنهایت اخذ ویزای کاری، بسته به نوع کشوری که قصد مهاجرت به آن رادارید، بین ۱۰ ماه الی ۱۲ ماه انجام خواهد شد.

برای مهاجرت به‌عنوان گچ کار به‌جز روش امتیازبندی اکسپرس اینتری روش دیگری وجود دارد؟

بله شما می‌توانید از طریق موسسه مهاجرتی ویزانیو از روش جاب آفر اقدام نمایید. وکلای ما در کشور موردنظر شما از طریق شرکت کاریابی ایندید در کانادا و گلسدور در اروپا برای شما موقعیت شغلی پیدا می‌کنند.

1/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.