مهاجرت کاری کارشناس شبکه

درآمد بالا و توسعه برای پیشرفت و گسترده بودن حوزه کاری و امنیت شغلی افراد زیادی را مجاب به مهاجرت کاری کارشناس شبکه کرده است. از همین رو مهاجرت کاری کارشناس شبکه یکی از پر درخواست‌ترین مهاجرت‌های کاری می‌باشد.

معرفی کارشناس شبکه

کارشناس شبکه، مهندس و متخصص این رشته متصل‌کننده شبکه‌های کامپیوتر و پشتیبانی آن را بر عهده دارند. پشتیبانی شبکه‌های WAN و LAN و گسترش آن‌ها در یک واحد آپارتمان یا چند کشور با فناوری‌هایی نظیر فناوری ماکروویوی یا فیبرهای نوری از جمله وظایف کارشناس شبکه می‌باشد. بحث تبادل اطلاعات در گرو نظارت‌های امنیتی است لذا یکی از حساس‌ترین بخش‌های کارشناس شبکه و پاسخگو بودن به نیازهای کاربران و ایجاد بستر امنیتی مناسب بخش مهمی است که باید نظارت ویژه‌ای به آن داشته باشند. چهار سیستم اصلی کارشناس شبکه:

شبکه‌های محلی (LAN) : در این شبکه سیستم‌ها به طور محدود مانند یک شرکت و ساختمان به یکدیگر متصل می‌شوند.

شبکه‌های شهری (MAN) : در این شبکه تمام اتصال‌های محلی درون یک شهر را به هم متصل می‌کنند.

شبکه‌های گسترده (WAN) : در اینجا شبکه‌های درون مرزهای کشور را به هم اتصال می‌دهند.

شبکه‌های جهانی(GAN) : در این بحث شبکه‌ها با مرزهای نامحدود و گستردگی بی‌نهایت مناطق جغرافیایی مختلف را با فناوری ماهواره‌ای و تکنولوژی بی‌سیم به هم متصل می‌کنند.

مهاجرت کاری کارشناس شبکه

کارشناس شبکه باید دانش سازمان‌دهی و فناوری اطلاعات جامعی داشته باشد. همچنین باید به بهترین نحو با اشخاص مختلف در ارتباط بوده تا بتواند با روشی مناسب مشکلات مشتریان را رفع کند. برای کار در این حوزه باید تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات را داشته باشید و یا از آموزشگاه‌های خصوصی فنی مدرک مربوطه را کسب کنید.

همچنین با داشتن سابقه کار در ارتباط با نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی از سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری می‌توانید به صورت رسمی در این حوزه فعالیت داشته باشید. از سال‌های اخیر و تا به امروز تکنولوژی کامپیوتری بسیار در زندگی ما فراگیر شده است و اکثر شرکت‌ها و سازمان‌ها در این عرصه مشغول به فعالیت و رقابت می‌باشند.

وظایف کارشناس شبکه

نصب نرم افزارها و سخت افزارها: بروزرسانی های جدید به منظور ارتقاء شبکه و کاربرد آن ساختن اکانت های کاربری: تعیین محدوده دسترسی و رمز عبور برای اشخاصی که در فضای شبکه از امکانات آن بهره می‌برند.

ایجاد امنیت در شبکه: برای کاربرانی که در فضای شبکه مشغول به فعالیت هستند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید باید. پرداخته‌ای پولی از با اهمیت ترین بخش ایجاد امنیت در فضای شبکه برای کاربران است.

مهارت و تخصص کارشناس شبکه

دانش فنی بالا در خصوص نرم افزارها و سخت افزارهای شبکه دانش بالا در رفع مشکلات پیش‌آمده، چراکه انجام هر پروژه در شبکه با دیگری متفاوت است و باید بسیار با دقت بالا به مسائل نگاه کرده و راهکار مناسب را در پیش بگیرد.

اولویت بندی برای تفکیک وظایف سازمان‌دهی شده مخصوص مدیران شبکه قدرت فن بیان بالا و توضیحات فنی در خصوص مباحث تخصصی ویژه متخصصان و مهندسان پروژه خاصیت کار گروهی و قدرت رهبری، چراکه بعضی از امور نیاز به کار تیمی و گروهی دارد. آپدیت کردن و آشنایی با تکنولوژی های بروز رسانی شده

شناسایی و رفع مشکل شبکه

برنامه‌ریزی برای نصب و رفع مشکل در شبکه انجام خدمات متنوع برای کاربران، بعضی از مواقع شبکه دچار اختلالات و مشکلی می‌شود که با آپدیت‌های به موقع کارشناس شبکه باید به آن‌ها رسیدگی و اخطارهای پیش‌آمده را رفع کند. مدیریت و نظارت بی‌وقفه در استفاده کاربران از شبکه هدف‌گذاری و بروز رسانی شبکه: به دلیل بالا رفتن کاربرد شبکه موردنظر و گسترش قابلیت‌ها برای کاربر

مدارک مورد نیاز برای کارشناس شبکه

بیشتر افرادی که وارد عرصه شغلی کارشناس شبکه می‌شوند نیاز به مدارک و تحصیل در رشته‌های علوم کامپیوتر، تکنسین کامپیوتر، کارشناسی فناوری اطلاعات، کارشناسی ارشد در سخت افزار یا نرم افزار کامپیوتر و… می‌باشند.

اما نکته حائز اهمیت در مورد اشخاصی است که بدون رفتن به دانشگاه و دانشکده و تنها با آموزش دوره‌های تخصصی مدرک معتبر را کسب کرده و وارد بازار کار می‌شوند. گرایش‌های رفع اشکال ویندوز، مدیریت شبکه و طراحی شبکه از مهم‌ترین مدارک برای این شغل می‌باشد.

استخدام و بازار کار کارشناس شبکه

یک کارشناس شبکه به راحتی در بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌تواند مشغول به کار شود. یکی از خصوصیات این شغل گسترده بودن و پیشرفت تا بخش مدیریتی مجموعه‌ای آن سازمان می‌باشد. اما هنوز آمار رسمی از مقدار استخدام در رشته کارشناس شبکه وجود ندارد.

با توجه به زیاد شدن کامپیوتر و افزایش تقاضا در ارتباط با فناوری و تکنولوژی شرکت‌ها و سازمان‌های بسیار اقدام به استخدام در این رشته کرده‌اند. همین‌طور با پیشرفت و وابسته شدن به تکنولوژی و توسعه آن اشتغال زایی خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

استخدام کارشناس شبکه در بعضی از کشورهای جهان

آمریکا: طبق آمار گرفته شده توسط محققان در آمریکا درصد استخدام کارشناسان شبکه بیشتر شده و طبق پیش‌بینی‌ها از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ با افزایش چشمگیر ۱۲ درصدی روبرو است.

استرالیا: در ۵ سال گذشته رشد اشتغال زایی در این کشور به ۳۰درصد رسیده که برای سال‌های آتی روند بیشتری را در نظر گرفته‌اند.

میزان درآمد کارشناس شبکه

در کشور عزیزمان ایران کارشناسان شبکه در شرکت‌های دولتی به صورت وزارت کار حقوق دریافت کرده و هرچقدر دانش و نهارت بالاتری داشته باشد به نسبت آن میزان دریافتی شخص بیشتر می‌شود.

طبق آخرین تحقیق انجام شده در آخر سال ۱۳۹۸ میزان حقوق دریافتی برخی مشاغل در سمت مدیریت شبکه، کارشناس شبکه و… مورد بررسی قرار گرفته است که این پژوهش را برای شما عزیزان بررسی می‌کنیم.

برای مهندس شبکه در سازمان‌های مختلف و سمت‌های گوناگون متخصصین شبکه به صورت ماهانه مبلغی در حدود حداقلی ۲.۵۰۰.۰۰۰ هزار تومان و حداکثری ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که میانگین این مبلغ چیزی در حدود ۵.۲۰۰.۰۰۰ هزار تومان می‌باشد.

شرکت‌های تکنولوژی، فناوری اطلاعات، بازاریابان اینترنتی و شبکه‌ای، معمولاً جایی برای کارشناسان شبکه در شرکت خود دارند که بخشی از هسته اصلی شرکت و سازمان را در بر |

حقوق کارشناس شبکه در بعضی از کشورهای دنیا

آمریکا: میانگین دریافتی سالانه مهندسان شبکه در سال ۲۰۱۹ میلادی مبلغی در حدود۵۴.۰۰۰ هزار و حداکثری دریافتی درآمد متخصص شبکه تا ۹۶.۰۰۰ هزار دلار می‌باشد.

استرالیا:مقدار حقوق سالیانه متخصص شبکه ۱۰۲.۰۰۰ هزار دلار استرالیا(قبل از کسر مالیات) است.

انگلستان: میزان حقوق حداقلی در این شغل بین ۳۵.۰۰۰ تا ۴۸.۰۰۰ هزار دلار و میانگین بین ۴۰.۰۰۰ تا ۶۷.۰۰۰ هزار دلار و حداکثری ۹۵.۰۰۰ هزار دلار برآورد شده است.

مهاجرت کاری برای کارشناس شبکه به کانادا

رشته‌های مهندسی کارشناس شبکه و کامپیوتر جزو مشاغل موردنیاز کانادا یعنی فهرست هدفمند NOC می‌باشند. این یک خبر خوب برای افرادی است که قصد کار و زندگی در کانادا را دارند. مدارک تحصیلی و فنی مهندسان شبکه برای اخذ ویزای کاری در کانادا باید مورد تائید انجمن استانی قرار بگیرد.

مهندسانی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، به دلیل نداشتن سابقه کاری مرتبط، باید در دوره‌های آموزشی ۳ الی ۴ ساله شرکت کنند. به‌این‌ترتیب با کسب قبولی در آزمون فنی می‌توانند شرایط لازم برای اخذ ویزای کاری کانادا را به دست آورند.

مدرک تحصیلی معتبر، سابقه شغلی مرتبط، مدرک زبان آیلتس با نمره ۵.۵ به بالا مواردی ضروری در اخذ جاب آفر از کارفرمای جهت مهاجرت کاری برای کارشناس شبکه خواهد بود.

متوسط درآمد مهندس شبکه در کشور کانادا از ۴۶ تا ۹۷ هزار دلار در سال متغیر است. این میزان برای مهندس شبکه بدون سابقه، حدود۵۰  هزار دلار سالانه محاسبه می‌شود.

ایالت‌های بریتیش کلمبیا، انتاریو و آلبرتا می‌توانند برای مهندسین شبکه مقصد بسیار خوبی باشد. لازم به ذکر است که استان کبک به نسبت بقیه نیاز بیشتری به مهندسان شبکه و کامپیوتر احساس می‌کند؛ به‌شرط آن‌که در زبان فرانسوی مهارت داشته باشید و با ارائه مدرک آن را اثبات کنید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.