مهاجرت کاری پرستار کودک

در این مطلب از قصد داریم در رابطه با مهاجرت کاری پرستار کودک و شرایط آن صحبت کنیم تا اگر قصد مهاجرت به کانادا یا کشورهای اروپایی را دارید، بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در این زمینه به دست آورید.

مهاجرت کاری پرستار کودک

امروزه بیشتر زنان شاغل بوده و در مراکز اداری و خصوصی مختلف مشغول به کار هستند ازاین‌رو والدین برای نگه‌داری فرزندانشان به مراکز نگه‌داری کودک مثل مهدکودک مراجعه می‌کنند و یا به استخدام پرستار کودک خصوصی روی می‌آورند. از طرفی به دلیل کمبود پرستار در کانادا این شغل برای مهاجرت بسیار محبوب شده است.

خصوصیات بارز پرستار کودک

اگر قصد اخذ مهاجرت کاری پرستاری کودک در کانادا را دارید باید حتماً ویژگی‌های زیر را داشته باشید تا به والدین کودک این اطمینان را دهید که عاشق کودکان هستید و از گذراندن وقت و زمان با کودکان لذت می‌برید.

  • پرستار کودک بسیار صبور است و می‌تواند یک مسئله کوچک را بارها و بارها به کودکان توضیح دهد.
  • پرستار کودک مهربان است و باحوصله بسیار زیاد با کودکان بازی می‌کند و از اینکه تایم زیادی از زمان خود را صرف نگه‌داری کودک خود می‌کند، بسیار لذت می‌برد.
  • فردی که به‌عنوان پرستار استخدام می‌شود باید کمی سرزنده و شاد باشد تا با خنده و بازی، تمام وقت کودکان را پر کند.

شرایط کاری پرستار کودک

اگر می‌خواهید به‌عنوان پرستار کودک به کشورهای دیگر مهاجرت کنید باید حتماً قبل از انجام کارها، شرایط و موارد ضروری که برای مهاجرت نیاز است را بدانید.

اگر به‌عنوان پرستار کودک در مهدکودک استخدام شوید که ساعت کاری مشخصی دارید؛ اما اگر می‌خواهید از کودکان به‌صورت خصوصی در خانه نگه‌داری کنید ساعت‌ کاری شما شناور یا تمام‌وقت است.

برخی از پرستاران کودک در کانادا به‌صورت تمام‌وقت با والدین کودک یا نوزاد زندگی می‌کنند و برخی از پرستاران کودک هم چندساعتی کودک را نگه می‌دارند تا یکی از والدین از محل کار به خانه بازگردد.

وظایف پرستار خصوصی کودک

  • پرستارهایی که به‌صورت خصوصی از کودکان نگه‌داری می‌کنند بر اساس تعداد و سن کودکان وظایف و مسئولیت‌های متفاوتی دارند.
    فردی که به‌عنوان پرستار خصوصی از نوزاد به کانادا مهاجرت می‌کند وظایفی چون تعویض پوشک، نگه‌داری و خواباندن او و درنهایت وظیفه غذا دادن به کودک را بر عهده دارد اما وظایف و مسئولیت نگه‌داری کودک ۵ ساله بسیار متفاوت است.
  • این پرستار باید علاوه بر غذا و نگه‌داری، ساعت‌هایی را به بازی با کودک اختصاص دهد و او را برای بازی به پارک و مکان‌های گردشگری ببرد. اگر قصد مهاجرت کاری پرستار کودک را دارید علاوه بر مراقبت از کودکان و نوزادان باید وظایف زیر را بر عهده بگیرید.
    • تعویض لباس کودکان
    • عوض کردن پوشک نوزادان و یا کودکان کوچک
    • حمام کردن و در برخی از موارد به دستشویی بردن کودک
    • دادن غذا و میان وعده به کودکان در طول روز
    • آموزش و یادگیری مهارت‌های ارتباطی، خواندن و نوشتن
    • همراهی با کودکان در بازی و گردش؛ بردن کودکان به پارک و جاهای تفریحی

مهارت و توانمندی پرستار مخصوص

نگه‌داری کودک نیازمند داشتن وقت و حوصله بسیار زیاد است و پرستاران کودک باید کودکان را به‌خوبی درک کنند و بتوانند با وقت و حوصله نکات و مطالب را به کودکان آموزش دهند. اما حداقل توانمندی که یک پرستار کودک در محیط کاری خود باید داشته باشد، به شرح زیر است:

  • یک پرستار باید پرانرژی، باحوصله و صبور باشد.
  • فن بیان خوب برای توضیح و آموزش مهارت‌های مختلف به کودکان
  • ارتباط خوبی با والدین و کودکان برقرار کند.
  • انرژی خوبی برای بازی با کودکان و آموزش مطلب جدید را داشته باشد و خستگی‌ناپذیر باشد.
  • توانایی تنظیم برنامه تغذیه و برنامه‌ریزی صحیح برای ساعت فراغت کودکان با بازی هیجان‌انگیز
  • به‌آسانی با شرایط سخت کاری خود را وفق دهد و در کار بسیار مسئولیت‌پذیر باشد.
  • در شرایط بد و سخت‌کاری باید آرامش خود را حفظ کند و عصبانیت و ناراحتی خود را بر سر کودکان خالی نکند.
  • اطلاعات کافی و کاملی در زمینه بهداشت غذایی، درمانی و سلامت داشته باشد.

تحصیلات مهاجرت کاری پرستار کودک

برای اخذ ویزای کاری پرستار کودک نیازی نیست مدارک خاصی داشته باشید؛ برای برخی از والدین و کارفرمایان تنها دوست داشتن و عشق ورزیدن به کودکان کفایت می‌کند اما بااین‌حال برخی از کارفرمایان و والدین در کانادا ترجیح می‌دهند فردی را استخدام کنند که حداقل گواهی‌نامه یا مدرک مرتبط با کار خود را داشته باشد.

اگر به این شغل علاقه دارید و دوست دارید از طریق این کار به کشورهای دیگر مهاجرت کنید باید در رشته‌هایی مانند کودک‌یاری، پرستاری یا روانشناسی تحصیل کنید تا بتوانید با دانش و اطلاعات کافی وارد این حیطه کاری شوید. برای کسب اطللاعات بیشتر در زمینه مهاجرت، مطلب ویزای کاری را مطالعه کنید.

فرصت شغلی برای مهاجرت کاری پرستار کودک

پرستاران کودک در مهدکودک، پیش‌دبستانی و پرورشگاه‌ها مشغول به کار می‌شوند و اگر می‌خواهید به‌صورت خصوصی پرستاری کودکان را به عهده بگریید باید به خانه و محل سکونت کودکان مراجعه کنید.

اغلب ساکنین کانادا و کشورهای دیگر به دلیل نبود وضعیت مناسب برای نگه‌داری کودکان و شاغل بودن خود به دنبال فردی هستند تا مسئولیت کودک خود را بر عهده بگیرد به همین دلیل سالانه افراد زیادی برای مهاجرت کاری پرستار کودک اقدام می‌کنند.

حقوق و درآمد پرستار کودک بعد از مهاجرت

درآمد یک پرستار کودک با توجه به میزان تحصیلات، سابقه کاری، ساعت کاری و مسئولیت  او برای نگه‌داری بچه‌ها متفاوت است که میزان حقوق و درآمد پرستار کودک در کشورهایی چون امریکا، استرالیا و انگلستان را موردبررسی قرار خواهیم داد.

امریکا

عموماً پرستاران کودک به صورت ساعتی هزینه دریافت می‌کنند. به طور کلی هزینه هر ساعت نگهداری کودک در آمریکا در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۸ دلار در ساعت است. متوسط درآمد سالانه پرستاران در آمریکا ۵۵۰۰۰ دلار است.

استرالیا

متوسط درآمد پرستار کودک در کشور استرالیا ۴۸۰۰۰ دلار است.

انگلستان

متوسط درامد یک پرستار کودک تازه‌کار در کشور انگلستان حداقل ۲۴۰۰۰ دلار و دآمد یک پرستار باتجربه در حدود ۴۶۰۰۰ دلار در سال است.

مهاجرت کاری پرستار کودک به کانادا

راه‌های متعددی برای مهاجرت پرستار کودک به کانادا وجود دارد. به‌طور مثال اگر در این کشور تجربه کاری درزمینهٔ پرستاری کودک یا خدمات مراقبت از کودک در خانه داشته باشید، این امکان را خواهید داشت تا از طریق برنامه مهاجرت پرستار کودک کانادا، موفق به کسب اقامت دائم این کشور شوید.

حداقل دو سال سابقه کار تمام‌وقت در چهار سال اخیر در کانادا لازمه شرکت در این برنامه است.

اما بهترین روش برای اتباع خارجی که تجربه کار در کانادا را ندارند، جاب آفر یا پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی است. پرستاری کودک با کد ۴۴۱۱ در طبقه‌بندی مشاغل موردنیاز کانادا یا NOC قرار دارد. رزومه کاری که به‌خوبی تخصص و صلاحیت شما را برای پرستاری و نگه‌داری از کودک نشان دهد، موفقیت در اخذ جاب آفر را به همراه خواهد داشت. مدرک زبان آیلتس با نمره دست‌کم ۵.۵ هم در این پروسه نیاز است.

حداقل یک سال تحصیل در مقاطع بعد از دبیرستان در کانادا یا در مراکز آموزش عالی معتبر در خارج، پیش‌نیاز تحصیلی مهاجرت کاری این رشته خواهد بود. البته مدرک تحصیلی اخذ شده در خارج باید ارزیابی و مورد تائید مراکز مسئول در کانادا قرار بگیرد.

سؤالات متداول

درآمد سالانه یک پرستار کودک در کانادا چند دلار است؟

یکی از شغل‌هایی که در کانادا بسیار محبوب و درآمدزاست، پرستاری است که به‌طور متوسط درآمد و حقوق سالانه یک پرستار کودک در کانادا ۲۹.۲۵۰ دلار یا ۱۵ دلار در ساعت است.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری پرستار کودک چیست؟

برای مهاجرت کاری پرستار کودک باید مدارک تحصیلی، کارت شناسایی، عکس ۳*۴، مدارک شغلی مرتبط برای سابقه کاری، آمادگی جسمی، برگه تائیدیه سلامت جسم و ذهن و اطلاعات جامع در رابطه با شغل را داشته باشید.

برای وارد شدن به حیطه پرستاری کودک، تیپ‌ شخصیتی اهمیتی دارد؟

تیپ شخصیتی مختلفی در شغل پرستاری کودک مشغول به کار هستند اما دو تیپ شخصیتی ESFJ و ESFP در این زمینه موفق‌تر هستند. تیپ شخصیتی ESFJ افرادی اجتماعی و محبوب هستند که کمک به دیگران را دوست دارند و ESFP افراد مشتاقی هستند که معمولاً در لحظه زندگی می‌کنند و زمان و وقت زیادی صرف تشویق افراد دیگر می‌کنند.

داشتن سابقه کار برای مهاجرت کاری پرستار کودک نیاز است؟

بله؛ برای مهاجرت کاری پرستار کودک باید حداقل سابقه کاری را در این زمینه داشته باشید تا با بتوانید با حقوقی خوب در مکانی با شرایط مطلوب مشغول به کار شوید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.