مهاجرت کاری مهندس مواد

در این مقاله قصد بررسی شرایط مهاجرت کاری مهندس مواد (متالورژی) را داریم.

مهندس مواد (متالورژی)

مهندس مواد با فلزات، سرامیک‌ها، مواد پلاستیکی، نیمه‌هادی‌ها و ترکیباتی از موادی که به آن‌ها کامپوزیت (مواد مرکب) می‌گویند، برای به وجود آوردن موادی که دارای خصوصیات خاص مکانیکی، الکتریکی و شیمیائی باشند، در ارتباط است. از جمله کارهای مهندس مواد انتخاب مواد برای کاربردهای جدید نیز می‌باشد.

در مهندسی مواد شناخت ساختار مواد و خواص آن، شناخت ارتباط بین این ساختار و خواص در جهت افزایش زمینه‌های کاربردی، طراحی مواد نو و ترکیبات جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهم‌ترین دغدغه حال حاضر فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی در ایران پیدا کردن کار و فعالیت در حوزه‌ی رشته تحصیلی خود پس از فارغ‌التحصیلی می‌باشد. متأسفانه آمار مهندسان بیکار در ایران هر روز افزایش‌یافته و این خود دلیلی بر مهاجرت بی‌سابقه فارغ‌التحصیلان و نخبگان ایرانی می‌باشد.

فارغ‌التحصیلان مهندسی مواد در بهترین حالت ممکن، می‌توانند استخدام صنایعی چون ذوب‌آهن، فولاد مبارکه و صنعت نفت در ایران شوند؛ حال‌آنکه فرصت‌های شغلی برای مهاجرت کاری مهندس مواد در کشورهای توسعه‌یافته بیشتر و گسترده‌تر است.

اگر به مشاغل مهندسی علاقه دارید، از مباحث شیمی و فی|

مهاجرت کاری مهندس مواد به کانادا

مهاجرت کاری مهندس مواد به کانادا قطعاً آینده روشنی را به همراه خواهد داشت؛ دلیل اصلی آن فرصت‌های شغلی زیاد، با توجه به منابع گسترده این کشور می‌باشد. مهندسین مواد یا متالوژی در کانادا می‌توانند در شرکت‌های تولید فلز، معدن، مشاوره مهندسی و مؤسسات آموزشی و تحقیقاتی پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت کنند.

این رشته مهندسی در ایالت‌های کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا بازار کار بسیار خوبی دارد؛ لذا این ایالت‌ها کانون توجه بسیاری از مهندسان خارجی بوده و هستند.

مهندس مواد یا متالوژی در کانادا دارای درآمد بسیار خوبی هم هستند؛ به‌طوری‌که میانگین درآمد آن‌ها در کانادا حدود ۴۰ دلار به ازای یک ساعت محاسبه می‌شود. بسته به میزان سابقه شغلی، تخصص و شهر یا شرکت محل کار، درآمد شغلی تا حدود ۷۲ دلار به ازای هر یک ساعت افزایش خواهد یافت.

رشته‌های مهندسی برای اخذ ویزای کاری کانادا ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدرک تحصیلی معتبر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری و سابقه کار حداقل سه سال می‌باشند.

متقاضیان می‌توانند از طریق دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) برای مهاجرت کاری مهندس مواد در کشور موردنظر اقدام نمایند. برای دریافت پیشنهاد کار می‌بایست ابتدا بر اساس مهارت‌های ثبت‌شده در رزومه، موقعیت شغلی را پیدا نمایند.

پس از مذاکره با کارفرما و عقد قرارداد، موقعیت شغلی را دریافت و برای اخذ ویزای کاری اقدام نمایید. مؤسسه مهاجرتی ویزانیو پرونده‌های موفقی در اخذ موقعیت شغلی برای مهندسان مواد داشته است. در صورت تمایل می‌توانید برای اخذ مشاور رایگان در جهت مهاجرت کاری با شماره‌های شرکت تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت مهندس مواد به استرالیا

افرادی که در رشته مهندسی مواد قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، می‌توانند در کارخانه‌های تجاری، صنعتی و آزمایشگاه‌های مواد مشغول به کار شوند. ایالت‌های کوئینزلند، نیو ساوت ولز و وسترن استرالیا پرطرفدارترین و بهترین ایالت‌ها برای مهندسین مواد می‌باشد. رشته مهندسی مواد و متالورژی در این کشور توسط سازمان مهندسی استرالیا (EA) مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. مهندسین مواد حدود ۴۴ ساعت در هفته فعالیت می‌کنند.

مهارت و دانش موردنیاز

به‌عنوان یک مهندس مواد، شما رفتار مواد را در شرایط مختلف بررسی کرده و به پیشرفت‌های تکنولوژی در طیف وسیعی از صنایع کمک می‌کنید. مثال‌هایی از شرح وظایف یک مهندس مواد عبارت است از: تست پلاستیک‌های تقویت‌شده فیبر کربنی برای قوی‌تر کردن آن‌ها، ایجاد تجهیزات ورزشی سبک‌تر، ایجاد پلیمرهای خاص، تولید سرامیک و مواد مورداستفاده در ایمپلنت‌های دندانپزشکی و…

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

وظایف مهندس مواد

مهندس مواد معمولاً در مکان‌های خاصی که موادی اعم از فلزات، پوشش‌ها و یا مواد شیمیایی وجود دارد، کار می‌کند. وظایف مهندس مواد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تحلیل داده‌های حاصل از آزمایش‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای مدل‌سازی کامپیوتری
  • تعیین چگونگی عملکرد مواد، نحوه فاسدشدن و از بین رفتن آن‌ها
  • کمک در طراحی فرآیند تولید محصولات با استفاده از مواد جدید
  • تحقیق روی خواص مواد و راه‌های جدید ترکیب آن‌ها
  • بررسی دلیل شکست‌های ساختاری و یا جزئی
  • ایجاد نمونه‌های اولیه محصولات جدید
  • آزمایش مواد تحت شرایط مختلف
  • نظارت بر تکنسین‌ها
  • مهندس مواد اغلب از روش‌های بی‌خطر برای بررسی مواد استفاده می‌کند؛ مانند تست تحمل گرما و خوردگی، هدایت الکتریکی، دوام و یا قدرت.

مهم‌ترین نرم افزارهای تخصصی و کاربردی مهندسی مواد

  • MAGMA (نرم افزار شبیه ساز ریخته گری)
  • Periodic Table (نرم افزار جدول تناوبی عناصر)
  • Predict Corrosion (نرم افزار پیش بینی خوردگی)
  • Mold Flow (نرم افزار شبیه سازی تزریق پلاستیک)
  • SolidCast (نرم افزاری برای شبیه سازی ریخته گری)
  • Image tool (نرم افزار آنالیز تصاویر متالوگرافی و ریزساختاری)
  • AutoForm (نرم افزار صنایع شکل دهی به خصوص در شاخه ورق کاری)
  • Flow ۳D Cast (نرم افزاری برای شبیه سازی  و پیش بینی حرکت مذاب و انجماد در قطعات ریخته گری)
  • Atlas of Phase Diagram (نرم افزاری شامل ۱۰۶۷ دیاگرام دوتایی فلزی و ۳۰۰ نمودار تعادلی سه تایی)
  • transvalor forge

TRANSVALOR FORGE

یکی از نرم افزارهای کاربردی مهندسی مواد می‌باشد که به‌منظور شبیه‌سازی فرآیندهای شکل دهی گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندهای شکل‌دهی گرم و سرد در مهندسی مواد و متالورژی در صنایع مختلف خصوصاً صنایع تولید فولاد کاربرد گسترده داشته است. این نرم افزار قادر است انواع این فرآیندها را مانند اکستروژن داغ و نورد سرد و گرم را به طور کامل و پیشرفته شبیه‌سازی نماید.

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

مدارک مورد نیاز مهاجرت کاری مهندس مواد

حداقل مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا برای مهاجرت کاری مهندس مواد به شرح زیر است:

  • اصل پاسپورت به همراه حداقل هشت ماه اعتبار از زمان درخواست ویزا به همراه پاسپورت‌های قدیمی
  • یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه سفید که در شش ماه اخیر گرفته‌شده است.
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • سند ازدواج در صورت داشتن همسر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا

درآمد مهندس مواد در برخی از کشورهای جهان

به‌طور کلی مهندسین مواد در سراسر دنیا بر اساس تحصیلات و تجربه‌ای که دارند می‌توانند بین ۶۴۰۰۰ تا ۹۶۰۰۰ دلار سالانه درآمد داشته باشند؛ که این میزان به‌طور میانگین سالانه هشتاد و چهار هزار و ششصد دلار است. جالب است بدانید مهندسین مواد در مریلند آمریکا بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند؛ میانگین نرخ پرداخت به آن‌ها نزدیک به ۱۰۸۸۴۰ دلار است. در ادامه درآمد برخی از مهندسان مواد را در کشور‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

  • آمریکا : متوسط درآمد سالانه مهندس مواد در آمریکا در سال ۲۰۲۰ طبق وبسایت دانشگاه میشیگان، ۹۶,۹۳۰ دلار است. این رقم برای افراد تازه‌کار ۶۵,۸۰۶ دلار در سال و برای مهندسان با تجربه ۱۴۸,۱۱۰ دلار است.
  • استرالیا : متوسط درآمد سالانه مهندس مواد در استرالیا حدودا ۸۳,۹۰۰ دلار استرالیا است. درآمد افراد تازه‌کار  ۴۴,۵۰۰ دلار در سال و برای مهندسان با تجربه ۱۲۸,۰۰۰ دلار است.
  • انگلستان : میانگین حقوق مهندس مواد در انگلستان برای افراد تازه‌کار سالانه بین ۳۰۰۰۰ تا ۳۹۰۰۰ دلار، برای افراد با تجربه بین ۴۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ دلار و برای مهندسان ارشد ۶۸۰۰۰ دلار می باشد.

سوالات متداول

درآمد مهندس مواد در کانادا چقدر است؟

مهندسان مواد در کانادا درآمد نسبتا خوبی دارند. میانگین حقوق مهندس مواد در کانادا ۸۳.۸۷۵ دلار کانادا در سال یا ۴۳.۰۱ دلار در ساعت است. این رقم برای افراد تازه‌کار از ۵۷،۰۷۹ دلار در سال شروع می شود؛ مهندسان با تجربه ۱۴۲،۵۸۸ دلار در سال درآمد دارند.

نحوه پیدا کردن شغل و اخذ اقامت دائم در کشور مورد نظر چگونه است؟

در مهاجرت کاری مواد قبل از هرگونه اقدامی، وکلای ویزا نیو که کارگذاران رسمی شرکت‌های کاریابی معتبر در اروپا و کانادا هستند، ابتدا موقعیت شغلی را برای متقاضی پیدا می‌کنند. در صورت پذیرش موقعیت شغلی توسط متقاضی، فرآیند انجام کار و عقد قرارداد با کارفرما آغاز می‌گردد. بعد از گذشت سه سال در صورت عدم ارتکاب به جرم و پرداخت به‌موقع مالیات متقاضی می‌تواند اقامت دائم یا اصطلاحا PR را دریافت نماید.

فرآیند مهاجرت کاری مهندس مواد چقدر طول می‌کشد؟

تمامی مراحل مهاجرت کاری مهندس مواد از پیدا کردن کار گرفته تا انجام مصاحبه با کارفرمای خارجی و درنهایت اخذ ویزای کاری، بسته به نوع کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، بین ۱۲ ماه الی ۱۴ انجام خواهد شد. با این‌حال این زمان با توجه به کشور مورد نظر متفاوت است.

وضعیت استخدام مهندس مواد به‌چه‌صورت است؟

پیش‌بینی‌ها شرایط اشتغال مهندسان مواد از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۶ را با تغییر‌ کم حدود ۲ درصد یا بدون تغییر نشان می‌دهد. مهندسان مواد برای طراحی در حوزه صنایع جدید مانند صنایع هوایی و صنایع متمرکز بر محصولات جدید پزشکی یا علمی و چاپ سه‌بعدی مورد نیاز خواهند بود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.