مهاجرت کاری مربی مهدکودک

مهاجرت کاری مربی مهدکودک به کشورهای اروپایی و کانادا به دلیل افزایش تقاضای مردم برای تعلیم و تربیت فرزندان،  این روزها بازار کار مناسبی دارد. اما افرادی که قصد مهاجرت از این طریق را دارند، بهتر است با شرح وظایف این شغل، همچنین مهارت‌ها و توانایی‌هایی که برای اشتغال لازم است آشنا باشند.

مربی مهدکودک

داشتن توانایی برقراری ارتباط خوب با بچه‌ها، توانایی مدیریت دقیق و درست رفتارهای چالشی و نادرست کودکان، صبر، اخلاق خوش و مهربانی از ویژگی‌های یک مربی مهدکودک است. فراهم نمودن زمینه‌هایی برای رشد و شکوفا شدن استعداد‌های بچه‌ها از طریق آموزش مهارت‌ها، ارزش‌ها، اصول اخلاقی و اجتماعی و فردی نیز از وظایف یک مربی مهدکودک است.

مهدکودک را می‌توان محلی برای رشد خلاقیت کودکان در سنین پایین، شناخت استعدادها، پرورش هوشی، عاطفی، اجتماعی، رفتاری، گفتاری، داشتن فرصتی برای قرارگیری در میان جمع برای کودک و همچنین برای مراقب از فرزند دانست.

مربی مهدکودک با کودکان تا زیر شش سال و همچنین نوزاد سروکار دارد. وی با برنامه‌ریزی و اجرای یک‌سری فعالیت‌های از پیش تعیین‌شده قصد دارد کودکان را ضمن مدیریت و سازمان‌دهی برای ورود به مدرسه آماده کند و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهد.

مهارت و دانش موردنیاز

در مهاجرت کاری مربی مهدکودک و همچنین در داخل ایران، افراد می‌بایست از حداقل دانش و مهارتی ابتدایی موردنیاز این رشته بهره‌مند باشند. برخی از این مهارت‌ها در ادامه آورده شده‌اند:

  • رعایت عدالت میان بچه‌ها و فرق نگذاشتن میان آن‌ها
  • توانایی برقراری ارتباط صمیمانه با کودکان، والدین و سایر همکاران
  • توانایی مدیریت زمان و مهارت سازمان‌دهی
  • مهارت آموزش دادن به کودکان
  • مهربانی، صبر زیاد و خلق خوش
  • توانایی مدیریت کودکان
  • داشتن برخورد مناسب با کودکان در مقابل رفتارهای چالشی و بدنهاآن‌ها

از جمله مزایایی که مربیان مهدکودک از آن‌ها بهره‌مند هستند، می‌توان به برنامه‌های بازنشستگی، بیمه پزشکی، خدمات و تسهیلات درمانی و امکانات رفاهی که به آن‌ها ارائه می‌شود، اشاره کرد.

از جمله مزایایی که مربیان مهدکودک از آن‌ها بهره‌مند هستند، می‌توان به برنامه‌های بازنشستگی، بیمه پزشکی، خدمات و تسهیلات درمانی و امکانات|

وظایف مربی مهدکودک

یک مربی مهدکودک دارای شرح وظایف مشخصی است. این شرح وظایف در مهاجرت کاری مربی مهدکودک نیز در نظر گرفته می‌شوند. برخی از اصلی‌ترین این وظایف عبارت‌اند از:

  • توجه به حضور کودکان در موسسه و اطلاع غیبت به مهدکودک
  • کنترل کودکان و تشخیص مشکلات میان آن‌ها
  • مراقبت و کنترل مداوم کودکان
  • اطلاع‌رسانی گزارش پیشرفت کودکان به والدین
  • نظارت بر وضعیت بهداشت فردی کودکان
  • کنترل رفتارهای بد بچه‌ها
  • تشویق کودکان به کار تیمی و همکاری با یکدیگر
  • مطرح کردن مشکلات کودکان با مدیر مهدکودک و پیگیری نتیجه
  • آموزش دادن به کودکان از طریق ابزار کمک‌آموزشی و روش‌های تصویری
  • برنامه‌ریزی روزانه برای آموزش کودکان بر اساس چهارچوب پیش‌بینی‌شده
  • آموزش مهارت‌های موردنیاز زندگی در حد اولیه
  • برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی برای والدین
  • بروز رسانی اطلاعات و مهارت‌های ارتباطی با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی
  • تنظیم برنامه تغذیه، تفریح و آموزش برای کودکان
  • غذا دادن به کودکان شیرخواره و نوپا
  • حضور در جلسات غذا خوردن و خواب عصر بچه‌ها

تحصیلات لازم جهت مهاجرت کاری مربی مهدکودک

مربی مهدکودک نیاز به تحصیلات خاصی ندارد، بلکه بیشتر معیار بر اساس مهارت‌های ارتباطی و رفتاری فرد بنا می‌شود. متقاضیان و علاقه‌مندان ورود به این رشته می‌توانند با داشتن حداقل مدرک تحصیلی یعنی دیپلم، پس از شرکت در دوره‌های آموزشی و تربیتی در نظر گرفته‌شده، وارد این حرفه شوند.

migration for kindergarten teacher 3 - مهاجرت کاری مربی مهدکودک
مهارت های لازم برای مهاجرت کاری

این کلاس‌ها در مجتمع‌های فنی، جهاد دانشگاهی و برخی دانشگاه‌ها برگزار می‌شوند. از الزامات و شرایط اصلی مربی مهدکودک شدن، داشتن صبر بالا و علاقه به کار با کودکان است. افرادی که علاقه دارند مدرک دانشگاهی در این زمینه دریافت کنند، می‌توانند در دانشگاه‌های علمی-کاربردی و غیرانتفاعی ادامه تحصیل دهند.

مهاجرت کاری مربی مهدکودک

ممکن است در نظر افراد بسیاری این شغل دارای درجه اهمیت کمی باشد؛ ولی اگر از این زاویه به آن نگاه کنید که در زمان نبود مادر، مربی مهدکودک به‌نوعی جایگزین اوست، می‌توانید به میزان اهمیت آن پی ببرید. زیرا یک مربی علاوه بر پرستاری و مراقبت از کودک، باید به آموزش، پرورش استعدادها و خلاقیت‌های وی نیز می‌پردازد.

در کشورهای خارجی در چند سال اخیر آمار استخدام مربی مهدکودک به‌صورت شخصی برای خانواده‌ها و یا مؤسسات آموزشی و مهدکودک‌ها افزایش‌یافته است. همین مسئله باعث می‌شود مهاجرت کاری مربی مهدکودک با بازار کاری مطلوبی در این کشورها روبرو باشد.

مهاجرت کاری مربی مهدکودک به اروپا و کانادا با توجه به فرصت‌های شغلی فراوان، آینده ایده آلی برای افراد رقم خواهد زد. در حال حاضر مهدکودک‌های بسیاری در سراسر این کشورها وجود دارند که نیازمند افراد باتجربه و توانا هستند. از طرف دیگر مربی مهدکودک جزو فهرست مشاغل موردنیاز کانادا هم هست که لازمه دریافت ویزای کاری در این کشور به شمار می‌رود.

به‌این‌ترتیب می‌توانند با جاب آفر به‌راحتی ضمن دریافت ویزای کاری، به اخذ اقامت دائم کشور مقصد امیدوار باشند. ایران ایندید، بهترین نمایندگی کاریابی خارجی در اروپا و کانادا، افتخار دارد تا با ارائه جاب آفری معتبر یاری گر هم‌وطنان متخصص در این زمینه، در مسیر سرنوشت‌ساز مهاجرت باشد.

ساعت‌های کاری

ساعت کاری مربی مهدکودک به دو صورت تمام‌وقت و نیمه‌وقت است. این بستگی به محل کار فرد دارد. حتی در برخی شرایط و در صورت داشتن کارفرمای خصوصی ممکن است ساعت کاری به‌صورت تمام‌وقت باشد. البته معمولاً این اتفاق پس از مهاجرت کاری مربی مهدکودک و در خارج از ایران ممکن است بیفتد. مربیان زمان‌هایی را هم باید به برنامه‌ریزی، ارائه گزارش پیشرفت و عملکرد به والدین و همچنین ارزیابی فعالیت کودکان در خارج از ساعات کاری اختصاص دهند.

migration for kindergarten teacher 1 - مهاجرت کاری مربی مهدکودک

بازار کار و فرصت شغلی

با افرایش تعداد والدین شاغل و خصوصاً اشتغال مادران، میزان تقاضا برای ثبت‌نام کودکان در مهدکودک‌ها و یا استخدام مربی مهدکودک خصوصی به‌شدت افزایش‌یافته است. مربیان مهدکودک می‌توانند در مراکز آموزشی پیش‌دبستانی خصوصی و دولتی، مهدکودک‌ها، در مدارس به‌عنوان مشاور رفتاری کودکان و همچنین سازمان بهزیستی به کار مشغول شوند.

ساعت‌های کار این عزیزان هم می‌تواند پاره‌وقت باشد و هم تمام‌وقت. البته معمولاً تمام‌وقت هستند. مربیانی که علاوه بر داشتن سابقه کاری، مهارت‌های لازم و تجربه، سرمایه کافی نیز داشته باشند، می‌توانند نسبت به تأسیس مهدکودک خود اقدام کرده و به‌صورت مستقل فعالیت خود را ادامه دهند.

در مهاجرت کاری مربی مهدکودک، متقاضیان می‌توانند با استخدام در مراکز خصوصی، منزل کارفرمایانی که به دنبال مربی ۲۴ ساعته برای فرزندان خود هستند و همچنین مهدکودک‌ها و پیش‌دبستان‌های شبانه‌روزی، به‌صورت کامل و ۲۴ ساعته نزد کودکان باشند. دستمزد این‌گونه کار کردن نیز از سایر افراد بیشتر خواهد بود.

میزان درآمد

در داخل کشور، با توجه به زحمتی که مربیان می‌کشند و همچنین انرژی ای که صرف می‌کنند، میزان درآمد و حقوق دریافتی آن‌ها کمی پایین است. ولی برای افرادی که از طریق مهاجرت کاری مربی مهدکودک در کشورهای خارجی مشغول به کار می‌شوند، مبالغ دریافتی کمی بهتر هستند.

میزان درآمد مربی مهدکودک در جهان

میزان درآمد مربی مهدکودک در کشورهای متعدد بسته به میزان مهارت و تخصصی که در برقراری ارتباط با کودکان دارند، توانایی آموزش، تجربه و سابقه کاری آن‌ها و همچنین کارفرما متفاوت خواهد بود.

میزان متوسط درآمد مربی مهدکودک در سال ۲۰۲۰ در کشور آمریکا بسته به میزان تجربه و سابقه‌ای که دارند، بین ۴۸.۰۰۰ دلار الی ۷۰.۰۰۰ دلار متغیر است.

میزان متوسط درآمد مربی مهدکودک در سال ۲۰۲۰ در کشور آلمان بسته به مهارت و سابقه‌، بین ۳۵.۰۰۰ دلار الی ۵۳.۰۰۰ دلار است.

سوالات متداول

وضعیت استخدام مربی مهدکودک در جهان چگونه است؟

با توجه به بررسی آمارهای موجود در کشورهای متعدد، مربی مهدکودک تا چند سال آینده با رشدی در حدود ۱۴ لی ۱۸ درصدی در کشورهایی چون آمریکا، آلمان و کانادا روبرو خواهد بود.

بهترین راه برای مهاجرت کاری مربی مهدکودک چیست؟

در شرایط پیچیده حال حاضر جهان، اخذ ویزای کاری بر مبنای تخصص و سابقه شغلی مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مهاجرت به کشور مدنظر خواهد بود. راه‌های متعددی برای دریافت ویزای کاری وجود دارد. بهترین راه برای مهاجرت کاری مربی مهدکودک دریافت ویزای کاری با روش جاب آفر یا پیشنهاد شغلی معتبر از سوی کارفرمای خارجی است.

وظیفه مربی مهدکودک چیست؟

وظیفه یک مربی مهدکودک، آموزش مهارت‌های اساسی به کودکان و آماده سازی آن‌ها برای ورود به مدرسه با آموزش‌های ابتدایی اصول ریاضی، آموزش اصول اخلاقی و… است.

برجسته‌ترین ویژگی مربیان مهدکودک چیست؟

کودکان کم سن و سال غیرقابل پیش‌بینی هستند؛ یک مربی مهدکودک باید توانایی کنترل اوضاع با داشتن مهارت‌های لازم، برقراری نظم در عین رعایت عدالت در میان بچه‌ها را داشته و از همه مهم‌تر صبور باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.