مهاجرت کاری متخصص خشکشویی

مهاجرت کاری متخصص خشکشویی به کشورهای خارجی خصوصاً اروپا و کانادا با توجه به لیست مشاغل موردنیاز آن‌ها می‌تواند فرصت ایده‌آلی برای متقاضیان باشد. با پیشرفت تکنولوژی و توجه خاص مردم به ماندگاری و کیفیت لباس در جهان، ماشین‌آلات و تجهیزات متنوع و جدیدی به کمک متخصصان خشکشویی آمده است؛

معرفی متخصص خشکشویی

تخصص خشکشویی به‌موقعیت شغلی گفته می‌شود که در آن افراد با استفاده از انواع مواد شوینده مانند مواد شیمیایی و البته بهره‌وری از تجهیزات و ماشین‌آلات پیشرفته به شست‌وشوی لباس، پرده و سایر موارد پارچه‌ای می‌پردازند. در این فرایند لباس‌ها کاملاً ازنظر رنگ و جنس از یکدیگر تفکیک‌شده و به‌صورت جداگانه و با استفاده از ماده شوینده متفاوت تمیز می‌شوند. متخصصان خشکشویی به‌صورت انفرادی یا در مراکز صنعتی مانند کارخانه تولید البسه، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و … خدمت‌رسانی می‌کنند. شست‌وشوی لباس در خشکشویی به دو صورت انجام می‌پذیرد.

آب شویی که در این روش لباس‌ها یا سایر منسوجات با آب و تاید در ماشین‌های خاصی شسته می‌شوند که نیاز هست با پهن کردن آن‌ها کاملاً خشک شوند.

خشکشویی که در این روش لباس‌هایی که با روغن یا چربی‌های دیگر آلوده شده‌اند با استفاده از مواد خاصی مانند پرکلرواتیلن خشکشویی می‌گردد. هم‌چنین لباس‌هایی که در اثر شست‌وشو ممکن است با آب خراب شوند به این روش تمیز می‌گردند.

امروزه در کشورهای پیشرفته، مانند کانادا یا اروپا که مردم به دلیل مشغله کاری با کمبود زمان مواجه هستند، خدمات خشکشویی نیاز مهمی در زندگی روزمره محسوب می‌شود. این خدمات در کشورهای پیشرفته، بسیار رشد داشته و از تجهیزات اتوماتیک مدرن برای شست‌وشوی لباس استفاده می‌شود؛ از سوی دیگر در این کشورها، خدمات گسترده‌تر است تا حدی که بیمه لباس برای لباس و منسوجات گران‌قیمت تعبیه شده و به اجرا درآمده است؛ از سوی دیگر گسترش کارخانه‌جات تولید لباس در این کشورها، موقعیت‌های زیادی را برای متقاضیان ایجاد می‌کند؛ لذا با توجه به این بستر مناسب، مهاجرت کاری متخصص خشکشویی به کشورهای پیشرفته، بسیار ایده‌آل است.

شرح وظایف

تخصص خشکشویی، شغلی بسیار سخت و حساس است. لازمه این شغل دقت و امانت‌داری است؛ به‌نحوی‌که مهم‌ترین رکن آن تحویل لباس‌ها و سایر منسوجات بدون عیب و نقص و البته در زمان مقرر می‌باشد. هم‌چنین یک متخصص خشکشویی حرفه‌ای، فردی منظم و خوش‌برخورد است که تحویل و ارائه منسوجات را کاملاً به‌موقع انجام می‌دهد. البته در مراکز صنعتی بزرگ، افراد زیر نظر مدیر مشغول به کار هستند. سایر وظایف متخصص خشکشویی به شرح زیر است.

  • دریافت لباس، پرده و سایر منسوجات از مشتری و ارائه قبض تحویل
  • تعیین زمان دقیق تحویل منسوجات در قبض
  • در نظر گرفتن دستور شست‌وشوی درج‌شده روی منسوجات
  • توجه به رنگ لباس و جنس آن‌ها برای جلوگیری از خرابی در حین شست‌وشو
  • درج کد شناسایی روی منسوجات شست‌وشو شده
  • لکه‌گیری دقیق و ضدعفونی آن‌ها قبل از شست‌وشو
  • دقت در تنظیم برنامه و زمان شست‌وشو در لباس‌شویی با توجه به جنس و میزان کثیفی
  • بررسی دقیق لباس‌ها پس از شست‌وشو اتوی آن‌ها
  • مرتب و آویزان کردن سفارشات و تحویل به‌موقع آن‌ها به مشتری

مهارت موردنیاز متخصص خشکشویی چیست؟

افراد برای کسب مهارت در این موقعیت شغلی، کافی است مدت‌زمانی به‌عنوان شاگرد کار کرده و مهارت و فنون موردنیاز را فرابگیرند. هم‌چنین این شغل ساعت کاری مشخصی ندارد و افراد گاهی مجبورند طولانی‌مدت کار کنند؛ بنابراین باید تحمل کار طولانی را داشته باشند. از سوی دیگر کار کردن مداوم با مواد شیمیایی در حین کار، می‌تواند مشکلات تنفسی و آلرژی را برای افراد ایجاد کند. مهارت‌های موردنیاز متخصص خشکشویی به شرح زیر است.

  • رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی
  • دقت در کدگذاری و ویژگی‌های لباس
  • مهارت در کار کردن با تجهیزات پیشرفته شست‌وشو اتو
  • مدیریت در کار
  • مهارت در ارتباط با مشتریان

مهاجرت کاری متخصص خشکشویی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، متخصصان خشکشویی می‌توانند کارخانه‌های تولید منسوجات، هتل‌ها، بیمارستان و …مشغول به کار شوند. این افراد با افزایش سوابق کاری و کسب تجربه می‌توانند تا پست‌های مدیریتی پیشرفت کنند. افرادی که دارای سرمایه و البته تجربه و مهارت کافی هستند می‌توانند به‌صورت مستقل کار کنند. وضعیت استخدام متخصص خشکشویی در کشورهای پیشرفته بسیار مناسب است به‌طوری‌که در لیست مشاغل موردنیاز کانادا بوده و در آمریکا هم رشد ۱ درصدی در ۱۰ سال اخیر داشته است.

مهاجرت کاری متخصص خشکشویی به اروپا و کانادا نیازمند ویزای کاری است که مؤثرین روش به‌منظور اخذ آن، دریافت پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از کارفرمای خارجی است. مهم‌ترین رکن برای دریافت جاب آفر و به دنبال آن ویزای کاری در اروپا و کانادا کسب امتیازات لازم است که سابقه و مهارت در زبان رسمی آن کشور لازمه آن است.

میزان درآمد متخصص خشکشویی

میزان درآمد متخصص خشکشویی چه در داخل و چه در خارج از کشور متغیر است؛ برای مثال افرادی که برای کارخانجات و هتل‌ها کار می‌کنند، طبق قرارداد با کارفرما حقوق مشخص و غالباً متوسطی را دریافت می‌کنند؛ اما افرادی که مستقل کار می‌کنند بسته به تعداد سفارشات ممکن است درآمد بالاتری داشته باشند.

شغل خشکشویی در سال‌های اخیر در ایران وضعیت خوبی نداشته است که علت آن تحریم‌های بین‌المللی و افزایش هزینه مواد و تجهیزات موردنیاز است. بسیاری از خشکشویی‌های داخل ایران به دلیل موارد ذکرشده، مثلاً به‌جای پرکلراتین از موارد مشابه استفاده می‌کنند یا تجهیزات کهنه کم‌کم در حال تعطیل شدن هستند.

متوسط درآمد متخصص خشکشویی در آمریکا حدود ۱۰ دلار به ازای هر ساعت می‌باشد. در استرالیا متوسط درآمد سالانه افراد حدود ۴۰.۰۰۰ دلار و در اروپا درآمد سالانه کارگران خشکشویی بین ۱۸.۰۰۰ تا ۲۰.۰۰۰ دلار و برای مدیران حدود ۳۰.۰۰۰ دلار است.

مهاجرت کاری متخصص خشکشویی به کشورهای اروپا و کانادا نیازمند ویزای کاری است که مؤثرین روش به‌منظور اخذ |

مزایای مهاجرت کاری متخصص خشکشویی

با توجه به اوضاع اقتصادی کشور ایران و افزایش بی‌رویه هزینه ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز خشکشویی و مواد شوینده، مهاجرت این متخصصان به اروپا و کانادا با دریافت جاب آفر بهترین گزینه است. کار در این کشورهای پیشرفته با امنیت، رفاه، آرامش و برخورداری از امکانات و استانداردهای پیشرفته زندگی ایده‌آل همراه است. دیگر مزایای مهاجرت کاری متخصص خشکشویی شامل موارد زیر است.

  • امکان اخذ اقامت دائم کشور مقصد
  • امکان اخذ تابعیت و پاسپورت کشور مقصد در صورت دارا بودن شرایط لازم
  • امکان اخذ اقامت برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی
  • امکان تحصیل رایگان برای همسر و فرزندان
  • امکان اخذ ویزای شینگن در صورت کسب اقامت در کشورهای اروپایی عضو این معاهده

سؤالات متداول

چه شخصیت‌هایی مناسب این موقعیت شغلی هستند؟

فاکتورهای دخیل در انتخاب شخصیت مناسب برای موقعیت یک شغلی شامل مواردی چون علاقه، استعداد، شرایط خانوادگی، شرایط اجتماعی و … می‌باشد. در کل می‌توان گفت تیپ شخصیتی دقیق و منظم مناسب تخصص خشکشویی است.

میزان درآمد متخصص خشکشویی در کانادا چقدر است؟

میزان درآمد این نوع کسب‌وکار در کانادا مانند سایر کشورها متغیر است و بستگی با جایگاه افراد دارد. به‌طور متوسط میزان درآمد سالانه کارمندان خشکشویی در کانادا حدود ۲۰.۰۰۰ دلار است. این میزان برای مدیران و افرادی که به‌طور مستقل کار می‌کنند می‌تواند بالاتر رود. در کل مهاجرت کاری متخصص خشکشویی به کانادا فرصت بسیار عالی برای افراد به‌شمار می‌رود.

آیا امور خشکشویی جزو مشاغل موردنیاز کانادا در سال ۲۰۲۰ می‌باشد؟

بله، بر مبنای آخرین لیست مشاغل موردنیاز کانادا، امور مربوط به خشکشویی یک از آن موارد می‌باشد. به علت کمبود نیروی کار حرفه‌ای در این زمینه و گسترش کارخانه جات تولید لباس و هتل‌ها، درخواست مهارت کاری متخصص خشکشویی حرفه‌ای با احتمال بالا در سازمان مهاجرتی کانادا موفق خواهد بود.

ساعت و محل کاری متخصص خشکشویی چیست؟

کارمندان خشکشویی مخصوصاً افرای که به‌صورت مستقل کار می‌کنند ساعت کاری مشخصی ندارند و ممکن است برای تحویل به‌موقع سفارشات طولانی‌مدت کار کنند؛ اما افرادی که در کارخانه، هتل‌ها و … کار می‌کنند معمولاً به شکل شیفتی کار می‌کنند؛ با توجه به ساعات کاری متغیر این حرفه، افراد باید تحمل کار طولانی در شرایط خاص آن را داشته باشید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.