مهاجرت کاری غواص

اگر می خواهید بدانید شرایط مهاجرت غواصان چگونه است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا مهاجرت کاری غواصی و استخدام غواصان را بررسی کنیم.

غواص به چه کسی می گویند؟

فن شنا در زیرآب با داشتن وسایل تنفسی و تجهیزات اکسیژن یا بدون آن را غواصی می‌گویند. غواصی جزء خطرناک‌ترین و سخت‌ترین مشاغل به‌حساب می‌آید. محیط کاری غواص در زیردریا، رودخانه، دریاچه‌ها و سدها است. در قدیم از غواصی برای بیرون آوردن طلا و جواهرات کشتی‌های غرق‌شده استفاده می‌شده است.
غواصی دارای کاربردهای مختلف صنعتی، ورزشی، تفریحی، تحقیقاتی و نظامی بوده و به‌طورکلی به دو بخش تفریحی و صنعتی قابل‌تقسیم است؛ که هرکدام دارای دوره‌های آموزشی خاص خود هستند.

مهاجرت کاری غواص

اشتغال به کار پس از مهاجرت کاری غواص، نیازمند داشتن مهارت‌هایی است. توانایی حل مشکل و انجام کار تیمی از مواردی است که یک غواص تجاری باید بر آن‌ها تسلط داشته باشد. غواصان تجاری قبل از شروع فعالیت حرفه‌ای خود، می‌بایست چند سال به‌عنوان دستیار غواص مشغول به کار باشند.

گذراندن دوره‌های غواصی زیر نظر انجمن مربیان تجاری غواصی معتبر نیز از موارد ضروری است. بیش از ۷۰٪ غواصان تجاری، دارای گواهینامه‌های موردنیاز و در حد متوسط هستند و تعداد اندکی در حدود ۱۰٪ از آن‌ها دارای مدرک دانشگاهی هستند. برخی موسسه‌های آموزشی معتبر، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، تجربه کاری و کمک‌های موردنیاز شغلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

مهارت‌های مورد نیاز برای مهاجرت غواص

علاوه برداشتن مهارت عالی در شنا کردن، توان فیزیکی مطلوب، استقامت بدنی بالا، تمرکز بالا، توانایی کار فردی و تیمی و توان حفظ آرامش تحت شرایط سخت از نخستین لازمه‌های یک غواص است. گذراندن دوره‌های آموزشی بین‌المللی و کسب مهارت در این زمینه از موارد لازم برای مهاجرت کاری غواص است. برخی از مهارت‌های پایه‌ای که کلیه غواصان می‌بایست بلد باشند:

  • پاک‌سازی ماسک : تخلیه آب ماسک در زیرآب.
  • به اشتراک‌گذاری هوا : آموختن روش به اشتراک‌گذاری یک منبع هوا در زیرآب.
  • صعود اضطراری : بازگشت به سطح آب در صورت قطع هوای تنفسی در حالت ایمن.
  • علائم غواصی : جهت برقراری ارتباط با دیگر غواصان در زیرآب.
  • برداشت فشار : تنظیم فشار درونی و بیرونی بدن حین غواصی و قرار گرفتن در محیط‌های پرفشار.
  • تنفس زیرآب : مهارت تنفس از طریق تجهیزات غواصی در زیرآب.
  • شنا : رانش و حرکت زیرآب با تجهیزات غواصی و شناوری به کمک هوای موجود در ریه‌ها.

در مهاجرت کاری غواص، پس از گذراندن دوره‌های بین‌المللی غواصی، متقاضی می‌بایست دوره‌های اختصاصی مانند جوشکاری، برشکاری و… را به‌صورت حرفه‌ای و با توجه به موقعیت شغلی موردنظر، انتخاب نموده و در آن آموزش ببیند.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت از طریق غواص

داشتن گواهی نامه معتبر می تواند نقش مهمی در مهاجرت کاری غواص داشته باشد. انجمن مربیان غواصی تجاری در سال ۱۹۷۹ باهدف ایجاد خطوط ارتباطی بین صنعت، مدارس و برنامه‌های ارائه‌دهنده آموزش غواصان تجاری تأسیس شد. شرکت ACDE استانداردها و خدماتی را برای غواصان در نظر گرفته است که به شرح زیر هستند:

  • ANSI / ACDE -01-2015 حداقل استاندارد برای آموزش غواصان تجاری
  • استاندارد انجمن بین‌المللی مدارس غواصی (IDSA)
  • مجوز آموزش غواص تجاری ANSI / ACDE
  • کمیته استاندارد ANSI
ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

مهاجرت کاری غواص به استرالیا

در صورت داشتن مدارک سطح بالای غواصی صنعتی مانند غواص بازرس سطح دو، سوپروایزری و یا غواص اشباع به همراه آموزش کامل و تجربه کافی می‌توانید از طریق تخصص به استرالیا مهاجرت کنید.

توجه داشته باشید که داشتن تمام مدرک‌های سطح بالای غواصی، انجام آموزش‌های لازم و تخصص‌های خاص صرفاً از شما یک غواص ماهر نمی‌سازد؛ بلکه باید دیدگاه حرفه‌ای و علاقه به پیشرفت و پشتکار داشته باشید. پشتکار لازمه‌ی هر کار موفقیت‌آمیز است. قابل‌توجه است که هزینه مهاجرت برای غواصان ایرانی بسیار زیاد است.

غواص صنعتی

در مهاجرت کاری غواص بهتر است بدانید کارفرمایان، بیشتر به دنبال متقاضیان کار با مهارت‌های مکانیکی مانند جوشکاری، تعمیر موتور و یا برخی از مهارت‌های مرتبط دیگر هستند. پس از استخدام و اشتغال به کار نیز آموزش‌های زیادی را در محل کار دریافت خواهید کرد.

غواصی صنعتی یا تجاری حرفه‌ای است که در بسیاری موارد، ساخت‌وساز را با غواصی درهم می‌آمیزد. غواصان صنعتی بر روی تأسیساتی کار می‌کنند که امکان سرویس‌دهی از بیرون آب وجود ندارد، مانند دکل‌های نفتی، پل‌ها و خطوط لوله.

شرح شغلی یک غواص صنعتی

وظایف یک غواص صنعتی بسته به نوع کاری که انجام می‌دهند متفاوت خواهد بود. مشاغلی که پس از مهاجرت کاری غواص می‌تواند رد آن‌ها مشغول به کار شود، می‌تواند در حوزه تعمیر ترک‌ها یا انجام امور مرتبط با پایه‌گذاری پل‌ها باشد. برای انجام کار در زیرآب و بر روی دکل نفتی، جوشکاری و یا امور مربوط به ساخت‌وساز غواص نیازمند داشتن مهارت‌های متفاوتی است.

غواص تجاری با توجه به کاری که انجام می‌دهد، ممکن است برای مدتی طولانی مجبور به زندگی بر روی کشتی باشد. افرادی که تمایل به اشتغال در چنین جایگاه‌های شغلی دارند، می‌بایست از این شرایط اطلاع داشته باشند.

هنگامی‌که غواصان تجاری در اعماق دریا مشغول به کار هستند، می‌بایست لباس مخصوص غواصی بپوشد و در حین کار باید توسط گروه کمکی غواصان در قایق پوشش داده شود. همچنین غواص باید در یک محفظه رفع فشار قرار گیرد تا از وارد شدن فشار زیاد به وی جلوگیری شود. رعایت قوانین ایمنی در تمامی مشاغل از ضروریات است زیرا در صورت بی‌دقتی، غواصی می‌تواند ازجمله مشاغل خطرناک باشد.

جوشکاری زیر آب یکی از شغلهای غواصان

آیا تابه‌حال به مهاجرت کاری غواص و اشتغال به‌عنوان جوشکار زیرآب فکر کرده‌اید؟ غواصی تجاری می‌تواند در عین سختی که دارد، یکی از مشاغل هیجان‌انگیز باشد. برای انجام این کار، ممکن است کیلومترها از محل زندگی خود فاصله داشته و مدت زیادی را مجبور به زندگی بر روی کشتی هستید.

کار کردن تحت سخت‌ترین شرایط، داشتن گواهینامه‌های معتبر غواصی و همچنین ارائه گواهی تائید وضعیت فوق‌العاده شرایط جسمی و روحی از حداقل شرایط اشتغال به کار جوشکاری زیرآب است.

در این کار غواص به همراه تیم خود برای انجام جوشکاری و اعمال تغییرات با به همراه داشتن تجهیزات و ابزارآلات به عمق موردنظر می‌رود. پس از بررسی، گزارشی از وضعیت برای تیم کمکی حاضر در قایق ارسال کرده و مشغول به کار می‌شود.

پس از اتمام کار، با تیم بالا ارتباط برقرار کرده و خبر از انجام کار می‌دهند. سپس به سمت سطح آب صعود می‌کنند. درصورتی‌که تغییر فشار احساس شد، می‌تواند وارد محفظه رفع فشار شود تا از بروز مشکلات ناشی از تغییر فشار جلوگیری شود.

بازار کار و آینده شغلی مهاجرت کاری غواص

مهاجرت کاری غواص امکان فعالیت در حوزه‌های صنعت، تحقیقاتی و آموزشی را دارد. اشتغال به کار غواصان صنعتی و تجاری می‌تواند در سازمان‌های دریایی، بندری، نفت و گاز و برخی شرکت‌های خصوصی انجام شود. برخی کشورها دارای بازار کار و آینده شغلی مطلوب‌تری برای این رشته هستند. کشورهایی که دارای شرایط بهتری برای مهاجرت کاری این رشته هستند، عبارت‌اند از:

  • کانادا
  • انگلستان
  • استرالیا
  • آفریقای جنوبی
  • کشورهای حاشیه خلیج‌فارس

در حال حاضر کشور کانادا با برخورداری از شرایط ایده آل کاری و قوانین راحت‌تری که نسبت به صدور ویزا دارد، می‌تواند مقصد بسیار خوبی برای مهاجران کاری خصوصاً از ایران باشد. مهاجرت کاری به این کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی و منابع فراوان فرصت استثنایی برای متخصصان این عرصه است.

سطح تخصص و مهارت غواص در میزان دستمزد|

حقوق و میزان درآمد غواص پس از مهاجرت

پس از مهاجرت کاری غواص و اشتغال به کار تحت عنوان غواصی تجاری، جوشکار زیرآب و… حقوق و دستمزد دریافتی به چند عامل اصلی وابسته است.

  • تجربه غواص
  • کارفرما
  • گواهینامه‌های اخذشده
  • محل اشتغال به کار
  • عمق شیرجه
  • مدت‌زمان ماندن در زیرآب
  • روش‌های شیرجه رفتن
  • تجهیزاتی مورداستفاده
  • فاصله تا ساحل

بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده از سازمان جهانی کار، درآمد غواص تجاری و جوشکار زیرآب به‌طور متوسط ساعتی ۲۷ دلار و میانگین دستمزد سالانه تقریباً ۵۶.۰۰۰ دلار است. البته این مبالغ برای افرادی است که دارای سابقه کار و تجربه نباشند. داشتن حداقل ۳ سال تجربه کاری می‌تواند تا حدود زیادی بر میزان درآمد دریافتی مؤثر بوده و میزان دریافتی را به حدود ۹۴.۰۰۰ دلار یا بیشتر از آن افزایش دهد.

بر اساس گزارش‌های موجود، داشتن سابقه کاری بالا، مدارک معتبر، تجربه، کارفرما و قراردادی که با وی بسته می‌شود و بسیاری عوامل دیگر می‌توانند منجر به دریافت حقوق بالای سالی ۲۰۰.۰۰۰ برای متخصصان غواصی با توجه به تخصصی که دارند، شود.

در کشور انگلستان، غواصان معمولاً به‌صورت روزانه دستمزد می‌گیرند. میزان دستمزد آن‌ها بسته به تخصصی که دارند، ممکن است ۱۸۳ دلار تا ۱۶۰۰ دلار باشد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.