مهاجرت کاری سنگ کار

در این مقاله متخصصان مؤسسه مهاجرتی ویزانیو شرایط مهاجرت کاری سنگ کار را موردبررسی قرار خواهند داد.

سنگ کار

یک سنگ کار در پروژه‌های ساختمانی با مهارتی که در این حوزه دارد کارهای مختلفی از قبیل سنگ کاری بر روی نمای ساختمان، پله‌ها، بخش‌های داخلی، کف ساختمان و … انجام می‌دهد. از دیگر کارهایی که سنگ کار انجام می‌دهد، تعمیر ساختمان‌های قدیمی، بناهای تاریخی، کنده‌کاری، تعمیر مجسمه‌های سنگی و یا ساخت سنگ‌های یادبود است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با شغل سنگ کاری اطلاعاتی را در زمینه مهارت و دانش موردنیاز برای مهاجرت کاری سنگ کار، شخصیت مناسب برای این حرفه، مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری و … در اختیار شما قرار می‌دهیم.

مهارت و دانش موردنیاز برای مهاجرت کاری سنگ کار

متقاضی مهاجرت به‌عنوان یک سنگ کار باید این نکته را مدنظر قرار دهد که در این کار باید بر اساس طرح‌های معمار، سنگ کاری کند؛ بنابراین لازمه این کار، دقت بالا است. داشتن توانایی بدنی بالا و عدم ترس از ارتفاع امری قابل‌توجه است. برای ورود به این شغل باید یا نزد یک استادکار مدتی شاگردی کنید و یا دوره‌های آموزشی و کارآموزی لازم را بگذرانید.

در ادامه به برخی دیگر از مهارت‌های موردنیاز این حرفه جهت مهاجرت کاری سنگ کار می‌پردازیم.

  • توانایی عمل مطابق با طرح‌ها و نقشه‌های معماری
  • داشتن دقت زیاد و توجه به جزئیات و انعطاف‌پذیری با توجه به نیاز مشتری
  • آشنایی با ریاضیات برای انجام درست اندازه‌گیری‌ها
  • مهارت عملی خوب در به‌کارگیری ابزار
  • خلاقیت و ذوق هنری در کار به‌خصوص در کارهای تزئینی
  • آگاهی از مسائل ایمنی و بهداشتی
  • توانایی کارهای فردی و تیمی
  • توانایی بالای جسمانی برای انجام کارها

شخصیت‌های مناسب شغل سنگ کار

در انتخاب شغل برای هر فرد، به عوامل مختلفی ازجمله ویژگی‌های شخصیتی، ارزش‌ها، علایق، مهارت‌ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … باید در نظر گرفته شوند. یکی از اساسی‌ترین عوامل، ویژگی‌های شخصیتی فرد می‌باشد. برای شغل سنگ کاری نیز این شرایط صدق می‌کند.

یک سنگ کار لازم است روحیه‌ای هنرمندانه، ظرافت و ابتکار عمل داشته باشد، همچنین توانایی تطابق انجام دادن کار بر اساس نیاز و خواسته مردم امری ضروری است.

کاربردهای سنگ کاری در ساختمان سازی

سنگ کاری در بخش ساختمان‌سازی کاربردهای فراوانی دارد، به همین دلیل یک فرد سنگ کار اگر مهارت‌های لازم را داشته باشد هیچ‌وقت بیکار نمی‌ماند. در ادامه شمارا با برخی از این کاربردها آشنا می‌نماییم.

سنگ کاری نمای ساختمان

سنگ استفاده‌شده برای نمای ساختمان باید از استحکام و مقاومت لازم برخوردار باشد. اصولاً سنگ کاری ساختمان بیشتر جنبه استحکامی دارد تا زیبایی نما. برای نمای خارجی می‌توان از سنگ تراورتن، گرانیت، سنداستون استفاده نمود.

کف ساختمان و پلکان

سنگ‌هایی که برای این بخش از ساختمان به کار می‌روند باید مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالایی داشته باشند و تخلخل سطح آن‌ها کم باشد تا هنگام شستشو مواد شوینده و آب به داخل آن‌ها نفوذ نکند. سنگ‌های طبیعی مانند سنگ‌های آهکی خیره‌کننده، سنگ مرمر و گرانیت ظریف و سنگ تراورتن گزینه‌های مناسبی برای کف‌پوش ساختمان محسوب می‌شوند.

طراحی و دیزاین داخل ساختمان

سنگ‌هایی که علاوه بر مقاومت، ظاهر زیبایی دارند می‌توانند برای تزئینات داخل ساختمان مانند دیوار، شومینه، ستون‌ها و … مورداستفاده قرار بگیرد. سنگ‌آهک برای تزئین دیوار، ستون‌سازی، مجسمه‌سازی و … مناسب است.

سنگ کاری ستون

ستون‌ها در زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان نقش مهمی را ایفا می‌کند. گاهی برای زیبایی ستون‌های داخلی ساختمان یا واحدها، ستون‌ها سنگ کاری می‌شوند. سنگ کاری ستون موجب براق شدن، محکم‌تر شدن و زیبایی ستون‌های ساختمان می‌شود.

شرح وظایف سنگ کار

  • بررسی طرح‌های موردنظر مشتری
  • تهیه سنگ‌های مناسب یا توجه به نظر مشتری و نوع کاربرد آن‌ها
  • شکستن سنگ‌ها در اندازه‌های معین
  • تهیه ملات یا دوغاب لازم برای نصب سنگ‌ها
  • نصب سنگ‌ها مطابق طرح موردنظر
  • پاک کردن ملات اضافی از سطح سنگ‌ها

فرصت شغلی و بازارکار

متقاضیان این حرفه اگر تجربه و مهارت‌های لازم را داشته باشند و کار باکیفیت و مطابق با نیاز مشتری ارائه دهند، مشکلی در پیدا کردن موقعیت شغلی نخواهند داشت و مشتریان زیادی را جذب خواهند کرد. سنگ‌کارها می‌توانند در شرکت‌های حوزه‌های ساخت‌وساز، بازسازی بناهای تاریخی و … استخدام شوند و یا به‌صورت قراردادی کار کنند. در سراسر دنیا همواره برای این عنوان شغلی موقعیت وجود دارد.

استخدام سنگ کار

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، مهاجرت کاری سنگ کار و میزان استخدام این شغل تا سال ۲۰۲۰ در کشور آمریکا، رشد ۳۶ درصدی خواهد داشت. درحالی‌که متوسط این رشد برای همه مشاغل ۱۴ درصد می‌باشد.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، میزان استخدام سنگ کار تا سال ۲۰۲۰، در کشور استرالیا رشد ۶ درصدی خواهد داشت. درحالی‌که متوسط این رشد برای سایر مشاغل ۱۰.۲ درصد می‌باشد.

درآمد سنگ کارها با توجه به مهارت، سابقه کاری، میزان قرارداد و مشتری‌هایی که دارند، متفاوت است. تعداد مشتری هر سنگ کار نیز به میزان کیفیت کار، مسئولیت پذیری و مشتری مداری او بستگی دارد.|

میزان درآمد سنگ کار در برخی از کشورهای جهان

یکی از اساسی‌ترین عواملی که در مهاجرت کاری سنگ کار افراد به آن توجه می‌کنند، میزان درآمد است. بر اساس توانایی‌ها، مهارت‌ها، سابقه کاری، شرح شغلی و همچنین نظر کارفرما، مبلغ دریافتی ممکن است متفاوت باشد.

  • طبق آمارهای موجود، متوسط درآمد سنگ کار در کشور آمریکا حدود ۴۰ هزار دلار می‌باشد.
  • میزان درآمد متوسط سالانه سنگ کاران در کشور استرالیا طبق آخرین آمارها، قبل از کسر مالیات ۴۶ هزار دلار است.
  • متوسط درآمد سالانه یک سنگ کار در کشور انگلیس برای افراد تازه کار و با مهارت‌های کم، ۳۲ هزار دلار و برای افراد با تجربه کاری بالا، حدود ۴۵ هزار دلار است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری سنگ کار

حداقل مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا برای مهاجرت کاری سنگ کار به شرح زیر هستند.

  • اصل پاسپورت به همراه حداقل هشت ماه اعتبار از زمان درخواست ویزا به همراه پاسپورت‌های قدیمی
  • یک قطعه عکس ۴*۳ با زمینه سفید که در شش ماه اخیر گرفته‌شده است.
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • سند ازدواج در صورت داشتن همسر
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • مدارک فنی حرفه ای و سایر دوره های فنی و حرفه‌ای گذرانده شده به همراه ترجمه رسمی

مهاجرت کاری سنگ‌کار به کانادا

رونق ساخت‌وساز در کشور در سال‌های اخیر، موجبات نیاز بازار کار این کشور به نیروی متخصص در این عرصه را پررنگ کرده است. تقریباً تمامی رشته‌های مرتبط با ساخت‌وساز و تأسیسات در کانادا موقعیت شغلی خواهند داشت؛ که سنگ‌کاران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

تعمیر سازه‌های قدیمی و باستانی، ساخت و تعمیر مجسمه‌های یادبود و مشارکت در پروژه‌های ساختمانی، ازجمله موقعیت‌های شغلی سنگ‌کار حرفه‌ای خواهد بود. آشنایی با زبان انگلیسی یا فرانسوی، مدرک فنی معتبر و البته سابقه شغلی دست‌کم ۳ سال لازمه مهاجرت کاری سنگ‌کار به اروپا و کانادا خواهد بود.

مهاجرت کاری این دسته از مشاغل فنی بر مبنای روش مؤثر جاب آفر یا دریافت پیشنهاد شغلی معتبر از کارفرمای کانادایی صورت می‌پذیرد. اثبات صلاحیت و شایستگی افراد نقش اساسی را در جلب نظر کارفرما خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ویزانیو تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

آیا داشتن مدارک سنگ کاری برای مهاجرت کاری الزامی است؟

بله؛ متقاضی مهاجرت کاری سنگ کار می‌بایست علاوه بر سابقه‌ی کار مرتبط و تخصص، مدارک دوره‌های گذرانده شده در این حوزه را داشته باشد تا بتواند موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کرده و مشغول به‌کار شود.

نحوه پیدا کردن شغل در کشور مقصد چگونه است؟

در مهاجرت کاری سنگ کار قبل از هرگونه اقدامی، وکلای ویزا نیو که کارگذاران رسمی شرکت‌های کاریابی معتبر در اروپا و کانادا هستند، ابتدا موقعیت شغلی را برای متقاضی پیدا می‌کنند. در صورت پذیرش موقعیت شغلی توسط متقاضی، فرآیند انجام کار و عقد قرارداد با کارفرما آغاز می‌گردد.

فرآیند مهاجرت کاری سنگ کار چقدر طول می‌کشد؟

تمامی مراحل مهاجرت کاری برای سنگ کار ماهر از پیدا کردن کار گرفته تا انجام مصاحبه با کارفرمای خارجی و درنهایت اخذ ویزای کاری، بسته به نوع کشوری که قصد مهاجرت به آن رادارید، بین ۱۲ ماه الی ۱۴ ماه انجام خواهد شد.

چگونه می توانم از طریق اخذ جاب آفر کاری با عنوان شغلی سنگ کار مهاجرت کنم؟

برای دریافت پیشنهاد کار جاب آفر می‌بایست ابتدا موقعیت شغلی در این حوزه را پیدا نموده و سپس با کارفرما قرارداد ببندید و برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره با شماره‌های شرکت تماس حاصل فرمایید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.