مهاجرت کاری رشته مد

ما در این مطلب به بررسی شرایط مهاجرت کاری رشته مد می‌پردازیم ولی روش‌های دیگری مانند تحصیلی و سرمایه‌گذاری در این رشته نیز برای مهاجرت وجود دارد.

روش‌های مختلف برای مهاجرت کاری رشته مد

گرایش‌های مختلفی در مدرک مد وجود دارد که متقاضیان می‌توانند نسبت به اخذ مدرک و فعالیت در آنها اقدام نمایند. گرایش‌های رشته مد به شرح زیر می‌باشند:

مهاجرت کاری رشته مد با گرایش طراحی مد

طراحی مد نقش بسیار مهمی در صنعت مد دارد. اگر شما در رشته طراحی مد تحصیل نموده‌اید می‌توانید با کسب دانش فنی و مهارت‌های عملی به پیشرفت‌های بزرگی دست پیدا نمایند. شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری طراحی مد شامل مدرک تحصیلی، فعالیت‌های فرد در طراحی مد، شناخت مواد اولیه و پارچه‌های مختلف و فناوری‌های به کار گرفته شده جهت تولید مربوط می‌شود.

آن دسته از متقاضیان که در زمینه طراحی مد تحصیل کرده‌اند قادر به یافتن شغل در گرایش طراحی مد خواهند بود و امکانات متفاوتی از طراحی الگوهای بافندگی گرفته تا توسعه خط مهم برایشان فراهم است. این افراد همچنین قادر به خود اشتغالی و راه‌اندازی شرکت‌های کوچک خواهند بود.

مهاجرت کاری رشته مد با گرایش عکاسی مد

عکاسی جزو لاینفک صنعت مد می‌باشد چرا که از طریق عکس ارتباط بین طرح‌های جدید و مخاطبین برقرار می‌گردد. از جمله شرایط لازم برای مهاجرت کاری از طریق عکاسی مد شامل مدرک تحصیلی، بررسی فرآیندهای تأثیرگذار جهت برقراری ارتباط بصری و کسب مهارت در آخرین مرحله از فناوری می‌باشد.

فرد باید در حین تحصیلات نحوه کارگردانی برعکس‌های ورقه‌ای، سبک‌سازی، برندسازی و نحوه کار کردن با تجهیزات و نرم‌افزارها، کسب مهارت در ساخت فیلم، مهارت ساخت فیلم، ویرایش تصویر فراگرفته باشد.

در صورت داشتن شرایط فوق فرد می‌تواند به‌عنوان دستیار عکاس مشغول به کار گردد، وظایف فرد به‌عنوان دستیار عکاس شامل آماده کردن مجموع عکس‌ها، تنظیم روشنایی و تجهیزات و کار بر روی رتوش عکس‌ها و افزایش کیفیت عکس‌های دیجیتالی می‌باشد. همچنین این افراد قادر به خود اشتغالی هستند و می‌توانند در استودیو، دفاتر روزنامه و یا گروه‌های دیگر که در زمینه مد فعالیت می‌کنند استخدام شوند.

مهاجرت کاری رشته مد با گرایش مدیریت مد

مدرک مدیریت مد فرد را برای انجام مواردی مانند بازاریابی، مدیریت فروشگاه، زنجیره عرضه‌ها، تولیدات، مدل‌های تجارت یا ارتباطات بین‌المللی آماده می‌سازد. همچنین متقاضی باید توانایی انجام مواردی مانند اداره امور، بازاریابی و هماهنگی تمامی قسمت‌های شرکت را داشته باشد.

برای رشته مدیریت مد مشاغل مختلفی در نظر گرفته شده است مانند مدیریت شرکت، سرپرستی بخش‌های مختلف، تبلیغات برند، مدیریت فروش و مدیریت فرآیند تولید.

مهاجرت کاری رشته مد با گرایش روزنامه نگاری مد

صنعت مد بدون وجود روزنامه، مجله و به‌طورکلی فضایی که در آن قادر به اشتراک‌گذاری فعالیت‌های خود باشد بازدهی چندانی نخواهد داشت. در واقع روزنامه‌نگاری و عکاسی دو پارامتر مهم در گسترش صنعت مد محسوب می‌گردند.

فرد برای مهاجرت کاری از طریق روزنامه‌نگاری مد باید توانایی نوشتن و برقراری ارتباط بصری در کنار فهم عمیق از نحوه عملکرد صنعت مد را داشته باشد.

امکان پیدا کردن شغل به‌عنوان روزنامه‌نگار مد در میان رسانه‌ها و مجله‌های مد وجود دارد. پیشرفت در این حرفه به معنای اخذ موقعیت سردبیری و بر عهده گرفتن مسئولیت کلیه نشریه‌ها می‌باشد. از بخش‌های مرتبط با این حرفه می‌توان به مد PR  که به معنای کار کردن برای یک برند خاص می‌باشد اشاره کرد، ناگفته نماند که بخش PR نمایندگی چندین مشتری را به عهده می‌گیرد.

مهاجرت کاری رشته مد با گرایش خرید مد

یکی دیگر از مشاغل در زمینه مد خرید مد می‌باشد. اگر شما این تخصص را انتخاب نموده‌اید باید با نحوه عملکرد در هر بخش از چرخه مد، پیش‌بینی فرآیندها و رفتار مصرف‌کنندگان آشنا باشید. در این زمینه شما از منبع تولیدات، نحوه توسعه یک برند، زنجیره مدیریتی و قوانین مرتبط با آن آگاه خواهید شد.

در این بخش فرد می‌تواند با طراحان مد و یا نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها همکاری داشته باشد. نقش فرد در این موقعیت شغلی شامل پیش‌بینی پوشاک و لوازم معمول بین مصرف‌کنندگان، جمع‌آوری و چگونگی سرمایه‌گذاری بر محصولات می‌باشد.

مهاجرت کاری رشته مد با گرایش سبک مد

سبک مد باعث خلق تصاویر بصری در دید طراح مد می‌گردد. فرد باید قادر به فهم چگونگی عملکرد سبک در رسانه‌های مختلف و در بخش‌های مختلف صنعت مانند روزنامه، تبلیغات، نمایشگاه‌ها، رسانه‌های دیجیتالی و بازرگانی باشد.

پیشرفت در این حرفه به معنای اخذ موقعیت سردبیری و بر عهده گرفتن مسئولیت کلیه نشریه‌ها می‌باشد. از بخش‌های مرتبط با این حرفه می‌توان به مد PR  که به معنای کار کردن برای یک برند خاص می‌باشد اشاره کرد، ناگفته نماند که بخش PR نمایندگی چندین مشتری را به عهده می‌گیرد.

مدارک موردنیاز برای مهاجرت کاری رشته مد

  • مدارک تحصیلی دوره‌های مختلف
  • کپی از تمامی صفحات گذرنامه
  • مدرک زبان

عکس پاسپورتی

مدارس مد و لباس انگلستان

در انگلیس مدارس پیشرفته‌ای برای آموزش پیشرفت‌های این رشته و مسائل پیرامون طراحی و تولید لباس وجود دارد، در این مدارس دانشجویان این امکان را خواهند داشت تا در رشته‌های طراحی جواهرات، طراحی لباس، عکاسی مد یا روزنامه‌نگاری، دوره‌های مدیریت و بازاریابی این رشته، تحصیل نمایند. برترین مدارس آموزش مد و لباس در این کشور عبارتند از:

– سنت مارتینز مرکزی: این مدرسه واقع در شهر لندن، دوره‌های متنوعی در مورد مد و منسوجات برگزار می‌نماید. بخشی از هزینه‌های آموزشی این موسسه توسط دولت بریتانیا تأمین می‌گردد.

– دانشگاه کینگستون: در دوره‌های آموزشی این موسسه تمامی جنبه‌های طراحی آموزش داده می‌شود، همچنین دوره‌های کارآموزی و یک برنامه تحصیلی خارج از کشور نیز برای دانشجویان علاقه‌مند به کار عملی برگزار می‌گردد.

– کالج سلطنتی هنر: در این کالج دوره‌های آموزشی مربوط به طلاسازی، جواهرات، منسوجات و لباس‌های زنانه برگزار می‌گردد.

– موسسه مارانگونی: مارانگونی یک دانشگاه بین‌المللی است که شعبه‌هایی در شهر لندن، میلان و پاریس دارد. ازجمله مزایای این مدرسه نسبت به سایر مدارس، هزینه‌های پایین دوره‌های آموزشی آن است.

– کالج مدرن لندن: این کالج بخشی از دانشگاه هنرهای لندن است که بیش از هر چیز بخش آموزش بازاریابی و روزنامه‌نگاری در آن قوی است.

– دانشگاه وست مینستر: در این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه‌ها یک دوره روزنامه‌نگاری مد در سطح جهانی برگزار می‌گردد.

– دانشگاه دونتفورت: این دانشگاه در خارج از شهر لندن و در لستر قرار گرفته است و در آن ۶ نوع مدرک مختلف به دانشجویان ارائه می‌گردد.

– دانشگاه فالموث: این دانشگاه، یک دانشگاه تخصصی درزمینهٔ صنایع خلاق است که در بخش بازاریابی مد فعالیت دارد. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاه پایین‌تر از تحصیل در دانشگاه‌های لندن است.

– دانشگاه مرکزی لنکشایر: ۱۳ دوره مختلف درزمینهٔ مد و لباس در این دانشگاه برگزار می‌گردد.

– دانشگاه ناتینگهام ترنت: اکثر دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل‌کرده‌اند توانسته‌اند آینده شغلی مناسبی داشته باشند، این دانشگاه گزینه مناسبی برای افرادی که به دنبال تحصیل طولانی‌مدت هستند می‌باشد.

مدلینگ در کانادا

متقاضیان به‌منظور ورود به صنعت مدلینگ در کشور کانادا می‌بایست دارای شرایط مهمی باشند که ازجمله آن می‌توان به داشتن اعتمادبه‌نفس، فاکتورهای لازم برای مدل شدن و آشنایی کامل با این صنعت در کانادا است. آژانس‌های مدلینگ در کانادا فاکتورهای مهمی را در انتخاب مدل‌ها و ورود به این صنعت در نظر می‌گیرند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ۳ فاکتور اصلی زیبایی (قد، وزن، چهره)
  • انرژی
  • استایل مناسب و ایده آل
  • شخصیت اجتماعی و رسانه‌ای
  • سن مناسب

بسیاری از جوانان با دارا بودن شرایط فوق به دلیل درآمد بالای مدلینگ در کانادا به این کشور مهاجرت می‌کنند. میانگین حقوق سالانه مدل‌ها در کانادا ۶۵.۰۰۰ دلار است به‌طوری‌که مدل‌های تازه‌وارد ۳۰.۰۰۰ دلار در سال و مدل‌های باتجربه ۱۱۰.۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کنند.

شهرهای جذاب کانادا برای مهاجرت کاری رشته مد

آنچه یک شهر را برای یک حرفه جذاب می‌کند، بازار کار و درآمد شغلی آن است. به‌طورکلی در کانادا میزان درآمد شغلی رشته مد بالاست؛ متوسط درآمد برای متخصصان رشته مد با سابقه کم‌، چیزی حدود ۴۰.۰۰۰ دلار در سال محاسبه می‌شود. بدیهی است که هرچه تخصص و سابقه کاری افزایش یابد به همان میزان درآمد نیز بالا می‌رود؛ به‌نحوی‌که افراد با سابقه بالاتر از ده سال بیش از ۶۰.۰۰۰ دلار سالانه درآمد دارند.

حال بهترین شهرها برای مهاجرت کاری رشته مد شهرهایی هستند که در آن‌ها علاوه بر وجود موقعیت‌های شغلی زیاد، حقوق آن‌ها نیز بالاتر از متوسط کشوری است. به‌عنوان‌مثال درآمد طراح مد در ونکوور و ایالت بریتیش کلمبیا حدود ۱۹ درصد بیشتر از میانگین کشوری است؛ از طرف دیگر شهرهایی مانند کلگری و مونترال میانگین درآمد پایین‌تری نسبت به شهرهای دیگر کانادا دارد. انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای تضمین آینده شغلی و اخذ مدرک فنی حرفه‌ای مورد تائید این کشور از موارد مهم در مسیر مهاجرت کاری رشته مد محسوب می‌شود.

مهاجرت رشته مد در ایتالیا

کشور ایتالیا را به‌نوعی مهد مد و طراحی لباس دانسته‌اند. برای مهاجرت کاری رشته مد به این کشور می‌بایست مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی داشته باشید. برای ورود به بازار کار و یا تحصیل در این رشته حداقل نمره آیلتس موردنیاز ۵.۵ یا امتیاز تافل ۶۸ است.

مدارک لازم برای ثبت‌نام طراحی لباس و رشته مد در ایتالیا

جهت ورود به بازار کار در این رشته پس از ورود به ایتالیا بهترین کار اخذ چند مدرک و دیپلم است. حداقل شرایط و مدارکی که فرد متقاضی می‌بایست داشته باشد تا بتواند در دوره دیپلم سطح یک و دریافت مدرک آکادمیک وزارت آموزش و تحقیقات ایتالیا ثبت‌نام نماید، عبارت‌اند از:

  • مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن (گواهی اتمام آموزش) است که نشان دهد دانشجو حداقل ۱۲ سال در مدرسه آموزش‌دیده است.
  • داشتن یک مدرک زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • داشتن سن بالای ۱۸ سال
  • معادل ۳ سال دوره‌ی لیسانس هنر را بگذراند تا از حداقل اطلاعات این رشته آگاهی داشته باشد.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.