مهاجرت کاری دندان پزشک

امکان مهاجرت دندان پزشک از طریق ویزای کاری و یا تحصیلی وجود دارد و این افراد می توانند با استفاده از این روش ها به زندگی در کشورهای حوزه شنگن و کانادا بپردازند.

فرصت‌های شغلی دندان پزشک

یک دندان پزشک می‌تواند علاوه بر اینکه مطب شخصی خود را دایر می‌نماید و به‌صورت مستقل کار می‌کند، در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی استخدام شود. حالتی دیگری برای فارغ‌التحصیلان دندان پزشکی که علاقه‌مند به آموزش و مسائل علمی هستند، درصورتی‌که بورد تخصصی دندانپزشکی و همچنین تخصص (PhD) داشته باشند، امکان تدریس در مراکز آموزش عالی، مؤسسات و دانشگاه‌ها وجود دارد.

دندان پزشکی ازجمله مشاغل پرطرفدار در بسیاری از کشورهاست. بر اساس آمار گزارش‌شده وضعیت استخدام و تقاضای برای این جایگاه شغلی در حدی بسیار خوب و رو به رشد در حال پیشرفت است. از طرف دیگر با توجه به بازار کار، امکانات ارائه‌شده شغلی و اجتماعی، کسب درآمد مطلوب، امکان پیشرفت در کار و … تقاضا برای مهاجرت کاری دندان پزشک و اشتغال به کار در خارج از کشور رو به افزایش است.

شرایط مهاجرت کاری دندان پزشک

مهاجرت کاری دندان پزشکان اصفهان، تهران، شیراز و تمامی شهرهای ایران یکی از روش‎های مفید برای اخذ اقامت است. فرد با داشتن مدرک دندانپزشکی برای دریافت ویزای کاری کشورهای حوزه شنگن و کانادا باید مدرک زبان حداقل B2 داشته باشد و همچنین این فرد باید بتواند یک سوپروایزر یا همان استاد راهنما را از داخل ایران پیدا کرده و با او از طریق مکاتبه در ارتباط باشد. فرد باید بتواند استاد راهنمای خود را قانع سازد و سپس با یک بیمارستان در کشور مقصد قرار داد ببندد.

بیمارستان مورد نظر باید پذیرای متقاضی باشد و این امر باید مورد تایید سفارت نیز قرار بگیرد. تمامی این مراحل نیاز به آشنایی قبلی دارند و فرد باید با برنامه ریزی دقیق و با کمک مشاورین با تجربه اقدام به دریافت ویزای کاری نماید.

مهاجرت کاری دندان پزشک به سوئد

یک قانون دندانپزشکی در کشور سوئد وجود دارد که بیان می کندهمه شهروندان سوئد حق دارند به خوبی و در حد کافی و استاندارد از دندانشان مراقبت صورت بگیرد؛ و به همین دلیل مهاجرت دندانپزشک به سوئد بسیار مورد استقبال این کشور است.

برای مهاجرت به سوئد از طریق دندانپزشکی فرد باید مدرک زبان سوئدی داشته باشد و آن را ارائه دهد؛ اما بدلیل اینکه آزمون های سوئدی در کشور ایران و دبی برگزار نمی گردند؛ شخص باید برای دریافت مدرک زبان سوئدی ویزای سوئد را اخذ کرده و برای شرکت در آزمون به این کشور برود و بر فرض قبولی باید وارد مرحله معادل سازی گردد.

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

با توجه به شرایط فوق مهاجرت کاری دندان پزشک به سوئد به هیچ عنوان پیشنهاد نمی گردد و بهتر است این افراد از طریق اخذ اقامت سایر کشورها مانند اتریش و یا آلمان اقدام نماید.

مهاجرت کاری دندان‌پزشک به کانادا

برای مهاجرت کاری دندان‌پزشک به کانادا، می‌بایست علاوه بر داشتن معتبر دانشگاهی، دوره‌های مربوطه را بگذرانید و سپس مدارک داخل ایران با مدارک کانادایی معادل‌سازی شوند. لازم به ذکر است در مهاجرت دندان‌پزشک، جهت آشنایی کوتاهی با شرایط کار و پس از معادل‌سازی مدارک متقاضی دوره کارآموزی کوتاهی را در بیمارستان می‌بایست بگذراند.

یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ کشور کانادا است. بااین‌وجود برخی از استان‌های این کشور دچار کمبود نیروی متخصص درزمینهٔ دندان‌پزشکی هستند؛ درنتیجه به کشوری محبوب برای دندان‌پزشکان ایرانی تبدیل گشته است. از دلایل تقاضای زیاد برای این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت زندگی بالا
  • کمبود نیروی دندان‌پزشکی در برخی استان‌ها
  • سطح بهداشت و سلامت بالا
  • حقوق بالای دندان‌پزشکان
  • امنیت بالا
  • برگزاری سمینار‌های معتبر بین‌المللی سالانه دندان‌پزشکی
  • امکانات رفاهی کم‌نظیر

 

مهاجرت کاری دندان پزشک به اتریش و آلمان

اتریش واقع در قلب اروپا و یک مقصد محبوب برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اروپا محسوب می شود. اکثر پزشکان و دندان پزشک از کشورهای همسایه، به ویژه آلمان، جمهوری چک و اسلواکی، به کشور اتریش آمده اند.

شرایط کار پزشکان و دندان پزشک در کشورهای آلمان و اتریش تقریبا بصورت یکسان می باشد. فقط با یک تفاوت که پزشکان برای هرگونه اقدامی در کشور آلمان نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی در حد B2 بوده که این قانون در ارتباط با کشور اتریش صدق نمی کند و پزشکان در صورتی که شرایط کار را داشته باشند می توانند دوره های زبان خود را در خاک کشور اتریش سپری کنند. پزشکان و دندان پزشک برای کار و تحصیل در کشور اتریش باید مدارک خود را معادلسازی کنند. مدت زمان در نظر گرفته شده برای سپری کردن دوران معادل سازی معمولا ۱ سال می باشد.

پزشکان پس از سپری کردن دوران تعیین شده می توانند برای تخصص در رشته انتخابی خود اقدام نمایند و به همراه سپری کردن این دوره تخصص از شرایط ویژه ای که کشورهای آلمان و اتریش برای پزشکان در نظر می گیرد بهره مند شوند. شرایط در نظر گرفته معمولا پرداخت ماهیانه حقوق به دانشجویان دوره های تخصص می باشد که این نکته مثبت برای آلمان و اتریش است.

راه حل دوم برای پزشکان در صورت نیاز شهر انتخابی‌شان برای کار، اقدام برای مجوزهای لازمه برای احداث مطلب می‌باشد که پس از آن به‌عنوان پزشک مشغول به کار شوند. دیگر شرایط مهاجرت پزشکان و دندان پزشک به اتریش این است که پزشکان و دندان پزشک پس از اینکه ورود به کشور اتریش و پس از یک ماه که کارت اقامت خود را دریافت نمودند، می‌توانند برای همراهان خود نیز اقدام نمایند و پس از مدت یک ماه خانواده نیز به آن‌ها ملحق شود.

سؤالات متداول

آیا دندان‌پزشکی جزو مشاغل موردنیاز کانادا است؟

بله، رشته دندان‌پزشکی جزو مشاغل موردنیاز کانادا به شمار می‌رود و فرصت‌های شغلی متعددی برای آن وجود دارد. علاوه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا، دندان‌پزشکان بین‌المللی هم با کسب مجوز رسمی فعالیت، فرصت اشغال در این کشور را خواهند داشت. ایران ایندید بهترین سایت کاریابی خارجی در کانادا شما عزیزان را در این مسیر سرنوشت‌ساز یاری خواهد کرد.

متوسط درآمد دندان‌پزشک به کانادا چقدر است؟

میزان تخصص و سابقه کار دو عامل مهم و تأثیرگذار بر درآمد شغلی دندان‌پزشک می‌باشند. به‌طورکلی در ایالات مختلف کانادا، دندان‌پزشکان فرصت‌های شغلی و درآمد بسیار خوبی دارد؛ میانگین درآمد دندان‌پزشکان در کانادا حدود ۱۲۰ هزار دلار در سال محاسبه می‌شود؛ شایان‌ذکر است که هرچه تجربه و تخصص بالاتر باشد میزان حقوق نیز افزایش می‌یابد.

لازمه اصلی مهاجرت کاری دندان‌پزشک چیست؟

مدرک تحصیلی و تخصصی از دانشگاه معتبر و اخذ مجوز رسمی فعالیت که مورد تائید مسئولان مربوطه در کشور مدنظر باشد و البته سابقه کار لازمه اصلی مهاجرت کاری دندان‌پزشک است. کسب آگاهی از بازار اشتغال این رشته، درآمد و شرایط بیمه هم ازجمله موارد مهمی هستند که باید از قبل آن‌ها را کاملاً بررسی کرد.

شرایط اشتغال دندان‌پزشک در انگلیس چگونه است؟

دندان‌پزشکان خارجی برای کار در انگلیس علاوه بر ارائه مدارک تحصیلی معتبر و سابقه شغلی باید جهت تائید صلاحیت در آزمونی تحت عنوان ORE یا Overseas Registration Exam شرکت کنند؛ البته کسب نمره ۷ در آزمون آیلتس لازمه اصلی شرکت در این آزمون می‌باشد. با قبولی در این آزمون مجوز رسمی فعالیت در انگلیس کسب خواهد شد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.