مهاجرت کاری تاسیساتی

شغل تأسیساتی یکی از مشاغل با ارزش محسوب می‌شود؛اگر فکر می‌کنید مهارت کار در کارهای فنی را دارید می‌توانید از طریق مهاجرت کاری تاسیساتی به کشورهای اروپایی و کانادا سفر کنید و در آن جا مشغول به کار شوید.

مشاغل فنی در خارج از کشور از مزایا و ارزش زیادی برخوردار هستند چرا که جزو مشاغل تخصصی و سخت به‌حساب می‌آیند و هرکسی نمی‌تواند این کارها را با مهارت انجام دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا ضمن بررسی شرایط مهاجرت کاری این موقعیت، اطلاعات کاملی در زمینه درآمد و شرح وظایف بدست آورید.

مهاجرت کاری تاسیساتی

نکته مهم برای مهاجرت کاری تاسیساتی و کار در این حوزه، علاقه و داشتن مهارت‌های لازم است. مهاجرت کاری تاسیساتی جزو مشاغلی است که در آن، شما با داشتن یک‌سری مهارت و همچنین تجربه کافی می‌توانید در این زمینه کاری درآمد خوبی را کسب کنید.

مشاغل فنی حقوق مشخصی ندارند و معمولاً با توجه به حرفه‌ای بودن و مبلغ مورد تأیید شخص فنی محاسبه می‌شود. بنابراین شما با داشتن کار فنی خوب می‌توانید دستمزدهای خوبی را دریافت کنید. مشاغل فنی این چنینی، در اروپا و کانادا از ارزش زیادی برخوردار هستند.

فرد متقاضی مهاجرت کاری با داشتن چنین مهارن‌هایی می‌تواند به راحتی کار پیدا کنید. افرادی که دارای تخصص و مهارت کافی هستند، می‌توانند با گذراندن چند دوره فنی‌وحرفه‌ای مربوط به تخصص خود، با مهاجرت کاری تاسیساتی آینده شغلی خود و همچنین شرایط زندگی همسر و فرزندان خود را تامین کنند.

مهارت‌های مورد نیاز تأسیساتی

مشاغل فنی در داخل و خارج از ایران برای شروع به کار نیاز به داشتن یک‌سری دانش و مهارت دارند که از الزامات محسوب می‌‍گردد. در مهاجرت کاری تاسیساتی نیز که از همین دست مشاغل است، این نیاز احساس می‌شود. در ادامه به بررسی چند مورد از مهم‌ترین این مهارت‌ها اشاره می‌گردد:

– توانایی تحلیل و بررسی کار بر طبق نقشه

– مهارت‌های فنی و عملی فوق العاده

– داشتن رویکرد منظم و دقیق در حین کار

– توانایی جسمانی مناسب و توانمندی

– آگاهی به ایمنی ابزار و رعایت موارد قانونی

– توانایی کار تیمی و همراهی با گروه

– روابط عمومی مناسب برای ارتباط صحیح با دیگر کارکنان

موارد گفته‌ شده در بالا جزو مهارت‌های کلی در مشاغل فنی است و جزئیات کار با توجه به شغلی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. بسیاری هم می‌پرسند که آیا برای کار کردن در این شغل در اروپا نیاز به تحصیلات خاصی داریم یا خیر که در جواب باید گفت خیر شما می‌توانید این کار را به صورت تجربی یاد بگیرید و یا نزد یک شخص فنی ماهر یاد بگیرید.

برای یاد گرفتن این‌گونه مشاغل به صورت حرفه‌ای می‌توانید سال اول دبیرستان وارد مدرسه فنی و حرفه‌ای شوید و در این مدارس به یادگیری این حرفه بپردازید. برای تکمیل تخصص خود در این شغل می‌توانید در این رشته تا مقطع کاردانی یا کارشناسی به طور ناپیوسته در دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهید.

همچنین در رشته مهندسی مکانیک گرایش تأسیسات می‌توانید ادامه تحصیل دهید، پس از آن وارد این شغل شوید و به‌عنوان نیروی متخصص این رشته معرفی شوید. البته افرادی که از طریق مدرک کاردانی و فنی‌وحرفه‌ای وارد آن می‌شوند، چون واحدهای عملی و کارورزی زیادی را می‌گذرانند، برای ورود به بازار کار آماده‌تر هستند و شاید سریع تر بتوانند موفق به جستجوی کار شوند.

در کشور انگلیس متوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین ۲۵٫۰۰۰ تا ۳۲٫۰۰۰ دلار و برای افراد با تجربه بالاتر ۳۲٫۰۰۰ تا ۵۳٫۰۰۰ دلار است که می|

درآمد شغل تأسیساتی

شغل تأسیساتی جزو مشاغلی است که در تمامی منازل، اداره و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این متخصصان با توجه به سابقه کاری، مهارت و تخصص و کاری که انجام می‌دهند درآمد بسیار خوبی دارند. در ادامه قصد داریم به بررسی درآمد شاغلین این حرفه در ایران و پس از مهاجرت کاری تاسیساتی در خارج از ایران بپردازیم.

مهم‌ترین مسئله در بخش درآمد، رضایت مشتری از نحوه کار شماست؛ زیرا رضایت خاطر مشتریان موجب زیاد شدن روزبه‌روز مشتریان و در نتیجه درآمد بیشتر خواهد شد.

در داخل ایران افرادی که با شرکت‌ها به صورت قراردادی شروع به فعالیت می‌کنند، معمولاً با توجه به سابقه کاری، مهارت و همچنین کاری که انجام می‌دهند، درآمدی کمی بالاتر از درآمد تعیین شده از طرف وزارت کار خواهند داشت. ولی مشغولان در بخش خصوصی یا فعال به صورت شخصی بسته به تعداد مشتریان و شرایط بازار درآمدهای بالاتری خواهند داشت.

– در کشور آمریکا متوسط درآمد این شغل در سال ۲۰۱۸ در حدود ۵۰.۰۰۰ دلار در سال است که میزان درآمد بسیار خوبی محسوب می‌شود.

– در کشور استرالیا متوسط درآمد این شغل ۵۵.۰۰۰ دلار در سال است.

– متوسط درآمد سالانه تاسیساتی در کشور آلمان بسته به تجربه و سابقه کاری وی متفاوت است ولی در به صورت میانگین ۴۷.۰۰۰ دلار می‌باشد.

وظایف شغل تأسیسات

با توجه به کار و پروژه‌ای که تحویل می‌گیرید وظایف کاری ممکن است متفاوت باشد. چه در داخل ایران چه پس از مهاجرت کاری تاسیساتی شرح کلی وظایف در ادامه آمده است.

– طراحی نقشه‌های تأسیساتی ساختمان

– طراحی، اجرا و نظارت بر لوله‌کشی و تأسیسات گاز خانگی و تجاری

– لوله‌کشی انواع لوله سرد و گرم در ساختمان

– نصب و تعمیر سیستم‌های حرارت مرکزی (شوفاژ) و …

– راه اندازی و تعمیر دستگاه‌های سردکننده خانگی و تجاری

– نقشه‌کشی سیستم تأسیسات مکانیکی ساختمان

– جوشکاری گاز و برق

– نصب و تعمیر سردخانه‌ها

– راه‌اندازی و تعمیر تجهیزات و سیستم استخرها

با توجه به این که شغل تأسیساتی شاخه‌های بسیاری دارد، موارد گفته‌شده در بالا جزو معدود وظایف این افراد است و با توجه به تخصصی که دارند جزئیات بیشتری دارد.

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

مهاجرت کاری تاسیساتی در اروپا و کانادا

مشاغلی چون تأسیسات ساختمان در کشورهایی چون کانادا و اروپا به عنوان یکی از مشاغل برتر در سال ۲۰۱۹ معرفی شده‌اند که در جهت اخذ مهاجرت کاری می‌توان برای آن اقدام کرد. با توجه به کمبود نیروی متخصص و نیرو جوان در این زمینه کاری در کانادا می‌توان مناسب برای جوانانی دانست که در این شغل مهارت‌های لازم را دارند.

درس خواندن و کار کردن در کشورهای اروپایی هدف بسیاری از جوانان ایرانی می‌باشد که با چنین مشاغلی می‌توانند به رویای خود یعنی دستیابی به کار در کشورهای اروپایی و کانادا برسند و از این طریق بتوانند موفق به اخذ اقامت دائم شوند. داشتن مدرک تحصیلی در این رشته به هیچ وجه حرف اول را نمی‌زند به این معنا که تخصص و داشتن مهارت بسیار مهم‌تر است.

مزایای این شغل در اروپا این گونه است که شما بعد از یک مدتی کار کردن در یک سازمان، می‌توانید در کلاس‌های تخصصی گذاشته می‌شود که می‌توانید به روز‌ترین و بهترین مسائل فنی را به صورت رایگان آموزش ببینید و تخصص خود را بیشتر کنید و بعد از چند سال به عنوان نیرو کار کارشناس معرفی شوید.

بهترین ایالات کانادا برای مهاجرت کاری تاسیساتی

تاسیسات و تمامی تخصص‌های مرتبط با آن در فهرست مشاغل موردنیاز کانادا قرار دارند. با توجه به گسترش صنایع مختلف در این کشور، فرصت‌های شغلی متعددی برای متخصصان این رشته تعبیه شده است.

ازجمله مشاغل مرتبط با تکنسین تأسیسات می‌توان مکانیک تهویه هوا، تهویه تجاری، صنایع مربوط به گرمایش و سرمایش، مکانیک تبرید سیستم‌های حمل‌ونقل برودتی را نام برد. همه این مشاغل می‌توانند فرصت‌های خوبی برای مهاجرت کاری تاسیساتی فراهم نمایند؛ اما یکی از موارد مهم برای مهاجرت کاری به کانادا، انتخاب بهترین ایالت آن برای این حرفه خواهد بود؛ ایالتی که هم موقعیت‌های شغلی زیاد و هم درآمد بالاتری داشته باشد.

ویزا نیو | مرکز تخصصی امور مهاجرتی و خرید ملک خارجی

بهترین ایالات کانادا برای مهاجرت کاری تاسیساتی عبارت‌اند از: آلبرتا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، انتاریو، مانیتوبا. میزان درآمد یک تکنسین تاسیسات در کانادا تقریباً بالاست؛ به‌نحوی‌که در ساسکاچوان بین ۴۲.۰۰۰ تا ۱۰۴.۰۰۰ دلار در سال متغیر است؛ بااین‌حال تخصص و تجربه کاری از فاکتورهای مهم در بالا بردن حقوق افراد در کانادا می‌باشد.

در حال حاضر بهترین راه برای مهاجرت کاری به کانادا جاب آفر است. ایران ایندید، بهترین نمایندگی کاریابی در کانادا، افتخار دارد تا در این مسیر سرنوشت‌ساز در کنار هم‌وطنان عزیز باشد.

مدرک تحصیلی موردنیاز برای لوله‌کشی

شغل لوله‌کشی ساختمان در کشورهای خارجی به‌خصوص کانادا از اهمیت خاصی برخوردار است و به‌عنوان یکی از ۲۰شغل برتر در سال ۲۰۱۹ شناخته‌شده است. کشور کانادا به دلیل کمبود نیروی جوان درزمینه مشاغل تأسیساتی میزبان افراد زیادی از سراسر دنیا می‌باشد.

اگرچه در تمامی کشورها برای این‌گونه مشاغل دوره‌های تحصیلی ویژه‌ای وجود دارد و افراد با این روش جذب چنین مشاغلی می‌شوند اما در حقیقت مدرک تحصیلی در این مشاغل حرف اول را نمی‌زند و نیازمند گذراندن دوره‌های ویژه‌ای می‌باشد.

سؤالات متداول

اگر از روش جاب آفر به کانادا مهاجرت کردیم و قرارداد یک ساله با کار فرما تمدید نشود چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

اگر به هر دلیلی قرارداد با کارفرما تمدید نشود، شما ۱۲ ماه در کانادا و ۶ ماه در اتحادیه اروپا فرصت دارید تا شغلی جدید پیدا کنید و مشغول به فعالیت شوید. وکلای ویزا نیو با گرفتن هزینه اندک ۵۰۰ دلار در کانادا و ۵۰۰ یورو برای اتحادیه اروپا می‌توانند در صورت حضور شما در کشور مقصد، جاب آفر جدیدی پیدا کنند؛ شغل مناسب و با تضمین قرارداد پیدا کرده و معرفی کنند.

برای مهاجرت کاری تاسیساتی نیاز به چه تحصیلات و چه نمره آیلتسی است؟

برای اشتغال در این موقعیت شغلی با توجه به فنی و تجربی بودن آن نیاز به مدرک تحصیلی خاصی نمی‌باشد اما با داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای شما می‌توانید به عنوان کارشناس این رشته شناخته شوید. نمره آیلتس نیز برای این‌گونه مشاغل مهم نیست و بلد بودن زبان انگلیسی و توانایی صحبت محاوره‌ای کفایت کار شما را می‌کند.

چرا برخی موسسات روش جاب آفر را غیرممکن می‌دانند؟

این روش یکی از بهترین و در عین حال سخت‌ترین روش‌های مهاجرتی ست اما مؤسسات دیگر به دلیل پیچیده بودن این روش آن را غیرممکن و مضر تلقی می‌کنند در صورتی که این روش نسبت به روش‌های شغلی دارای امتیاز بیشتری است. به‌نوعی می‌توان گفت روش جاب آفر بهترین و موثرترین روش برای اقامت اروپا و کانادا است.

ساعت کاری در کشورهای اروپایی به چه صورت است؟

ساعات کاری در کشورهای اروپایی و کانادا نیز مانند ایران است. طی هفته از ۸ صبح الی ۱۶.۳۰ عصر و روزهای شنبه از ۸ الی ۱۳ است. یکشنبه‌ها نیز تعطیل می‌باشد. مابقی ساعات اضافه‌ای که در محل کار حضور دارند نیز به عنوان اضافه‌کاری محسوب می‌گردد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.