مهاجرت کاری به انگلستان

کشور بریتانیا در جدیدترین اعلامیه خود مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۲۰، اعلام کرد که با آغاز سال ۲۰۲۱، تمامی افرادی که قصد دریافت ویزای کاری این کشور را دارند، از طریق سیستم امتیازبندی سنجیده خواهند شد. هدف از اجرای این سیستم جدید این است که تفاوت میان شهروندان اتحادیه اروپا و دیگر کشورها از میان برداشته شود و همگان به یک میزان شانس مهاجرت کاری به انگلستان را داشته باشند. همچنین کارفرمایان بریتانیایی که قصد استخدام نیروی خارجی را دارند، باید ابتدا از طرف وزارت کشور نامه اسپانسری دریافت کنند. متقاضیان نیز باید پیشنهادی شغلی از کارفرمایی معتبر با حقوق متناسب را داشته باشند.

در جدول زیر نحوه امتیازبندی ویزای کاری بریتانیا را مشاهده می‌کنید:

ویژگی الزامی بودن امتیاز
داشتن جاب آفر از طرف کارفرمای تایید شده وزارت کشور الزامی هست

 

۲۰
موقعیت شغلی متناسب با سطح مهارتی A (دیپلم کالج و بالاتر) الزامی هست ۲۰
دانش زبان انگلیسی کافی الزامی هست ۱۰
حقوق سالیانه ۲۰٫۴۸۰ – ۲۳٫۰۳۹ پوند و یا معادل ۸۰% پایه حقوق الزامی نیست ۰
حقوق سالیانه ۲۳٫۰۴۰- ۲۵٫۵۹۹ پوند و یا معادل ۹۰% پایه حقوق الزامی نیست ۱۰
حقوق سالیانه ۲۵٫۶۰۰ یا بیشتر (معادل پایه حقوق) الزامی نیست ۲۰
موقعیت شغلی در مشاغلی که با کمبور نیروی متخصص روبه‌رو هستند الزامی نیست ۲۰
داشتن مدرک دکتری در حوزه مربوط به موقعیت شغلی الزامی نیست ۱۰
داشتن مدرک دکتری در حوزه‌های علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضیات الزامی نیست ۲۰

ویزای کاری بلند مدت (Tier 2)

ویزای کاری عمومی:

اگر از طرف کارفرمایی در بریتانیا پیشنهادی شغلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید برای این نوع ویزا درخواست دهید. پس از پذیرش در موقعیت شغلی مورد نظر، کارفرما باید برای شما گواهی اسپانسرشیپ صادر کرده و برای مجوز کاری شما درخواست دهد. زمان درخواست برای این ویزا معمولا سه ماه پیش از زمان شروع قرارداد کاری است. مدت زمان اعتبار این ویزا ۳-۵ سال است. با کسب این ویزا شما می‌توانید همراه با خانواده خود در بریتانیا به کار یا تحصیل (در حدی که در شغلتان اختلالی ایجاد نکند) مشغول شده، در داخل و خارج از آن به سفر بروید و یا به کارهای داوطلبانه بپردازید.

ویزای خدمات درمانی و سلامتی:

اگر از طرف سازمان ملی بهداشت به عنوان دکتر، پرستار، متخصص بهداشت و یا متخصص خدمات اجتماعی بزرگسالان پیشنهادی شغلی دریافت کرده‌اید، می‌توانید برای این ویزا درخواست دهید. شرایط دیگر این ویزا مانند ویزای عمومی کاری است.

ویزای مبلغ دینی:

برای درخواست این ویزا باید ابتدا از طرف سازمان‌های دینی به عنوان مبلغ یا عضو اجرایی دعوت به کار شده، اعتبار این ویزا حداکثر سه سال و شرایط دیگر آن مانند ویزای عمومی کاری است.

ویزای ورزشکاران:

این ویزا مختص ورزشکاران نمونه و یا مربیان شایسته‌ای است که از طرف هیئت دولتی ورزش بریتانیا دعوت به کار شده‌اند، اعتبار آن به مدت ۳ سال و شرایط دیگر آن مانند ویزای عمومی کاری است.

ویزای کاری کوتاه مدت (Tier 5)

ویزای نیروی کار موقت/ کار داوطلبانه:

افرادی که به انجام کار داوطلبانه در بریتانیا علاقه‌مندند، می‌توانند برای این ویزا درخواست دهند.متقاضیان در این حالت امکان دریافت حقوق نداشته، اما همچنان نیاز به گواهی اسپانسرشیپ دارند. مدت زمان اعتبار این ویزا ۱۲-۲۸ ماه است که افراد می‌توانند در این زمان تحصیل کرده، برای اسپانسر خود و یا در شغل دومی معادل آن به مدت ۲۰ ساعت در هفته کار کرده و اعضای خانواده‌شان را با خود همراه ببرند.

ویزای نیروی کار موقت/ خلاقیت و ورزش:

این ویزا به ورزشکاران و هنرمندانی اختصاص دارد که از کارفرمایی معتبر در بریتانیا پیشنهاد کار دریافت کرده‌اند. شرایط دیگر این ویزا مانند ویزای کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت/ برنامه تبادلی دولتی:

اگر می‌خواهید در دوره‌ای کوتاه آموزشی یا در برنامه‌‌های تحقیقاتی و طرح‌های مورد تایید دولت بریتانیا شرکت کنید، می‌توانید برای این ویزا اقدام کنید. در این حالت اسپانسر شما می‌تواند موسسه‌ای آموزشی-پژوهشی و یا سازمانی دولتی باشد. مدت زمان اعتبار این ویزا ۱۲-۲۴ ماه بوده و شرایط دیگر آن مانند ویزای موقت کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت/ توافقنامه بین‌المللی:

این ویزا برای نمایندگان رسمی دولت‌های خارجی و یا دیگر مقام‌های دیپلماتیک طراحی شده است. مدت اعتبار این ویزا ۲ ساله و در شرایطی خاص ۶۰ روزه است. شرایط دیگر آن مانند ویزای موقت کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت/ نیروی مذهبی:

متقاضیان کار در سازمان‌های مذهبی با استفاده از این ویزا می‌توانند به مدت ۲۴-۲۸ ماه در بریتانیا اقامت داشته باشند.شرایط دیگر این ویزا مانند ویزای کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت/ نیروی کار فصلی:

کارگران فصلی مزارع می‌توانند با اخذ این ویزا و داشتن اسپانسر به مدت ۶ ماه در بریتانیا مشغول به کار شوند. آن‌ها امکان استخدام دائم، اشتغال به کار دوم، همراه بردن خانواده و یا بهره‌مندی از منابع مالی دولتی را نداشته و پس از اتمام ویزا، باید به کشور خود بازگردند.

ویزای طرح پویایی جوانان:

جوانان ۱۸-۳۰ ساله‌ای که شهروند کشورهای استرالیا، کانادا، ژاپن، موناکو، نیوزلند، هنگ کنگ، کره جنوبی و یا تایوان هستند، می‌توانند با اخذ این ویزا به مدت دو سال در بریتانیا کار و زندگی کنند. میزان پس‌انداز بانکی مورد نیاز آن‌ها ۱۸۹۰ پوند بوده  و امکان همراه بردن خانواده در این طرح وجود ندارد.

ویزای نوآوری بریتانیا (Tier 1)

نوآوران و مبتکرانی که می‌خواهند کسب و کار خود را در بریتانیا افتتاح کرده و یا به اداره شرکتی موجود بپردازند، می‌توانند برای این ویزا اقدام کنند. متقاضیان باید ۵۰۰ هزار پوند سرمایه داشته و کسب و کار آن‌ها جدید، خلاقانه و مناسب رشد و ترقی باشد. مدت زمان اعتبار این ویزا ۳ سال بوده و امکان همراه بردن اعضای خانواده فراهم است.

ویزای استارت آپی (Tier 1)

برای تاسیس یک کسب و کار تازه در بریتانیا شما پس از تایید از طرف یک موسسه آموزشی یا شرکتی برجسته با سابقه حمایت کارآفرینان در این کشور، می‌توانید برای اخذ این ویزا اقدام کنید. مدت اعتبار این ویزا ۲ ساله بوده و نیاز به سرمایه اولیه ندارد. شرایط دیگر آن مانند ویزای نوآوری است.

ویزای استعداد جهانی  (Tier 1)

این ویزی برای رهبران شناخته شده و یا نوظهور برجسته در سطح جهانی و یا کسانی که شامل طرح حمایتی سازمان پژوهش و نوآوری بریتانیا می‌شوند، طراحی شده است. متقاضیان ابتدا باید از طریق وزارت کشور بریتانیا تاییده لازم را گرفته و سپس برای ویزا اقدام کنند. مدت زمان اعتبار این ویزا ۱-۵ سال بوده و امکان همراه بردن اعضای خانواده نیز وجود دارد. سازمان‌های تاییدکننده درخواست در هر رشته عبارتند از:

  • خاندان سلطنتی برای علوم و پزشکی
  • آکادمی سلطنتی مهندسی برای رشته مهندسی
  • آکادمی بریتانیایی برای رشته علوم انسانی
  • تک نیشن (Tech Nation) برای رشته فناوری‌های دیجیتال
  • شورای هنر انگلستان برای رشته‌های هنر و فرهنگ
  • سازمان پژوهش و نوآوری بریتانیا (UKRI) برای پژوهشگران
  • شورای مد بریتانیا برای رشته‌های مد و طراحی لباس
  • موسسه سلطنتی معماران بریتانیایی (RIBA) برای رشته معماری
  • اتحادیه تولیدکنندگان سینما و تلویزیون (PACT) برای رشته‌های سینما و تلویزیون

شرایط عمومی اخذ ویزای کاری انگلستان

  • داشتن گواهی اسپانسرشیپ
  • شهروند منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس نبودن
  • ارائه مدارک مربوط به درآمد و حقوق (حداقل ۳۰۰۰۰ پوند در سال)
  • برخورداری از دانش زبانی کافی
  • داشتن پس انداز شخصی (۹۴۵ پوند در حساب بانکی، ۹۰ روز پیش از درخواست ویزا)
  • دارا بودن پاسپورت معتبر و ارائه سابقه مسافرت
  • نداشتن سوء پیشینه

هزینه انواع ویزا برای مهاجرت کاری به انگلستان

*هزینه بیومتریک (انگشت نگاری) ۲۰/۱۹ پوند بوده و متقاضیان باید هزینه بیمه خود را نیز مطابق با نوع ویزا و مدت زمان آن محاسبه کرده و پرداخت کنند.

نوع ویزا هزینه درخواست به پوند برای یک نفر هزینه تمدید ویزا به پوند برای یک نفر
ویزای عمومی کار تا ۳ سال ۶۱۰ ۷۰۴
ویزای عمومی کار برای مشاغل مورد نیاز تا ۳ سال ۴۶۴ ۴۶۴
ویزای عمومی کار بیش از ۳ سال ۱۲۲۰ ۱۴۰۸
ویزای عمومی کار برای مشاغل مورد نیاز بیش از ۳ سال ۹۲۸ ۹۲۸
ویزای خدمات درمانی تا ۳ سال ۲۳۲
ویزای خدمات درمانی بیش از ۳ سال ۴۶۴
ویزای مبلغ مذهبی ۶۱۰ ۷۰۴
ویزای ورزشکاری ۶۱۰ ۷۰۴
ویزای نیروی کار موقت (همه شاخه‌ها) ۲۴۴
ویزای نوآوری ۱۰۲۱ ۱۲۷۷
ویزای استارت آپی ۳۶۳ ۴۹۳
ویزای استعداد جهانی در هر مرحله ۴۵۶ ۱۵۲

مهاجرت کاری به انگلستان و درآمد افراد

متوسط درآمد سالانه افراد در بریتانیا ۷۱۰۰۰ پوند انگلستان بوده؛ کمترین درآمد ۱۸۰۰۰ . بیشترین درآمد ۳۱۷۰۰۰ پوند انگلستان است. جراح، قاضی، وکیل، مدیر بانک و مدیران اجرایی از مشاغل پردرآمد این کشور هستند.

مهاجرت کاری به انگلستان و هزینه‌های زندگی

متوسط هزینه‌های ماهیانه زندگی برای هر نفر در بریتانیا ۲۲۳۶ پوند و برای یک خانواده چهار نفره ۳۸۲۷ پوند است. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام ضروری را مشاهده می‌کنید:

شرح هزینه قیمت به پوند انگلستان
اجاره آپارتمان دوخوابه مبله در ماه

۱۳۲۵

۱۲ عدد تخم‌مرغ

۴۲/۲

یک وعده غذا به همراه نوشیدنی

۱۲

قبوض برق و آب و..

۱۴۰

هر لیتر بنزین

۲۵/۱

حمل و نقل عمومی با اتوبوس در ماه

۹۷

مهاجرت کاری به انگلستان و بیمه خدمات درمانی

خدمات درمانی ملی (NHS) نام طرح بیمه دولتی و سراسری کشور بریتانیا است که هزینه‌های درمانی و پزشکی شهروندان و ساکنان این کشور را به صورت رایگان و یا با هزینه اندک تامین می‌کند.
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.