مهاجرت کاری به اسلوونی

در گذشته متقاضیان کار در کشور اسلوونی باید دو ویزای جداگانه تهیه می‌کردند، اما از سال ۲۰۱۵ به بعد تمامی افرادی که می‌خواهند در این کشور مشغول به کار شوند را دارند، می‌توانند ویزای واحد کار و اقامت اسلوونی را اخذ کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد برای مدت زمانی مشخص به طور موقت در این کشور مشغول به کار شوند. این ویزا هم برای افراد خود اشتغال و هم برای کار در بخش عمومی اعتبار دارد. همچنین افراد دارای کارت آبی اروپا و یا خوداشتغالان نیز برای دریافت مجوز کار در اسلوونی به این ویزا نیاز دارند.

مهاجرت کاری به اسلوونی و وضعیت اقتصادی این کشور

یکی از مزیت‌های کشور اسلوونی که آن را برای مهاجرت کاری مناسب می‌سازد، بازار ثابت و نرخ پایین بیکاری (۶/۴ در ربع اول ۲۰۲۰) آن است. در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار نفر در این کشور مشغول به کار هستند که بیش از ۳۸ هزار نفر از آن‌ها را مهاجران کشورهای جهان سوم تشکیل می‌دهند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به اسلوونی

  • مدارک هویتی و پاسپورت
  • عکس پرسنلی
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • گواهی اثبات تمکن مالی به صورت گردش حساب ۶ ماهه و یا ارائه سند مالکیت
  • قرارداد کاری و نامه تایید شده اشتغال همراه با شرایط کاری
  • دعوت‌نامه کاری کارفرما
  • مدارک تحصیلی و سوابق شغلی

مهاجرت کاری به اسلوونی و متوسط درآمد افراد

متوسط درآمد افراد در کشور اسلوونی ماهانه ۱۹۷۰ یورو بوده؛ کمترین درآمد ۵۰۰ یورو و بیشترین ۸۸۰۰ یورو در ماه است. تحصیلات و سابقه کاری دو فاکتور تاثیرگذار در افزایش درآمد افراد در این کشور هستند. جراحان، وکلا، مدیران اجرایی، دندان‌پزشکان، خلبانان، قاضیان، مدیران بانک‌ها، مدیران مالی، اساتید دانشگاه و مدیران بازاریابی بیشترین درآمد را در این کشور کسب می‌کنند.

مهاجرت کاری به اسلوونی و هزینه‌های زندگی

متوسط هزینه‌های ماهیانه زندگی برای هر نفر در اسلوونی معادل ۱۵۵۹ یورو و برای یک خانواده چهارنفره ۳۰۹۵ یورو است. در جدول زیر هزینه برخی از اقلام ضروری را مشاهده می‌کنید:

شرح هزینه قیمت به دلار نیوزلند
اجاره آپارتمان دوخوابه مبله در ماه

۸۳۸

۱۲ عدد تخم‌مرغ

۲/۴۷

یک وعده غذا به همراه نوشیدنی

۱۰

قبوض برق و آب و..

۲۵۷

هر لیتر بنزین

۱/۲۷

حمل و نقل عمومی با اتوبوس در ماه

۳۷

مهاجرت کاری به اسلوونی و بیمه خدمات درمانی

سیستم خدمات درمانی دولتی اسلوونی شامل تمامی شهروندان و ساکنین این کشور شده و هزینه‌های درمانی آن‌ها را به رایگان یا با هزینه کم پوشش می‌دهد. کارفرمایان موظفند تا کارمندان خود را بیمه کرده که این بیمه خانواده‌شان را نیز در بر می‌گیرد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.