مهاجرت به هلند

کشور هلند دارای یکی از با ثبات ترین اقتصاد ها در میان کشورهای اروپایی است. این کشور پس از امریکا، دومین کشور صادر کننده محصولات غذایی و کشاورزی در دنیا است. این کشور از بزرگترین تولیدکنندگان لبنیات در جهان است. در سال های اخیر به دلیل مزایای زندگی در کشور هلند، تقاضا برای مهاجرت به این کشور افزایش یافته است.

در این مقاله، روش های مختلف مهاجرت به کشور هلند به صورت خلاصه ارائه شده است. لازم به ذکر است که هر کدام از روش های مهاجرت، در قالب مقاله های جداگانه به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته اند.

انواع روش های مهاجرت به کشور هلند

  1. مهاجرت تحصیلی
  2. مهاجرت شغلی
  3. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  4. مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از روش های مهاجرت به کشور هلند، از طریق اقدام برای ادامه تحصیل در این کشور است. از جمله امکانات تحصیلی بسیار خوب در کشور هلند، زندگی در کشوری با استانداردهای بالای رفاهی، تحصیل در دانشگاه های معتبر و امکان همکاری با محققین مطرح بین المللی، تدریس دروس به زبان انگلیسی است و امکان کار حین تحصیل است که موجب شده است تا دانشگاه های کشور هلند در سال های اخیر مورد استقبال متقاضیان ایرانی قرار گیرد. در کشور هلند کلیه‌ نظام‌ آموزشی زیر نظر وزارت‌ آموزش، فرهنگ‌ و علوم‌ این‌ کشور اداره می شود.

به طور کلی، می توان مزایای تحصیل در دانشگاه های هلند را به صورت زیر دسته بندی نمود:

  1. تحصیل در دانشگاه های معتبر. از میان دانشگاه های کشور هلند، ۱۲ دانشگاه جزء ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا هستند.
  2. زندگی در کشوری با استانداردهای بالای زندگی.
  3. امکان دریافت اقامت هلند با تحصیل دکتری.
  4. زندگی در کشوری که مردمان آن به خوبی به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  5. امکان کار در زمان تحصیل.

مهاجرت شغلی

چنانچه شما مایل به کار کردن در کشور هلند باشید، می بایست اجازه اقامت و اجازه کار (TWV) داشته باشید. دریافت اجازه اقامت و اجازه کار بستگی به شرایط هر متقاضی و نوع شغلی که برای ان اقدام کرده است دارد. نوشتن یک رزومه خوب برای اخذ مهاجرت کاری هلند، بسیار اهمیت دارد. هدف اصلی از ارسال رزومه، ارائه اطلاعات مورد نیاز شغل مورد نظر شما به کارفرمای هلندی است. هرچه فرد سابقه اجرایی قوی تری داشته باشد امکان مجاب کردن کارفرما برای استخدام آسانتر است.

اقامت برای مدت زمان کمتر از ۹۰ روز

چنانچه فردی قصد کار کردن در کشور هلند برای مدت زمان کمتر از ۹۰ روز را داشته باشد، می بایست برای ویزای نوع اقامت کوتاه (Short-stay visa) اقدام کند. فرد درخواست خود را از طریق سفارت هلند در کشور خود ارسال می کند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کشور هلند دارای یکی از با ثبات ترین اقتصاد ها در میان کشورهای اروپایی است.  بر پایه فهرست منتشره از طرف بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، هلند سیزدهمین کشور دنیا از نظر درآمد سرانه است. شاخص آزادی اقتصادی در این کشور برابر ۸/۷۵ بوده که بیانگر یکی از آزادترین کشورها در بحث سرمایه گذاری است.

مهاجرت به کشور هلند از طریق سرمایه گذاری به عنوان یکی از گزینه های مهاجرتی به این کشور در نظر گرفته می شود. به طور کلی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور هلند از طریق دریافت ویزای طلائی و ثبت شرکت امکان پذیر است.

حداقل مبلغ به منظور سرمایه گذاری برای دریافت ویزای طلائی، یک میلیون و دویست و پنجاه هزار یورو است، که می بایست در یک حساب بانکی در کشور هلند به صورت سپرده قرار داده شود. به منظور دریافت ویزا از طریق ثبت شرکت، فرد متقاضی می بایست شرکتی را در کشور هلند تاسیس نماید. شما به عنوان موسس و مدیر شرکت، می توانید اقامت کشور هلند به منظور انجام فعالیت های تجاری، دریافت کنید. برای ثبت شرکت از این طریق، شما نیاز به سرمایه حداقل ۵۰ هزار یورو در سال اول و ۳۵ هزار یورو در سال دوم دارید.

مهاجرت از طریق ازدواج

با توجه به مزایای متعدد زندگی در کشور هلند از جمله: زندگی در کشوری با سطح رفاهی بالا، اقتصادی پایدار و غیره، در سال های اخیر تقاضا برای مهاجرت به این کشور بیش از پیش مورد توجه متقاضیان قرار گرفته است. یکی از انواع روش های مهاجرت، ازدواج است که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در مقاله ای جداگانه به طور مفصل به مهاجرت به کشور هلند از طریق ازدواج پرداخته شده است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.