مهاجرت به لهستان

شما به عنوان یک ایرانی وقتی قصد مهاجرت به لهستان را دارید باید شهری را برای زندگی انتخاب نمایید که از نظر هزینه‌های اقتصادی و همینطور درآمد کافی و سیستم مراقبت بهداشتی و… مناسب باشد، از دیگر فاکتورهای مناسب آب و هوا و شرایط سیاسی و اجتماعی موجود است.

در سال های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ افراد کمتری از ایران به سراغ کشور لهستان می‌رفتند؛ اما در سال ۲۰۱۸ آمار مهاجرت به لهستان بسیار افزایش داشته است؛ اینطور که شواهد نشان می‌دهد. این کشور دارای فضای درآمدزایی خوبی برای ایرانیان است.

افرادی که مهاجرت به لهستان را انتخاب کرده اند مجوز پاسپورت  به ۱۶۱ کشور را دارند.

روش‌ های مهاجرت به لهستان

کشور لهستان مانند کشورهای دیگر هر ساله تعداد زیاد مهاجر می‌پذیرد و اهداف پذیرش متفاوت است.

از روش‌های مهاجرت به این کشور:

  • یکی از روش‌های مهاجرت به لهستان از طریق کار است. یافتن کار در لهستان آسانتر از سایر کشورها است و به نوعی اقامت کاری این کشور آنقدرها دور از دسترس نیست. اداره مهاجرت لهستان اصلاحیه جدید در زمینه شرایط مهاجرت به لهستان صادر کرده است.
  • مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه گذاری یکی از سریع‌ترین روش‌های موجود محسوب می‌شود.
  • روش مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج به صورتی‌که یک فرد غیر لهستانی با یک فرد لهستانی ازدواج نماید فراهم شده است.
  • یکی دیگر از روش های اقامت این کشور خرید خانه در لهستان و گرفتن اقامت است.
  • تولد در لهستان با توجه به شرایط خاص منجر به اقامت این کشور خواهد شد. در نظر داشته باشید که به‌طور کلی در کشور لهستان یک سری شرایط فراهم شده است که تا افراد نخبه و متخصص وارد شده و بتوانند به روال زندگی درستی دست یابند.
  • مهاجرت به لهستان از طریق ثبت شرکت در لیست زیر مجموعه‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد و به نوبه خود از ارزش خوبی برخوردار است.
  • اگر شما می خواهید در یک فضای آرام، مدرن و کم هزینه تحصیل کنید مهاجرت به لهستان از طریق ویزای تحصیلی یک انتخاب کاملاً هوشمندانه برای شما محسوب می شود و می‌تواند بسیار عالی باشد.

اقامت لهستان با اجاره خانه برای کسانی که قصد دارند به سرمایه گذاری فکر کنند گزینه خوبی است.

مهاجرت کاری لهستان

افرادی که قصد دارند با هدف کاری وارد خاک کشور لهستان شوند باید گواهی ارائه دهند که مشخص سازد. کارفرمایی در این کشور خواهان کار فرد است. ویزای اقامتی که با هدف کار صادر می‌شود یک ساله است در صورتی‌که فرد بتواند روال کاری را به درستی پیش ببرد، می‌تواند ویزای خود را تمدید نماید. در نظر داشته باشید که ورود به بازار کار این کشور و یافتن کارفرما از موضوعات دشواری است.

یک روش کاریابی دیگر در کشور لهستان تنظیم یک رزومه به زبان انگلیسی و آپلود آن در سایت‌های کاریابی این کشور است. در چنین شرایطی مشخص می‌شود که نوع تخصص شما با کدام شرایط شرکتی سازگار است.

افرادی که در یافتن کارفرما دچار مشکل شده‌اند می‌توانند اعلام نمایند که شرایط کارآموزی را می‌پذیرند به این ترتب نیاز به نامه‌ای است که مشخص سازد شما می‌توانید از پس هزینه‌های خود برآیید و تنها به منظور مهارت‌یابی به سراغ این کشور رفته‌اید.

در نظر داشته باشید که به‌طور کلی حقوقی که در روال کارآموزی به شما داده می‌شود شاید هرگز نتواند برای هزینه زندگی در این کشور مناسب باشد.

مهاجرت تحصیلی‌ لهستان

یکی از آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های مهاجرت به لهستان از طریق تحصیل است. شما در این کشور می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل نمایید و نیاز به شرکت در آزمون سختی ندارید.

هزینه تحصیل در لهستان پایین است و و معمولاً کمتر از ۴۵۰۰ دلار در سال اعلام شده است. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در این کشور ۳۵۰ یورو الی ۵۵۰ یورو برای هر ماه اعلام شده است.

در نظر داشته باشید که برای مهاجرت به کشور لهستان باید مدرک زبان آزمون آیلتس بالای ۶ داشته باشید. افرادی که قصد دارند با هزینه کمتری در این کشور تحصیل کنند، می‌توانند به سراغ زبان لهستانی بروند. بسیاری از دانشگاه‌ها تحصیل به زبان لهستانی را رایگان اعلام کرده‌اند.

در طول تحصیل اجازه کار به مدت ۱۰ ساعت در مقطع کارشناسی و ۳۰ ساعت در مقطع دکترا را دارید، از یاد نبرید که فرد باید مجوز کار داشته باشد. پس از تحصیل در کشور لهستان در طول ۶ ماه می‌توانید به دنبال شغل مورد نظر خود باشید و سپس ویزای کار اخذ نمایید.

 با اخذ ویزای کار این کشور به سادگی فضایی فراهم می شود که اقامت دائم این کشور را اخذ نمایید. کشور لهستان در مقطع دکترا شرایط بورسیه خوبی فراهم ساخته است؛ به طوری‌که افراد می‌توانند در این مقطع با داشتن رزومه خوب و شرایط علمی بالا از شرایط تحصیل رایگان برخوردار شده و از دانشگاه مربوطه حقوق دریافت نمایند.

افرادی که در کشور لهستان تحصیل کرده‌اند بسیار ساده‌تر از سایر افراد می‌توانند ورود به بازار کار داشته باشند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور شامل:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت معتبر
  • نامه رسمی پذیرش از دانشگاه یا موسسه معتبر
  • رزومه کوتاه
  • مدارک مربوط به زبان
  • داشتن بودجه لازم برای زندگی در لهستان
  • بیمه سلامت
  • یک قطعه عکس

شهریه تحصیل پزشکی در لهستان و دندانپزشکی در این کشور به نسبت کیفیت دانشگاه‌ها و امکانات آن‌ها عالی است؛ به‌طوری که در سال تقریبا حدود ۱۲تا ۱۴ هزار یورو هزینه‌های دانشگاه است.

درباره خوابگاه هم باید اشاره کرد که دانشگاه‌ها معمولا برای دانشجویان بین‌المللی این امکان را فراهم کرده‌اند؛ اما ظرفیت این خوابگاه‌ها متاسفانه محدود است با این وجود هزینه‌های اجاره مسکن ارزان است.

مهاجرت سرمایه گذاری لهستان

مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد:

  • یکی از سریع‌ترین و بهترین روش‌های پیش رو ثبت شرکت در این کشور است. با ثبت شرکت در لهستان می‌توانید هم برای خود و هم اعضای خانواده خود اقامت اخذ نمایید. در نظر داشته باشید که در ابتدا باید تمامی مدارک برای شرکت مشخص شود و البته شفاف سازی شود که کدام نوع شرکت را انتخاب کرده‌اید و روال کاری شرکت به چه صورت است، اگر مدارک شما کامل بود و تمامی مراحل به خوبی دنبال شد اجازه اقامت موقت به مدت سه سال در این کشور را دارید؛ پس از دوره سه ساله باید هر سال مجدداً اقدام به تمدید ویزای خود نمایید، این روال به طور روتین دنبال می شود تا مشخص شود که آیا شرکت شما توانسته گردش مالی لازم را به طور دقیق فراهم سازد یا خیر. پس از آن در صورتی که همه چیز درست بود پس از گذشت ۵ سال برای اقامت دائم اقدام می کنید.
  • از دیگر روش‌های مهاجرت به این کشور، سرمایه‌گذاری در لهستان به صورت نقدی است که مبلغ مورد نظر از سوی شما وارد پروژه‌های دولتی در کشور لهستان می‌شود و می‌توانید در زمانی کم به سرعت اقامت این کشور را برای خود و همراهان خود فراهم سازید.

در نظر داشته باشید که در طول ۵ سال باید در کشور لهستان حضور فیزیکی داشته باشید و اقدام به تقویت زبان لهستانی نمایید؛ اما برای اقامت دائم این کشور از شما امتحان زبان لهستانی گرفته می‌شود تا مشخص شود که صلاحیت زندگی در کشور لهستان را دارید یا خیر.

در صورتی‌که در طول دوره اعلام شده در کشور لهستان مرتکب به جرم مالی  شوید و یا خود را درگیر مسائل سیاسی از سمت مخالف نمایید، شانس شما برای اخذ اقامت این کشور بسیار کمتر شده و دچار مشکل خواهید شد.

مهاجرت به لهستان از طریق تولد

قانون تابعیت تولد در کشور لهستان بر اساس خون است یعنی اگر فرزند از پدر و مادر لهستانی متولد شود صرف نظر از اینکه در خاک این کشور به دنیا آمده باشد یا خیر به او تابعیت این کشور ارائه می‌شود.

یکی دیگر از شرایطی که در زمینه تولد و تابعیت در کشور لهستان دیده می‌شود فرزندخوانده است. در صورتی‌که کودک پیش از ۱۶ سالگی توسط یک خانواده لهستانی تبار و یا خانواده‌ای که تابعیت خانوادگی دارند به فرزند خواندگی گرفته شود، فرزند می‌تواند به‌طور دقیق و مستقیم برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نماید.

در این زمینه رئیس جمهور لهستان تشخیص می‌دهد که تابعیت به چه صورت باید در نظر گرفته شود. در صورتی که یک نوزاد در این کشور متولد شود؛ اما والدین او نامعلوم باشد دولت این کشور طبق شرایطی با تابعیت فرزند موافقت می‌کند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

قانون ازدواج با یک فرد لهستانی مانند سایر کشورها است؛ یعنی ازدواج باید در وضعیت واقعی صورت بگیرد و باید مشخص شود که در زمان ازدواج مجرد هستید، بودجه شما بسیار مهم است و همین‌طور باید بررسی شود که آیا از نظر سنی با همسر خود همخوانی دارید یا خیر.

به عنوان مثال ازدواج با تفاوت سنی بیش از ۳۰ سال کمی شانس اقامت این کشور را کمتر می‌کند و این‌طور به نظر می‌رسد که ازدواج در وضعیت غیرواقعی پیش می‌رود.

در نظر داشته باشید در صورتی که تمامی روال به درستی پیش برود می‌توانید در ابتدا اقامت موقت این کشور را اخذ نمایید و پس از گذشت سه سال زندگی مشترک می‌توانید برای اقامت دائم درخواست دهید. در نظر داشته باشید که سه سال زندگی شما به طور دقیق ارزیابی می‌شود تا مشخص شود که روابط شما با هم خوب است یا خیر. پس از ۱۰ سال می‌توانید تابعیت این کشور را اخذ نمایید.

در صورتی‌که صاحب فرزند شوید می‌توانید پس از گذشت ۸ سال اقدام به پاسپورت این کشور نمایید و همچنین از شما در زمینه تسلط به زبان تست گرفته می‌شود تا مشخص شود که آیا برای زندگی در کشور لهستان خود را آماده ساخته‌اید یا خیر.

یک سری قوانین دیگر در زمینه ازدواج در کشور لهستان وجود دارد. در صورتی که یک خارجی بخواهد از طریق قانونی اقامت خود را در این کشور در وضعیت ازدواج به دست آورد باید برای ثبت ازدواج خود در لهستان در USC محل اقامت خود سند رسمی ازدواج را در مرحله تأیید قرار دارد.

در واقع در ابتدا یک درخواست صادر می‌شود و سپس سوابق فرد متقاضی و همسر لهستانی وی ارزیابی می‌شود. سوابق وضعیت مدنی باید به‌طور دقیق مشخص شود .

این کشور برای کسانی‌که دو تابعیتی هستند روال دشواری برای ازدواج در نظر گرفته است و به‌طور کلی از سوی کشور لهستان دو تابعیتی بودن پذیرفته نخواهد بود.

مهاجرت توریستی به لهستان

اگر شما قصد دارید از مکان‌های دیدنی کشور لهستان دیدن نمایید و یا به دیدار اقوام خود بروید باید به سراغ ویزای توریستی این کشور بروید؛ در صورتی‌که می‌خواهید در کشور کسب و کار راه اندازی نمایید؛ اما اطلاعات شما در زمینه بازار شغل مورد نظر کم است می‌توانید از طریق ویزای توریستی وارد خاک این کشور شده و سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه مورد نظر در طی زمان کوتاهی که برای شما در نظر گرفته شده است افزایش دهید.

این روال برای کسانی‌که قصد دارند برخی از دانشگاه‌های این کشور را از نزدیک ببینند و سپس دانشگاه مورد نظر را خود را انتخاب نمایند نیز صدق می‌کند. مبرهن است که شما اجازه ندارید در این کشور مشغول به کار و یا تحصیل با ویزای توریستی شوید.

ویزای توریستی یک ویزای کوتاه مدت است و تنها با هدف گردشگری صادر می‌شود. حال سوال اینجاست که چرا لهستان در صدور ویزای توریستی سختگیری خود را بیشتر کرده است. بارها دیده شده که در افراد به بهانه گشت و گذار وارد خاک این کشور می‌شوند؛ اما پس از یک دوره گشت و گذار دیگر دوست ندارند که از لهستان خارج شوند و از قوانین موجود سرپیچی می کنند به این ترتیب در صدور ویزای توریستی این کشور یک سری سخت گیری‌ها دیده می شود که نیاز است به‌طور دقیق ارزیابی شود.

شما می‌توانید برای حل این موضوع مدرک شغلی ارائه دهید که نشان دهد در کشور خود کسب و کار مشخصی دارید و هیچ علاقه‌ای ندارید که در لهستان بمانید. می‌توانید سوابق تحصیلی ارائه دهید و به‌طور کلی نیاز به مدرکی است که مشخص سازد شما قرار است به کشور خود بازگردید.

مبرهن است که افراد نباید تأکید کنند که زبان لهستانی بلد هستند این مورد سبب می‌شود که مأمور سفارت به شما مشکوک شود. برای اخذ ویزای لهستان باید یک الی سه ماه زودتر اقدام نمایید.

مهاجرت به لهستان از طریق همراه

افرادی که مهاجرت به لهستان از طریق ثبت شرکت را انتخاب کرده‌اند و به‌طور کلی به سراغ روش‌های سرمایه‌گذاری رفته‌اند شانس بیشتری برای اخذ اقامت برای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود دارند؛ به‌طوری که در سرمایه‌گذاری‌های نقدی شرایطی فراهم شده است که فرد می‌تواند همزمان با درخواست اقامت برای خود، برای همسر و فرزند خود درخواست ویزای همراه نماید.

در نظر داشته باشید که اگر فردی در کشور لهستان در یک کسب و کار مشغول باشد به مدت یک سال اول نمی‌تواند برای همراه خود درخواست ویزا دهد و باید حداقل ۱۲ ماه و یک دوره تمدید از ویزای وی گذشته باشد تا چنین شرایطی به‌طور دقیق فراهم شود.

فردی که به عنوان همراه وارد کشور لهستان می‌شود باید به مدت شش ماه در این کشور بدون کار سپری نماید پس از گذشت شش ماه شرایطی فراهم می‌شود تا فرد بتواند وارد شغل مورد نظر خود شود؛ اما فرزند وی هیچ مشکلی در زمینه تحصیل نخواهد داشت.

گردش مالی در این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز است که افراد از نظر مالی در وضعیت خوبی باشند. مدارکی که برای اخذ ویزای همراه لازم است مدارک شناسایی فرد اصلی و همین‌طور همسر و فرزندان وی است .

در صورتی‌که همسر و یا فرزند از بیماری خاصی رنج می‌برند باید بررسی صورت بگیرد و مشخص شود که در کشور لهستان شرایط برای درمان وی و دسترسی به داروی مورد نیاز وی فراهم شده است یا خیر.

مهاجرت به کشور لهستان از طریق همراه پس از گذشت یک دوره ۳ ساله می‌تواند منجر به درخواست اقامت دائم شود.

مهاجرت شرایط خاص به لهستان

افرادی که در زمینه‌های هنری و یا ورزشی به شهرت خوبی دست یافته‌اند، می‌توانند به کشور لهستان مهاجرت نمایند؛ این در حالی است که به این افراد در ابتدا ویزای کوتاه مدت داده می‌شود و پس از گذشت یک دوره فرد می‌تواند با تمدیدهای قانونی روال اخذ اقامت طولانی مدت را آسان‌تر نماید.

کسانی‌که ایده خاصی در ذهن خود دارند و می‌خواهند کارآفرین باشند با ارائه طرح کلی ایده خود م‌ توانید از مهاجرت با شرایط ویژه این کشور برخوردار شوید.

مهاجرت پناهندگی به لهستان

کشور لهستان اعلام کرده است که مهاجرت با روش پناهندگی یکی از روش‌های خطر آفرین بوده و پیشنهاد نمی‌شود؛ اما باز هم آمارها نشان می‌دهد که این کشور به نسبت سایر کشورها پذیرش پناهنده بهتری دارد.

کشور لهستان با کمبود نیروی کار مواجه است یکی از دلایلی که سبب می‌شود میزان پناهندگی در این کشور کمی امیدوارکننده باشد همین است. در نظر داشته باشید که افرادی که در کشور خود دچار حملات و جنگ هستند و جان و ناموس این افراد در خطر است به‌طور کلی می‌توانند از روش پناهندگی وارد خاک این کشور شوند.

به طور کلی چهار روش پناهندگی در کشور لهستان دیده می‌شود:

  1. روش اول مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی سیاسی است. در این صورت فردی که در کشور خود مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد، می‌تواند درخواست پناهندگی این کشور را داشته باشد.
  2. روش دوم مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی اجتماعی است، این گزینه برای شرایطی مانند تضییع حقوق زنان صورت می‌گیرد.
  3. مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی مذهبی برای اقلیت های مذهبی تعیین شده است .
  4. در نهایت نیز دلایل تجاوز جنسی مطرح است که دارای شرایط مخصوص به خود است و باید به‌طور دقیق ارزیابی شود.

دقت نمایید اگر فرد پیش از اینکه برای کشور لهستان درخواست پناهندگی داشته باشد، درخواست خود را به کشور دیگری داده شود شانس وی در پذیرش درخواست پناهندگی این کشور بسیار کم خواهد بود و دچار مشکل می‌شود. مهاجرت از طریق UN لهستان شاید برای هر فردی مناسب نباشد.

مراحل انجام درخواست پناهندگی در لهستان به این صورت است:

فرد پس از ورود به این کشور ۸ روز زمان دارد که مرحله اول را طی نماید.

  1. مرحله اول انجام تحقیقات و ثبت درخواست اولیه از سوی این کشور است در صورتی‌که این روال به‌طور دقیق پیش برود به فرد یک اقامت دو ماه داده می‌شود تا پرونده وی بررسی شود.
  2. مرحله دوم مصاحبه و بررسی پرونده است. سپس درخواست مهاجرت از طریق پناهندگی ارزیابی می‌شود و در صورت فراهم بودن تمامی موارد، تأیید صورت می‌گیرد.

موسسه مهاجرتی GO2TR مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی را به شما توصیه نمی‌کند؛ برای دریافت راهنمایی بیشتر با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید.

راحت‌ترین روش مهاجرت لهستان

  • یکی از راحت‌ترین روش‌های مهاجرت به لهستان روش تحصیل است. اگر شما بخواهید در کشورهای دیگر تحصیل نمایید باید هزینه زیادی بابت تحصیل پرداخت کنید؛ اما مهاجرت به لهستان از طریق ویزای تحصیلی یک روش بسیار آسان برای کسانی است که قصد دارند به تحصیل خود ادامه داده و تابعیت این کشور را به دست آورند در نظر داشته باشید که وقتی در کشور لهستان مشغول به تحصیل هستید، می‌توانید شرایط برای خود ایجاد نمایید که پس از تحصیل، ویزای کار این کشور را دریافت نمایید. کار ضمن تحصیل در کشور لهستان فراهم شده است و اجازه می‌دهد که مهارت‌های لازم فراهم شود.
  • از دیگر روش‌های آسان برای مهاجرت به لهستان می‌تواند ازدواج باشد؛ اما ازدواج باید با هدف قبلی صورت بگیرد و هرگز موارد صوری در این مسیر قابل قبول نخواهد بود.
  • کسانی که مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اند؛ در صورتی‌که بودجه خوبی داشته باشند می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن وارد خاک کشور لهستان شوند.

شایان ذکر است که در مجموع برای سفر به کشور لهستان افراد باید راحت‌ترین روش مربوط به خود را پیدا نمایند. یک نفر علاقه‌مند به تحصیل است و به سراغ ویزای تحصیلی می‌رود و یک شخص از نظر سرمایه در وضعیت خوبی است و این روال به طور کلی ارائه داده می‌شود تا بهترین هر شخص مشخص شود؛ اما در مجموع مهاجرت به لهستان به نسبت سایر کشورها آسانتر و با دردسر کمتری همراه است.

هزینه اقامت در لهستان بستگی به سبک زندگی شما دارد، اقامت لهستان برای ایرانیان کم هزینه‌تر از سایر کشورها است.

میزان رضایت مهاجران لهستان

میزان رضایت مهاجران به کشور لهستان در مجموع بیش از ۸۹ درصد اعلام شده است و این رقم به نوبه خود بسیار شگفت‌انگیز است. در کشور لهستان میزان مالیات پایین است؛ به‌ طوری‌که مالیات شرکت ها ۱۹ درصد و مالیات فردی در وضعیت ۱۶ درصدی اعلام شده است.

افرادی که مهاجرت به لهستان را انتخاب کرده‌اند مجوز پاسپورت به ۱۶۱کشور را دارند این موضوع به نوبه خود از هزینه‌های اضافی کم خواهد کرد؛ در صورتی که فرد بتواند مهاجرت به لهستان داشته و تابعیت این کشور را اخذ نماید، می‌تواند در هر جای اروپا آزادانه و بدون تردید زندگی و کار کند و میزان رضایت در این زمینه بیش از ۷۷ درصد اعلام شده است.

در صورتی‌که فرد بخواهد مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب نماید نیاز به سرمایه زیادی ندارد و این موضوع به نوبه خود بسیار ارزشمند خواهد بود. به افراد گذرنامه شهروندی پلاس تعلق می‌گیرد.

میزان رضایت از فضای تحصیلی در کشور لهستان بیش از ۹۰ درصد است، مدارس و دانشگاه‌های این کشور بسیار مدرن طراحی شده است و طرح‌های آموزشی در لهستان به صورتی است که همه چیز کاملاً عملی به افراد آموزش داده می‌شود.

رعایت حقوق شهروندی در لهستان حرف اول را می‌زند، بیمه و خدمات بیمه در کشور لهستان رضایت بیش از ۶۶ درصد از افراد را به خود جلب کرده است که رقم قابل قبولی است. شایان ذکر است که در مهاجرت به لهستان باید در ابتدا مشخص شود که هدف شما چیست و چرا لهستان را انتخاب کرده‌اید.

آمار مهاجران لهستان

آمار مهاجران به کشور لهستان زیر ۲۰ درصد نیست و چندهزار مهاجر از سرتاسر دنیا در منطقه مالوپولسکا هستند و تعدادی هم در مناطق دیگر. توجه کنید که در برابر وسعت و جمعیت این کشور این درصد آنچنان زیاد نیست و کم هم نیست.

این کشور عضو شینگن شد و به‌علاوه اینکه سرمایه‌گذاری و کار و زندگی و مسکن در این کشور برای مهاجران امکان خوب و مقرون به صرفه و سودآوری ایجاد کرد و سبب انتقال و رفتن سریع و راحت از لهستان به دیگر کشورهای اروپایی و ترقی آنها شد.

مهاجرپذیری لهستان

به‌طور کلی اگر یک مقایسه بین کشور لهستان با سایر کشورها صورت بگیرد، مشخص می‌شود که آمار مهاجرت به لهستان روز به روز در حال افزایش است این در حالی است که تنوع قومی در این کشور کم است؛ اما زندگی در کشور لهستان از نظر ایرانیان در وضعیت خوبی قرار دارد. این کشور دارای تاریخچه بسیار طولانی است.

بیشترین میزان مهاجرت به شهر ورشو لهستان است؛ البته ورشو بزرگترین شهر این کشور نبوده و کراکوف و لودز از نظر وسعت بزرگترین هستند.

در این کشور شرکت‌های بزرگ بین‌المللی دیده می‌شود که سبب می‌شود هر ساله میزان کار و درآمدزایی در کشور لهستان بیشتر شود.

کراکوف یکی از شهرهای بسیار مهاجرپذیر در این کشور محسوب می‌شود که از ۲۰ سال گذشته تا به امروز جمعیت این شهر ۵ برابر افزایش داشته است. این شهر به نوبه خود برای کسانی‌که قصد مهاجرت به لهستان را دارند یک انتخاب عالی است.

مهاجرپذیری لهستان در سال ۲۰۱۸ به میزان ۳۹ درصد از سال قبل بیشتر بوده است؛ اما یک نکته بسیار مهم وجود دارد، مهاجرت به لهستان از طریق پناهندگی با کاهش چشمگیری روبرو بوده است و این کشور عموماً در این زمینه نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد‌؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت به لهستان را دارید باید سعی کنید از دیگر روش‌های قانونی استفاده نمایید.

مهاجرپذیری کشور لهستان در سال‌های گذشته به نسبت سال جدید کمتر است؛ اما آخرین آمار نشان می‌دهد که اخذ اقامت طولانی مدت مهاجرت به لهستان آسان‌تر از قبل شده است .

شهرهای مهاجر پذیر لهستان

 

اینکه بخواهید در لهستان زندگی و کار کنید و یا صرفاً به گشت و گذار بپردازید با هم فرق دارد. شما به عنوان یک ایرانی وقتی قصد مهاجرت به لهستان را دارید باید شهری را برای زندگی انتخاب نمایید که از نظر هزینه‌های اقتصادی و همین‌طور درآمد کافی و سیستم مراقبت بهداشتی و… مناسب باشد، از دیگر فاکتورهای مناسب آب و هوا و شرایط سیاسی و اجتماعی موجود است.

  • ورشو یکی از شهرهای بسیار زیبا در کشور لهستان محسوب می‌شود و به نوبه خود بهترین شهر از نظر کسب و کار محسوب می‌شود. این شهر دارای فضای گردشگری مناسبی است و یکی از شهرهای مهاجرپذیر در لهستان محسوب می‌شود. افرادی که قصد دارند مهاجرت به لهستان از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب نمایند می‌توانند این شهر را بهترین بدانند. ثبت شرکت در لهستان نیاز به سرمایه مناسبی دارد.
  • ترونی از دیگر شهرهای زیبا در کشور لهستان محسوب می‌شود. این شهر کوچک است؛ اما از نظر آب و هوا برای ایرانیان یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. افرادی که به دنبال آرامش هستند قطعاً شهر ترونی را انتخاب می کنند.
  • گدانسک از دیگر شهرهای مدرن در کشور لهستان است که از نظر فرهنگ، علوم و ورزش در وضعیت عالی قرار دارد؛ اما شاید کمتر کسی این شهر را برای زندگی انتخاب نماید. در روال مهاجرت به لهستان باید بررسی شود که هر شخص بیشتر به دنبال کدام گزینه است. شرایط مهاجرت به لهستان روز به روز در حال تغییر است.

اقامت لهستان

در مسیر مهاجرت به لهستان، اجازه اقامت عموماً به کسانی داده میشود که برنامه کار و یا سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲ ماه دارند. برای اخذ اقامت این کشور باید فرد بیمه بهداشتی و منابع کافی برای حمایت از خود داشته باشد. نیاز به یک سری مجوز نیز در زمینه کاری است.

اقامت در این کشور ۵ سال در وضعیت تمدید قرار می‌گیرد و پس از یک دوره ۱۲ ماهه در این کشور افراد می‌توانند برای خود و همراه خود ویزای همراه و اقامت دریافت نمایند.

در نظر داشته باشید که وجود گواهی ازدواج و تولد در این مسیر بسیار مهم است. متقاضیان برای اقامت دائم این کشور باید حداقل سه سال در لهستان زندگی کرده باشند و قادر باشند که رابطه اقتصادی و همین‌طور روابط خود با کشور را در وضعیت مستند نمایش دهند. منبع درآمد افراد یکی از موضوعات بسیار مهم محسوب می‌شود. کار در لهستان نیاز به تخصص دارد.

اخذ پاسپورت لهستان

 

شما برای اخذ پاسپورت این کشور نیاز است که ۴ قطعه عکس ارائه دهید، نیاز است که پاسپورت معتبر داشته باشید و اجازه کار و یا یک بیانیه کتبی از کارفرما نیز بسیار مهم است.

افراد باید چهار نسخه درخواست داشته باشند. وضعیت زبان شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا مشخص شود در طول دوره‌ای که در کشور لهستان زندگی کرده‌اید فکری به حال یادگیری زبان داشتید و در ارتباط گیری با مردم بهبودی حاصل شده است یا خیر.

در کل نیاز به ۱۰ سال زندگی در کشور لهستان است تا پاسپورت این کشور صادر شود؛ اما کسانی‌که این روال را ندارند می‌توانند کمی زودتر درخواست را اعلام نموده و شانس خود را امتحان نمایند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.