مقامات به ۱۰۴مهاجر که در امتداد کانال اورک زندگی می کنند سرپناه می دهند

پرفکتور پاریس روز پنجشنبه ۵ اگست به ۱۰۴ مهاجر که در امتداد کانال اورک زندگی می کردند، سرپناه داد. این مهاجران مردان تنها هستند و در میان آنها دو تن از یک خانواده نیز حضور دارند.

پرفکتور پاریس در بیانیه ای اعلام کرد که همه آنها در مراکز پذیرش در مناطق ایل دو فرانس انتقال داده شدند. این منبع می گوید: «از ابتدای سال جاری به ۴۹۳۰ بی سرپناه اسکان داده شده است.»

به گفته سازمان اتوپیدیا ۵۶، مهاجران به دو مرکز پذیرش در پاریس و ایسون منتقل شدند.

بیشتر این مهاجران کسانی هستند که پس ازعملیه تخلیه در۳۰ جولای از پاریس اخراج شده بودند. پلیس یک اردوگاه متشکل از ۶۰۰ مهاجر و افراد بی سرپناه را از میدان ووژ تخلیه کرد. در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن از افراد تنها بدون راه حل برای سرپناه از محل پراگنده شدند. بخش عمده این مهاجران افغان بودند.

فیلیپ کارو عضو سازمان “سولیداریتی میگران ویلسون” در پاریس می گوید: «ما در آن زمان سعی کردیم پیام خود را به گوش مسئولان برسانیم. در هنگام شب با ۴۵ مهاجر ملاقات کردیم. آنها در کنار کانال اورک در خیابان زندگی می کردند.»

از سوی دیگر کریل تورلا، یکی از اعضای سازمان اتوپیدیا ۵۶ می گوید: «اکثر تازه واردان به فرانسه شب را در امتداد کانال اورک می گذرانند اما این بار بیشتر مهاجران از میدان ووژ آمده اند.»

در اوایل اگست، سازمان اتوپیدیا ۵۶ به این مهاجران بی سرپناه خیمه و پتو دادند. از سوی دیگر سازمان سولیداریتی میگران ویلسون هر صبح برای۴۰ تا ۵۰ بی سرپناه غذا توزیع می کردند.

در همین حال، از آغاز سال سازمان ریکیزیسیون هفت مکان را در پاریس برای مسکن مهاجران پیشنهاد کرد تا مقامات را مجبوربه دادن سرپناه به مهاجران کند. بر اساس گزارش سازمان ها، در نتیجه این اقدامات حدود ٣٠٠٠ بی سرپناه توانستند از اسکان اضطراری بهره مند شوند.

 

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.