مشاغل مورد نیاز انتاریو در سال ۲۰۲۱ اعلام شد

برنامه مهاجرتی انتاریو برای نیروی کار مورد نیاز هم اکنون از طریق سیستم جدید ابراز تمایل یا EOI آغاز به کار کرده است.

سیستم EOI برنامه مهاجرت استانی انتاریو اکنون برای مسیر مهاجرتی مهارت های مورد نیاز یا In-Demand Skills در دسته ی جاب آفر کارفرما یا  Employer Job Offer Category درخواست می پذیرد.

این مسیر مهاجرتی جدید در کنار مسیرهای نیروی کار خارجی یا  Foreign Worker و دانشجوی بین المللی یا International Student قرار می گیرد. این برنامه های مهاجرتی ابتدا در ماه مارس ۲۰۲۱ به سیستم جدید پذیرش درخواست معرفی شدند.

انتاریو هنوز سیستم EOI را برای مسیرهای مهاجرتی Masters Graduate و PhD Graduate راه اندازی نکرده است. اما بنا به اعلام وبسایت برنامه مهاجرت استانی انتاریو در آینده نزدیک برای این مسیرهای مهاجرتی نیز سیستم EOI راه اندازی خواهد کرد.

عضویت در سیستم EOI به این معناست که متقاضیان در هر زمان که بخواهند می توانند واجد شرایط مهاجرت به انتاریو تلقی شوند. انتاریو پروفایل ها بر اساس ماتریس امتیازدهی خود رتبه بندی می کند. در این ماتریس، تحصیلات،سابقه کار و مقصد مورد نظر متقاضی در انتاریو در نظر گرفته می شود. هدف این است که متقاضیانی که سابقه و مهارت لازم برای موفقیت در بازار کار انتاریو را دارند حمایت شوند.

ثبت نام در سیستم EOI تضمین نمی کند که از متقاضی دعوت خواهد شد تا درخواست خود را برای نامینیشن استانی ارائه کند. پروفایل ها به مدت ۱۲ ماه در صف انتظار EOI معتبر خواهند بود. برنامه مهاجرت استانی انتاریو هر لحظه ممکن است با متقاضی برای درخواست جهت نامینیشن تماس بگیرد.

اخیرا استان انتاریو ۹۴۰ دانشجوی بین المللی و نیروی کار خارجی حاضر در سیستم EOI را دعوت کرد تا درخواست نامینیشن بدهند.

درباره ی مسیر مهاجرتی In-Demand Skills

این برنامه مهاجرتی بیشتر به تقاضای استان انتاریو توجه دارد تا سطح مهارت شغلی متقاضی. بسیاری از برنامه های مهاجرتی مشاغلی را هدف می گیرند که دولت آنها را نیازمند مهارت بالا می داند. اما انتاریو هنوز در مشاغل نیازمند مهارت کم با کمبود نیرو مواجه است. برای همین برنامه مهاجرتی مهارت های مورد نیاز یا  In-Demand Skills وجود دارد.

نیروی کار خارجی که در انتاریو جاب آفر معتبر دارند مشروط بر اینکه ظرف سه سال اخیر داخل انتاریو ۹ ماه سابقه کار کسب کرده باشند می توانند درخواست پی ان پی کنند. سابقه کار فصلی قبول نیست. سابقه کار نیمه وقت قبول است اما تنها در صورتی که متقاضیان ساعات کاری لازم را کار کرده باشند: ۱۲۰۰ ساعت کار در ازای دریافت مزد در یک شغل طی ۱۸ ماه و یا کار در بیش از یک شغل به مدت حداقل هفته ای ۳۰ ساعت ظرف مدت ۹ ماه که مجموعا به ۱۲۰۰ ساعت می رسد.

از جمله شرایط دیگر می توان به داشتن مدرک دیپلم دبیرستان، نمره زبان حداقل ۴ در تمام مهارت های زبانی و داشتن سرمایه کافی برای اسکان و اقامت اشاره کرد. در زیر فهرستی از مشاغل مورد نیاز انتاریو آورده می شود.

شغل ناک
دستیار پرستار و مددکار بیمار ۳۴۱۳
پرستار و مددکار خانگی و مشاغل مربوطه منجمله خانه دار ۴۴۱۲
تعمیرکار و نصاب ساختمان های تجاری و مسکونی ۷۴۴۱
راننده کامیون ۷۵۱۱
اپراتور تجهیزات سنگین ۷۵۲۱
کارگر ساده مزرعه ۸۴۳۱
کارگر گلخانه ۸۴۳۲
کارگر برداشت محصول ۸۶۱۱
کارگر مشاغل ساختمانی ۷۶۱۱
قصاب صنعتی، برش دهنده گوشت و مشاغل مربوطه ۹۴۶۲

مشاغلی که تنها مختص متقاضیان ساکن خارج از تورنتوی بزرگ است

شغل ناک
اپراتور ماشین آلات، فراوری فلزات و مواد معدنی ۹۴۱۱
آهن کار و اپراتور ماشین آلات قالب دهی فلزات ۹۴۱۶
اپراتور ماشین آلات براده برداری ۹۴۱۷
سایر اپراتورهای ماشین های فراورده های فلزی ۹۴۱۸
اپراتور کارخاه مواد شیمیایی ۹۴۲۱
اپراتور ماشین آلات فراوری محصولات پلاستیکی ۹۴۲۲
اپراتور ماشین آلات چوب بری ۹۴۳۷
اپراتور ماشین آلات و کنترل فرایند فراوری محصولات غذایی، نوشیدنی و محصولات مربوطه ۹۴۶۱
مونتاژکننده، بازرس و تست کننده محصولات الکتریکی ۹۵۲۳
مونتاژکننده و بازرس محصولات مکانیکی ۹۵۲۶
نقاش صنعتی و اپراتور پرداخت فلزی ۹۵۳۶
مونتاژکننده، بازرس و پرداخت کننده ی سایر محصولات ۹۵۳۷
اپراتور ماشین دوخت صنعتی ۹۴۴۶
Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.