محدودیت های جدید برای مسافران کانادا

تصمیمات محدودیت های جدید برای مسافران کانادا پس از فشارهای چندین هفته ای تعدادی از استان های کانادا برای اعمال ممنوعیت های شدیدتر برای مسافران ورودی اتخاذ شد و توسط نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو، اعلام شد.

اخیرا ورود مسافران بین المللی به کانادا با توجه به ظهور ویروس های مختلف کرونا، به ویژه در انگلستان، آفریقای جنوبی و برزیل، بیشتر باعث نگرانی شده اند.

محدودیت های جدید برای مسافران کانادا به حداقل رساندن تعداد سفرها برای محافظت از سلامت کانادایی ها، به ویژه در تعطیلات بهاری آینده، اعمال شده اند.

ترودو خاطرنشان کرد که تحقیقات نشان می دهد تنها ۲ درصد موارد COVID-19 در کانادا به دلیل ورود مسافران است که این خود اثبات اثربخشی محدودیت های سفر است. همچنین آمارهای استانی حاکی از کاهش تعداد ابتلاهای جدید و کاهش تعداد بستری هاست.

وی تأکید کرد که دولت کانادا در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که همه افراد در این کشور می توانند واکسن COVID-19 را تا ماه سپتامبر دریافت کنند.

چند نمونه از محدودیت های جدید برای مسافران کانادا

دولت و شرکتهای هواپیمایی کانادا توافق کرده اند که از ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ همه پروازهای مکزیک و کشورهای کارائیب تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۱ متوقف شوند.

همچنین از هفته آینده، پروازهای بین المللی فقط می توانند در ونکوور ، کلگری ، مونترال و تورنتو به زمین بنشینند. مسافران باید در بدو ورود، تست PCR را انجام دهند و با هزینه شخصی خود به مدت سه روز  در یکی از هتل هایی که توسط دولت فدرال تعیین شده است با هزینه ای حدود ۲۰۰۰ دلار اقامت کنند تا نتیجه تست آنها مشخص شود. اگر نتیجه آزمایش منفی باشد ، مسافران باید برای مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند (سه روز در هتل به اضافه یازده روز در محل قرنطینه ای که از قبل تعیین کرده اند). اما اگر نتیجه آزمایش مثبت شود، باید در یک مرکز دولتی تعیین شده بمانند.

ثالثاً، ترودو اعلام کرد که کلیه مسافرانی که قصد ورود زمینی به کانادا را دارند، به استثنای مواردی محدود مانند کامیون های تجاری، باید نتیجه منفی تست PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود گرفته شده است ارائه دهند.

کاهش سفرهای غیر ضروری

در ادامه روند تصمیم گیری محدودیت های جدید برای مسافران کانادا،در روزهای اخیر، نخست وزیر ترودو از کانادایی ها خواسته است هرگونه سفر غیر ضروری را لغو کنند. ایشان همچنین پیشنهاد دادند که دولت اقدامات اضافی دیگری مانند امکان تست سریع در فرودگاه ها و قرنطینه اجباری و تحت نظر در برخی از هتل های تعیین شده با هزینه مسافر انجام دهند.

ممنوعیت فعلی سفرهای غیر ضروری حداقل تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ ادامه دارد. تعدادی از افراد، از جمله شهروندان کانادا، مقیمان، برخی از کارگران موقت خارجی، دانشجویان خاص بین المللی، یا اعضای خانواده کانادایی ها از این ممنوعیت ها معاف هستند.

الزامات سفر به کانادا در دوران کرونا

از جمله ممنوعیت های جدید کرونایی این است که تمامی مسافران هوایی بین المللی پنج ساله یا بالاتر باید نتیجه منفی تست PCR خود را که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از ورود گرفته شده است ارائه دهند.

همچنین تمامی مسافران باید ۱۴ روز قرنطینه داشته باشند. طرح قرنطینه باید قبل از ورود به کانادا تهیه شود تا مشخص شود که کجا و چگونه انجام می شود.

مسافران کانادا همچنین باید از برنامه ArriveCAN برای ارسال اطلاعات خود به افسران خدمات مرزی کانادا و یادگیری نحوه رعایت اقدامات ویروس کرونا در مرز استفاده کنند. تمامی مسافران ورودی باید از این برنامه برای ارزیابی روزانه خود در طول قرنطینه استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که روند قرنطینه به درستی در حال اجراست.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.