ماجراجویی یک روزه در آبشار کفترلو

آبشار کفترلو در میان دره بسیار زیبای شمال روستای کند علیا، از بلندای صخره‌ها به درون دره سرازیر می‌شود. این دره و آبشار زیبا هر ساله گردشگران بسیاری را به‌خصوص از شهر تهران به سوی خود جلب می‌کند.
منطقه لواسانات، یکی از مناطق خوش آب و هوای شمال شرق تهران است که از قدیم‌الایام به‌عنوان تفرجگاه مردم تهران شناخته می‌شود. اگر از اهالی تهران هستید و به دنبال مقصدی خنک، باصفا و بسیار نزدیک برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود می‌گردید، آبشار کفترلو در روستای کند علیا، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بیایید با هم در سفری یک روزه و ماجراجویانه به این منطقه خنک داشته باشیم.

ماجراجویی یک روزه در غار رودافشان

احتمالا وقتی اسم لواسانات را می‌شنوید، به یاد باغ‌ها و ویلاهای لوکس آن می‌افتید. شاید هم بارها به این منطقه سفر کرده و از آب و هوای خنک و مطلوبش در فصل تابستان استفاده کرده‌اید. در هر صورت، به احتمال زیاد نام آبشار کفترلو را تابه‌حال نشنیده‌اید. آبشاری که در انتهای دره‌ای زیبا در روستای کندعلیا قرار دارد. فقط با حدود یک ساعت رانندگی از شهر تهران، می‌توانید به این منطقه باصفا برسید و اوقات خوشی را در کنار دوستان یا خانوده خود رقم بزنید.

روستای کند علیا

آبشار کفترلو در مجاورت روستای کند علیا که یکی از روستاهای بخش لواسانات شهرستان شمیرانات در استان تهران است، قرار گرفته است. این روستا حدود ۴۶ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. شهرت این روستا، به خاطر وجود باغ‌های بی‌شمار گیلاس، آلبالو، زردآلو و سیب در آن است. قدم زدن در کوچه باغ‌های کند علیا خاطرات خوشی را برای شما رقم خواهد زد.

بهترین فصل سفر به آبشار کفترلو

کند علیا در فصل زمستان آب و هوای بسیار سردی دارد و مسیر دسترسی به آبشار در این فصل از برف پوشیده می‌شود. سفر به این منطقه در فصول بهار و تابستان مناسب است. تیر ماه هر سال، فصل برداشت آلبالو و گیلاس از باغ‌های اطراف آبشار است. بنابراین اگر در تیر ماه به این منطقه سفر کنید، منظره زیبای درختان پر بار آلبالو و گیلاس را خواهید دید.

مسیر انتهایی

ابتدا به شهر لواسان و سپس به روستای کند علیا بروید. بلوار اصلی روستا را که تا انتها ادامه دهید، به خیابانی به نام خیابان آبشار خواهید رسید. این خیابان شما را به جاده آبشار راهنمایی می‌کند. از اینجا به بعد مسیر خاکی می‌شود. این مسیر حدود یک ساعت و سی دقیقه با پای پیاده و حدود ۳۰ دقیقه با خودرو طول می‌کشد. در انتهای مسیر خاکی آبشار کفترلو، خودروی خود را پارک کنید و از کنار رودخانه و در خلاف جهت آن حرکت کنید. پس از حدود ۱۵ دقیقه پیاده‌روی، به آبشاری کوچک می‌رسید. از این آبشار هم عبور کنید و شیب تند پیش روی خود را بالا بروید تا آبشار کفترلو جلوی چشم شما ظاهر شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.