قوانین و شرایط کار در سوئیس

سوئیس از ثروتمندترین و مرفه ترین کشورهای جهان است، برای افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، یافتن کار در سوئیس و اخذ ویزای کاری سوئیس قطعاٌ میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. البته تحصیل در دانشگاه های و یا مدارس سوئیس و یا سرمایه گذاری در سوئیس نیز میتواند از دیگر راه های مهاجرت به سوئیس باشد.

قوانین و شرایط کار در سوئیس

سوئیس نظام اقتصادی و سیاسی بسیار ثباتی دارد و از اولین کشورهایی است که سیستم دموکراسی مستقیبم در این کشور اجرا میشود، به صورتی که مردم به صورت مستقیم از طریق همه پرسی و رفراندوم در تصمیمات سیاسی شرکت میکنند. سوئیس دارای یکی از بازترین اقتصادهای جهان است . سوئیس از نظر شفافیت دولتی، آزادی های اجتماعی، شاخص آزادی اقتصای و سیاسی، رقابت پذیری اقتصادی و شاخص توسعه انسانی در بین تمام کشورهای دنیا در مقام اول قرار دارد. سوئیس از نظر سطح سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی و توسعه یافتگی زیرساخت ها بالاترین جایگاه را در بین کشورهای اروپایی دارد. اقتصاد سوئیس در زمره با ثبات ترین اقتصادی های جهان است که قدرتمندترین اقتصاد دنیا در قرن بیستم شناخته شده است.  هم چنین اقتصاد سوئیس یکی از رقابت پذیر ترین و خلاق ترین اقتصادی جهان شناخته شده است
همه می دانیم که پیدا کردن کار در سوئیس و مهاجرت کاری به سوئیس شاید از بهترین گزینه های مهاجرتی باشد؛ همانطور که ذکر شد، سوئیس از ثروتمند ترین کشورهای جهان است؛ به همین دلیل هم نرخ در آمد سوئیسسی ها بالاترین در جهان میباشد. شهروندان سوئیس از شرایط کاری عادلانه، با حقوق و امنیت شغلی کافی با میزان تعطیلی مناسب برخوردار میباشند.  سوئیس یکی از شفاف ترین و رقابتی ترین فضاهای کسب و کار را دارد. بیشتر شرکت های فعال در سوئیس شرکت های متوسط و کوچک باکم تر از ۲۵۰ نفر کارمند میباشند. قوانین کاری سوئیس کاملاً شفاف و از قبل مشخص میباشند و طرفین اعم از کارگر و کارفرما در هر قرارداد کاری ملزم به رعایت تمامی موارد قانونی میباشند، در قوانین کاری کشور سوئیس حقوق  کارگر و کارمند از جهت ساعات کاری مناسب، محیط کاری شایسته، تعطیلی ها و مرخصیها، حقوق کاری مکفی و… کاملاً رعایت میشود؛ به همین ترتیب است که سوئیس رتبه دوم را در شاخص رفاه اجتماعی در بین کشورهای جهان دارد.

قانون کار شامل حقوق و وظایف کارگران و کارفرمایان است. این قوانین در چند ماده قانونی گنجانده شده است. موارد اصلی آن:

دستورالعمل تعهدات (قرارداد کار فردی ، توافق مذاکرات انجمن کارکنان با کارفرما ، قرارداد استاندارد کار)
قانون کار (فانون کلی حمایت از کارگران ، مدت زمان کار و استراحت ، کارگران جوان ، زنان باردار و مادران شیرده)
قانون بیمه حوادث (ایمنی محل کار)
قوانین کار برای اتباع خارجی که شاغل به فعالیت درآمدزا در سوئیس هستند و افراد سوییسی مساوی است.

کار در سوئیس و اخذ ویزای کاری سوئیس در مرحله اول نیاز به این دارد که شما یک دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرما در سوئیس داشته باشید.
دانشجویان با تحصیل در دانشگاه های سوئیس اجازه کار پاره وقت در ساعات ۱۰، ۲۰و یا ۳۰ ساعت در هفته را بسته به مقطع تحصیل خود دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.