ساحل مخفی عشق در مکزیک

در میان شگفتی‌های بسیار این جزایر، ساحل عشق یا ساحل پنهان بیشتر مورد توجه بوده است؛ ساحلی زیبا که در یک غار حفره‌مانند مخفی شده و تنها با شنا کردن از یک مسیر تونلی کوتاه و باریک قابل دسترسی است. جزایر ماریتا مجمع‌الجزایری کوچک و خالی از سکنه در مکزیک است که چندین مایل با ساحل نایاریت فاصله دارد.

از زمانی که این جزایر به‌عنوان پارک ملی شناخته شد، ماهیگیری و شکار در این مناطق توسط دولت مکزیک ممنوع اعلام شده است؛ به همین سبب افراد زیادی برای تفریح به این جزایر سر می‌زنند.

خود ساحل به صورت طبیعی به وجود آمده اما بنا بر گزارش‌ها، حفره‌ای که ساحل در زیرش قرار دارد ساخته‌ دست بشر و مصنوعی است. جزایر ماریتا در اصل توسط فعالیت‌های آتشفشانی و هزاران سال پیش شکل یافته است. از آنجایی که این جزایر کاملا خالی از سکنه بودند، قبل از جنگ‌جهانی اول دولت مکزیک از این مکان به‌عنوان هدف تمرینی خود استفاده می‌کرد.

انفجارهای کنترل‌شده‌ و دقیق دولت مکزیک، چندین غار عظیم‌الجثه و صخره‌های منحصربه‌فردی در جزایر ماریتا ایجاد کرده است. گفته می‌شود که ساحل پنهان در نتیجه‌ این انفجارها و فرسایش طبیعی صخره‌های اطرافش به وجود آمده است.

بعد از اعتراضات بین‌المللی که توسط دانشمندی در اواخر دهه ۱۹۶۰ صورت گرفت، در نهایت دولت مکزیک تصمیم گرفت این جزایر را به‌عنوان پارک ملی اعلام کند. امروزه هرگونه فعالیت‌های انسانی در این جزایر ممنوع است و تنها چندین شرکت گردشگری می‌توانند گردشگران خود را با کسب مجوزهای مربوط به آنجا ببرند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.