روغن هسته انگور یا روغن زیتون، کدام بهتر است؟

روغن زیتون یا روغن هسته انگور کدام‌‌یک در رقابت سلامتی پیروز می‌شوند؟ اگر در خانه ماسک صورت، غذا و یا سالاد درست می‌کنید، حتما نیاز به یک روغن خوب دارید. نه تنها روغن‌ها در طعم با یکدیگر تفاوت دارند، بلکه هر کدام مواد مغذی و فواید مختلف و مخصوص خود را دارند. در این مطلب به سوال کدام روغن بهتر است پاسخ داده شده است.

مقایسه مواد مغذی روغن هسته انگور و زیتون

این دو حاوی گروهی از مواد مغذی مشابه هستند و هر دو به یک میزان کالری و چربی دارند. در حالی که روغن زیتون منبع چربی‌های تک اشباع نشده است، هسته انگور به مقدار زیادی چربی‌های چند اشباع نشده و ویتامین E دارد.

چربی تک اشباع نشده تنها یک پیوند کربنی اشباع نشده دارد و طبق تحقیقات LDL را کاهش داده و از قلب حمایت می‌کند. اما چربی چند اشباع نشده چند پیوند کربنی اشباع نشده دارد. در نتیجه می تواند خطر سکته و حمله قلبی را کاهش دهد.

هسته انگور

روغن هسته انگور مقدار زیادی چربی چند اشباع نشده، ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان‌های لینولنیک اسید، توکوفرول، کوئرستین و رسوراترول دارد که می‌توانند با بیماری‌های مختلف مبارزه کنند. طبق تحقیقات، مصرف ۸ هفته روغن هسته انگور می‌تواند التهاب و حساسیت به انسولین را در زنان کاهش دهد.

برای بررسی خاصیت ضد التهابی این روغن تحقیقات زیادی انجام شده است. علاوه بر این، هسته انگور دارای خاصیت جمع کردن (قابض) است و به همین دلیل سلول‌های پوست را سفت و منقبض می‌کند. در مجموع می‌تواند سلامت پوست را افزایش داده و لکه‌های سیاه را بر‌طرف کند.

زیتون

زیتون منبع چربی‌های تک اشباع نشده است و از قلب محافظت می‌کند. روغن زیتون می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. علاوه بر این روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که التهاب را کاهش داده و مانع ایجاد بیماری‌های مزمن می‌شوند. روغن زیتون می‌تواند مانع بیماری‌های نورولوژیکی شود. طبق تحقیقات برخی از ترکیبات در زیتون می‌توانند مانع برخی از بیماری‌های ذهنی و مغزی مانند آلزایمر شود.

زیتون خواص و فوائد زیادی برای پوست دارد. این روغن دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد التهابی دارد. زیتون می تواند زخم را التیام داده و ترمیم سلول‌ها را سریع نموده و از پوست در مقابل آسیب‌ها محافظت کند. روغن زیتون یک ضد‌میکروب قوی است و مانع رشد باکتری‌های بد می‌شود.

مناسب برای پخت و پز

هسته انگور برای تهیه سس‌ها مانند مایونز استفاده می‌شود. از آن‌جایی که طعم طبیعی و خوبی دارد، می‌توان از آن در پخت بسیاری از غذاها استفاده کرد. روغن هسته انگور برای سرخ کردن غذاها مناسب نیست.

در مقابل، می‌توان از نوع بکر روغن زیتون در سرخ کردنی‌ها نیز استفاده کرد. این روغن برای سالاد و تهیه سس‌ها نیز بسیار مناسب است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.