رفع سریع خشکی مو با این ۳ روغن شگفت‌انگیز

در این مطلب به درمان خشکی مو با روغن می‌پردازیم. موی خشک همواره مات، شکننده و آسیب‌پذیر است. با اینکه موهای خشک به‌نظر ناسالم می‌آیند، اما لزوما بیماری‌ها و اختلالات سلامتی بدن باعث خشکی مو نمی‌شوند.

درمان خشکی مو با این ۳ روغن طبیعی

روغن نارگیل

این ماده به‌عنوان محافظ گرما عمل می‌کند. رشته‌های مو را مرطوب می‌کند، از آسیب‌دیدگی و شکستن مو جلوگیری می‌کند، به جلوگیری از ریزش مو و همچنین رشد مو کمک می‌کند. روغن نارگیل به‌دلیل داشتن خاصیت حفظ رطوبت، به‌جای تبخیر در داخل موها باقی می‌ماند و آن را به یکی از موثرترین روش‌های درمانی مو در آن تبدیل می‌کند.

از آنجاکه روغن نارگیل با اسیدهای چرب پر شده است، بیشتر از نرم‌کننده‌های معمولی به موها نفوذ می‌کند، که تمایل دارند فقط روی قسمت بالای مو بنشینند و منجر به موهای زیبا، ابریشمی و براق شوند. برای حداکثر فواید توصیه می‌کنیم در صورت امکان از روغن نارگیل آلی استفاده کنید.

درمان خشکی مو با روغن آرگان

این روغن از آجیل‌هایی که در میوه‌های حاصل از درخت آرگان بومی مراکش رشد می‌کنند استخراج می‌شود. روغن آرگان همچنین به‌عنوان روغن موروکون نیز شناخته شده است و باعث شگفتی برای موهای شما خواهد شد. روغن آرگان با ترکیبات مفیدی مانند ویتامین E، اسید فریکلیک و اسیدهای چرب و همچنین آنتی‌اکسیدان‌ها که با اشعه ماورا بنفش مبارزه می‌کنند.

فقط چند قطره روغن آرگان نه‌تنها موهای شما را از گرما، تغذیه و مرطوب کردن آن محافظت نمی‌کند بلکه باعث کاهش خشکی، شکنندگی و  سرگیجه می‌شود و موهای شما نرم و قابل کنترل باقی می‌ماند.

روغن کرچک

این روغن از دانه‌های کرچک به‌دست می‌آید و روغن خوبی برای رشد مو است زیرا دارای خصوصیات حیاتی مانند ویتامین E، مواد معدنی و پروتئین‌ها است. روغن کرچک همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها است، که از کراتین در مو پشتیبانی می‌کنند و باعث می‌شوند آن را قوی‌تر، نرم‌تر و سالم‌تر کنید. روغن کرچک باکره ۱۰۰٪ خالص، بسیاری از مزایای عالی دیگر مانند کنترل ریزش مو، مبارزه با عفونت‌های پوست سر و شوره سر و تهویه و مرطوب‌کننده موها را ارائه می‌دهد. مقدار کمی روغن کرچک نیز می‌تواند برای تقویت خط مژه استفاده شود.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.