دعوت از بیش از ۴۰۰۰ متقاضی در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری را به تاریخ سیزدهم ماه می ۲۰۲۱ برگزار کرده است و از متقاضیان تجربه کانادایی دعوت کرده است.

در این پذیرش متقاضیانی انتخاب شدند که در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS حداقل ۴۰۱ امتیاز داشته اند. متقاضیان می بایست واجد شرایط دسته ی تجربه ی کانادا می بودند. برخی از شرایط دسته تجربه کانادایی عبارت اند از داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در کانادا و مهارت های زبانی متوسط.

در این پذیرش هم از قاعده tie-break استفاده شد. وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده tie-break استفاده می شود: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از اول ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ راس ساعت ۱۱:۴۸:۱۴ به وقت استاندارد شرقی ارائه کرده بودند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال ۲۰۲۱ با استقبال از ۴۰۱,۰۰۰ مهاجر جدید سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال های آتی بالاتر برده است.

تمام متقاضیان تجربه کانادایی یا CEC در بازار کار کانادا سابقه کار دارند و این مزیت مهمی برای انها محسوب می شود. داشتن سابقه و تجربه کار در کانادا به معنای استخدام زودتر و درآمد بیشتر است.

کرونا هنوز جهان را رها نکرده است و بنابراین مادام که محدودیت های کرونایی در برابر مسافران خارجی وجود داشته باشد دولت فدرال کانادا ترجیح می دهد که از متقاضیانی دعوت کند که در حال حاضر در کانادا هستند. کانادا دوباره نشان داد که اداره مهاجرت کانادا اولویت را به متقاضیانی می دهد که در حال حاضر در کانادا حضور دارند. حدود ۷۷ درصد متقاضیان اکسپرس انتری حاضر در کانادا واجد شرایط دسته تجربه کانادایی هستند.

کانادا در اواخر ماه اکتوبر ۲۰۲۰ از برنامه سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آتی میلادی تا ۲۰۲۳ کانادا سالانه ۴۰۰ هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از ۱۰۰ هزار نفر از این مهاجران جدید از طریق برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته ی اسکیلدورکر فدرال به کانادا می آیند.

درباره اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های جدید را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می کند.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

عادل و ساحل یک زوج متاهل هستند. هر دو دارای مدرک لیسانس و ۳۹ ساله هستند. عادل به مدت چهارده سال به عنوان مدیر مهندسی کار کرده است. سطح زبان انگلیسی عادل پیشرفته است در حالی که سطح زبان انگلیسی همسرش ساحل متوسط. با اینکه عادل اکثر سابقه کار خود را در خارج از کانادا کسب کرده است اما یک سال هم در کانادا مشغول به کار بوده است. این زوج هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شدند و عادل متقاضی اصلی بود.او با داشتن ۴۳۳ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری بوده است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.