درختانی که بز می‌دهند، جاذبه عجیب مراکش!

مراکش یکی از کشورهای مشهور است که آوازه آن در سراسر جهان پیچیده و مقاصد بسیار زیبایی را در خود جای داده است.

درباره کشور مراکش

مراکش یکی از کشورهای قاره آفریقاست که در شمال غربی‌ این قاره قرار گرفته است. این کشور در میان کشورهای قاره آفریقا از اهمیت بسیاری برخوردار است و زیبایی‌های خاصی دارد که هر جهانگرد و گردشگری علاقه دارد برای یکبار هم که شده به این کشور زیبا سفر کند.

مراکش کشوری سنتی به شمار می‌رود و شاید یکی از دلایل معروف شدن این کشور نیز همین سنت زیبا و پایدار ماندن مردمان مراکش به سنت‌های کشورشان می‌باشد.

درختانی که بز می‌دهند!

اگر به کشور مراکش سفر کنید و از مردم آن جا بپرسید که آیا بز روی درخت می‌روید؟ کسی به شما نمی خندد! چون ظاهرا در این کشور درختان به جای میوه بز می‌دهند! به هر جایی که نگاه کنید، ده‌ها بز تنبل را می‌توانید روی درختان ببینید که انگار نه انگار که جای آن ها روی زمین است نه بالای درخت!

درختان آرگان منحصربه‌فردترین جاذبه دیدنی مراکش هستند. اگر به مراکش سفر کردید و بر روی درختان آن، بز دیدید، نگران نباشید! شما متوهم نشده‌اید.

دلیل آن هم این است که بزهای درختی مراکش به شدت عاشق میوه‌های درخت آرگان هستند و از آنجایی که در آفریقا غذای زیادی برای حیوانات یافت نمی‌شود، بزها با پیدا کردن این میوه‌های خوشمزه حتی تا بالای درخت هم پیش می‌روند تا شکم خود را سیر کنند.

درخت آرگان

درخت آرگان که امروزه آوازه‌اش تمام جهان را پر کرده است، درخت بومی کشور مراکش به شمار می‌رود. این درخت تنها در مراکش می‌روید و امکان کاشت آن در هیج جای دنیا وجود ندارد، زیرا رشد این درخت ملزم به شرایط آب و هوایی بسیار خاص است.

این گیاه ریشه‌هایی بسیار قوی دارد و دارای ۸ تا ۱۰ متر ارتفاع است و می‌تواند در شرایط سخت و کم آب بیابان دوام بیاورد و خود را با خاک‌های فقیر و شرایط بسیار گرم و خشک وفق دهد.

شاخه‌های این درخت سراسر پر از خار است اما با این وجود، بزها به راحتی از این درخت بالا می‌روند و از میوه‌های این درخت تغذیه می‌کنند. در واقع بزها عاشق میوه‌های این درختان هستند.

درخت آرگان بین ۸ تا ۱۰ متر ارتفاع دارد و می‌تواند بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال عمر کند! این درختان، سفت و محکم و تیغ‌دار هستند و هر کسی نمی‌تواند حتی به آن‌ها دست بزند، اما ظاهرا بزها از این درختان هم زرنگ‌ترند، چون با گذشت قرن‌ها زمان، این بزهای باهوش یاد گرفته‌اند که چطور خودشان را با شرایط وفق دهند و از این درختان بالا بروند.

دیدنی‌های آفریقا

اگر قصد سفر به آفریقا و کشور زیبای مراکش را دارید حتما به یاد داشته باشید در این سفر از بزهای درختی مراکش نیز دیدن کنید و شاهد تماشای شیطنت‌های این حیوان دوست‌داشتنی باشید.

از برترین جاهای دیدنی کشور مراکش می‌توان به باغ ماژورل، باغ‌های مناره، روستای املیل، موزه مراکش، کاخ باهیه و منطقه قدیمی شهر (مدینه) اشاره کرد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.