خواص تخمه کدو، از کاهش خطر سرطان تا بهبود خواب

در این مطلب به بررسی فواید و خواص تخمه کدو می‌پردازیم. تخمه کدو سرشار از چربی‌های سالم و یک پروتئین باکیفیت بسیار بالا و قابل‌مقایسه با پروتئین سویا است و دارای تمام اسیدهای آمینه ضروری است که می‌توان در مواد غذایی جدا از گوشت پیدا کرد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

رژیم‌های غذایی غنی از تخمه کدو با کاهش خطر ابتلا به سرطان معده، پستان، ریه، پروستات و روده بزرگ مرتبط است. مطالعه انجام‌شده روی زنان یائسه نشان داد که خوردن تخمه کدو با کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان مرتبط است.

سلامت روده و پروستات با تخمه کدو

تخمه کدو منبع خوبی از فیبر خوراکی است. رژیم غذایی سرشار از فیبر می‌تواند سلامت دستگاه گوارش را تقویت کند. همچنین تخمه کدو سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به حفظ سطح تستوسترون و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند.

بهبود خواب از فواید و خواص تخمه کدو

تخمه کدو حاوی تریپتوفان است، اسیدآمینه‌ای که به فرد کمک می‌کند به خواب برود. دو ماده روی و منیزیم نیز کمک‌کننده هستند. گفته می‌شود مصرف روزانه حدود یک گرم تریپتوفان به بهبود خواب کمک می‌کند.

کنترل دیابت

از فواید و خواص تخمه کدو می‌توان به  کنترل دیابت اشاره کرد. مطالعه انجام‌شده روی موش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که مخلوط دانه کتان و تخمه‌ کدو همراه با رژیم غذایی ممکن است در پیشگیری از عوارض دیابت مفید باشد. همچنین نتایج چندین مطالعه حاکی از آن است که آب کدو یا پودر تخمه آن باعث کاهش سطح قند‌خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو می‌شود.

سلامت قلب از فواید و خواص تخمه کدو

مصرف تخمه کدو به دلیل وجود میزان بالای منیزیم، روی و اسیدهای چرب با کاهش خطر ابتلا به فشارخون بالا، بیماری قلبی و قند‌خون بالا مرتبط است.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.