خرید ملک در هلند

کشور هلند با داشتن شرایط اقتصادی بی‌نظیر، موقعیت رفاهی خوب، امکانات مطلوب و طبیعت زیبایی که دارد، موردتوجه مهاجرین بسیاری قرارگرفته است. یکی از روش‌های اخذ اقامت و تابعیت، خرید ملک در یک کشور است.

بنابراین افراد متقاضی این روش مهاجرتی می‌بایست نسبت به کسب اطلاعات در مورد کوچک‌ترین تغییرات مربوط به قوانین خرید ملک و اخذ تابعیت آگاه باشند و نکات لازم در خصوص اقدامات قانونی، اصول و موازین خرید ملک در هلند جهت اخذ اقامت را در نظر داشته باشند.

موقعیت جغرافیایی هلند

اگر قصد خرید ملک در هلند باهدف اخذ اقامت دائم و گرفتن تابعیت این کشور رادارید، بهتر است قبل از اقدام به این کار تا حدودی با این کشور آشنا شوید. آشنایی با آداب‌ورسوم، فرهنگ، موقعیت جغرافیایی و اجتماعی و… از مواردی ضروری است که قبل از اقدام به مهاجرت باید در مورد آن‌ها اطلاعات داشته باشید.

هلند به‌عنوان یک کشور اروپایی با مرکزیت شهر آمستردام، در قسمت شمالی اروپا واقع‌شده است. این کشور از قلمرو پادشاهی‌های هلند، کشوری کوچک با حدود هفده میلیون نفر جمعیت و در رده کشورهای پرجمعیت جهان قرار دارد. حدود |

هلند در بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند که شامل جزایری از آمریکای مرکزی نیز می‌شود، واقع‌شده است. این کشور از سمت شرق با آلمان، از سمت جنوب با بلژیک و با بریتانیا از سمت غرب و سمت دریا همسایگی دارد. علی‌رغم اینکه پایتخت هلند شهر آمستردام می‌باشد، بیشتر سفارتخانه‌ها و وزارت خانه‌های این کشور در شهر لاهه و اطراف آن قرار دارند.

یک‌چهارم از زمین‌های موجود در کشور هلند، پایین‌تر از سطح دریای آزاد قرار داشته و حدود ۲۱ درصد از جمعیت این کشور در این مناطق زندگی می‌کنند.

کشور هلند

به‌طورکلی کیفیت مطلوب زندگی، امکان تحصیل در دانشگاه‌های خوب، محیطی مناسب و زیبا، عضویت در اتحادیه اروپا، امکان کار، بهره‌مندی از شرایط اقتصادی مطلوب و بسیاری از مزایای دیگری که کشور هلند به شهروندان خود ارائه می‌دهد، باعث شده است که مهاجران بسیاری باهدف اخذ اقامت تمایل به خرید ملک در هلند داشته باشند.

سیسم حکومتی هلند از نوع پادشاهی مشروطه می‌باشد؛ به‌نوعی که شاه و ملکه به‌عنوان صاحب‌منصب حکومت بیشتر به‌عنوان نماد وحدت ملی بوده و نقش پررنگی در سیاست ندارند. پول رایج در کشور یورو است. بندر روتردام، دومین شهر بزرگ هلند، بزرگ‌ترین بندر اروپا ازنظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، به‌حساب می‌آید.

زبان رسمی مردم در هلند که تقریباً ۹۰ درصد مردم به آن صحبت می‌کنند، زبان هلندی (Dutch) است که شباهت زیادی به آلمانی دارد. دومین زبان رایج در کشور، زبان فریزیان است که توسط حدود نیمی از مردم استان فریزلند در هلند صحبت می‌شود. زبان‌های ترکی و عربی نیز از سایر زبان‌های رایج در هلند هستند که البته بسیار کمتر رایج می‌باشند.

اطلاعات ضروری در مورد هلند

اختلاف ساعت با تهران : پایتخت هلند، شهر آمستردام، با توجه به موقعیت زمانی که در آن واقع‌شده است، ازنظر زمانی از تهران دو ساعت و نیم عقب‌تر است.

  • زبان رسمی و رایج در کشور : هلندی
  • واحد پول رایج : یورو
  • سمت و جهت رانندگی : سمت راست
  • نوع برق شهری : برق شهری از نوع ۲۳۰ ولت
  • کد شماره تلفت کشور هلند : ۳۱+

ازآنجاکه شماره تماس مواقع اضطراری در سرتاسر اروپا ۱۱۲ است، این شماره در هلند نیز ۱۱۲ است. میانگین زمان پاسخگویی به تماس‌ها ۳ ثانیه می‌باشد. به‌علاوه، به‌جز زبان هلندی، پاسخگویی تماس‌ها به زبان‌های انگلیسی و آلمانی هم امکان‌پذیر خواهد بود.

buy property in netherlands 2 - خرید ملک در هلند

فرودگاه‌های بین‌المللی

لیست فرودگاه‌های بین‌المللی کشور هلند به شرح زیر هستند:

  • آمستردام، فرودگاه اسخیپهول
  • فرودگاه آیندهوون
  • خرونینگن، فرودگاه خرونینگن ایلده
  • فرودگاه ماستریخت آخن
  • فرودگاه روتردام دی‌هیگ

خرید ملک در هلند

کشورهای بسیاری مانند هلند، ترکیه، اسپانیا، یونان، پرتغال و… امکان اخذ اقامت موقت و پس‌ازآن اقامت دائم از طریق خرید ملک را در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند. خرید ملک در هلند نیز از طریق دولت این کشور به اتباع غیر هلندی امکان اخذ اقامت را اعطا نموده است. با رعایت اصول و قوانین عمومی، عقد قرارداد و ثبت در مراکز رسمی مهاجرین نیز می‌توانند در این کشور به خریدوفروش ملک بپردازند.

قیمت خرید ملک در هلند

قیمت خانه‌ها و ساختمان‌ها برای خرید ملک در هلند بسته به نوع ملک، محدوده‌ای که واقع‌شده (داخل شهر، حومه شهر و منطقه ساختمان)، امکاناتی که در اختیار متقاضی قرار می‌دهد، متراژ و اندازه آن متفاوت است. همچنین به دلیل افزایش تقاضا و عدم عرضه مسکن به‌طور مناسب در بازار، قیمت مسکن رو به افزایش است. به‌طورکلی هزینه خرید یک‌خانه در حد متوسط بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار یورو می‌باشد.

هزینه خرید ملک در آمستردام

طی سال گذشته، قیمت خرید ملک در هلند در شهر آمستردام، ۱۷.۲٪ افزایش ناگهانی داشته است. قیمت خرید یک آپارتمان در سطح متوسط در شهر آمستردام از قرار زیر می‌باشد:

  • یک واحد آپارتمان در حد متوسط باقیمت ۲۰۸.۵۰۰ یورو
  • یک‌خانه تراس دار باقیمت متوسط ۲۳۹.۱۰۰ یورو
  • یک‌خانه در حومه شهر باقیمت متوسط ۲۵۳.۰۰۰ یورو
  • یک‌خانه نیمه‌خصوصی باقیمت متوسط ۲۸۱.۵۰۰ یورو
  • یک‌خانه خصوصی باقیمت متوسط ۳۸۷.۰۰۰ یورو

buy property in netherlands 1 - خرید ملک در هلند

مراحل قانونی خرید ملک در هلند

در جهت خرید ملک و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور، ازآنجایی‌که قوانین مربوط به خرید ملک با کشور خودمان متفاوت است، بهتر است قبل از اقدام به خرید تحقیقات لازم را انجام داده، با مشاور و وکیل برجسته مشورت نمایید تا با خطرات احتمالی مواجه نشوید.

فرآیند خرید ملک در هلند به‌گونه‌ای است که شما در ابتدا با تهیه یک ویزای توریستی می‌توانید به مدت ۹۰ روز در هلند اقامت داشته باشید. در این مدت فرصت دارید ملک موردنظرتان را از طریق سایت‌های یافتن ملک، روزنامه‌های عمومی و املاک پیدا کنید. funda.nl و pararius.com/English نیز از وب‌سایت‌های معتبر یافتن ملک در هلند هستند.

با داشتن ویزای توریستی امکان خرید ملک در هلند را نخواهید داشت. برای این کار می‌بایست به وکیل ما وکالت محضری دهید تا از طرف شما ملک موردنظر را خریداری کند و به نام شما ثبت نماید.

وکیل ملکی برای خرید ملک در هلند

بدون داشتن دانش کافی در این زمینه، ممکن است دست به اقداماتی بزنید که سرمایه گزاریتان را با شکست مواجه نماید. داشتن وکیل معتبر و معتمد امور ملکی که با بازار املاک هلند آشنایی داشته باشد، می‌تواند درزمینهٔ خرید ملک راهنمایی‌های خوبی را به شما ارائه دهد.

ارائه پاره‌ای از توضیحات در مورد اینکه خرید کدام نوع ملک در چه منطقه‌ای از شهر برای شما سودآوری و رشد اقتصادی بیشتری را پی خواهد داشت، می‌تواند سرمایه گزاری موفقی را برای شما به بار آورد. پیگیری مالیات دارایی و املاک و پرداخت آن‌ها نیز از مواردی است که می‌توان از آن به‌عنوان مزایای داشتند وکیل ملکی معتبر یادکرد.

مراحل خرید ملک در هلند

مراحلی که برای خرید یک ملک در هلند می‌بایست طی شوند به شرح زیر هستند:

  • امضا قرا داد (قولنامه خرید ملک)
  • تائید قرارداد توسط دفتر اسناد رسمی
  • سپرده شدن ۱۰% مبلغ ملک
  • عقد قرارداد اصلی میان خریدار و فروشنده
  • انتقال ملک به نام خریدار توسط دفتر ثبت‌اسناد

بر اساس قوانین خریدوفروش ملک در کشور هلند، ملک خریداری‌شده باید در دفتر اسناد رسمی ثبت‌شده و انتقال ملک بسته به‌اندازه و مبلغ ملک با مبلغی حدود ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو صورت گیرد. درصورتی‌که یکی از طرفین معامله مسلط به زبان هلندی نباشد، می‌بایست یک مترجم در جلسه معامله عقد قرارداد حضورداشته باشد.

حضور مترجم در جلسه، مبلغی معادل ۲۰۰ الی ۴۰۰ یورو هزینه برمی‌دارد. پس از عقد قرارداد و اتمام کار، بر اساس قوانین خرید ملک در هلند، خرید ۷۲ ساعت فرصت دارد قرارداد را بدون مجازات فسخ نماید.

buy property in netherlands 3 - خرید ملک در هلند

خرید ملک در هلند بهتر است یا اجاره آن؟

کشور هلند مجموعه‌ای بزرگ از املاک برای خرید و اجاره است؛ آنچه اهمیت دارد، یافتن ملکی است که بیش‌ترین تناسب را با بودجه و شرایط فردی متقاضی داشته باشد.

خرید ملک در هلند برای صاحب‌خانه مزایای بسیاری دارد؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به دریافت وام مسکن در این کشور اشاره کرد که اقساط آن به نسبت اجاره‌بها بسیار پایین‌تر می‌باشد.

بااین‌حال خرید ملک امر پیچیده‌ای است که تحقیق و بررسی فراوانی می‌طلبد؛ خرید ملک به‌تبع در شهرهای بزرگی هم چون آمستردام به دلیل قیمت‌های بالا هزینه زیادی را به خریداران تحمیل می‌کند. شایان‌ذکر است که در برخی مناطق هلند، برای خرید ملک بازار خوبی وجود ندارد.

هزینه خرید ملک در هلند مانند سایر کشورها رو به افزایش بوده است؛ به‌طوری‌که در ژانویه سال ۲۰۲۰ قیمت خانه‌های هلند ۸.۸ درصد در ۳ ماهه دوم افزایش ‌یافته است.

هم‌چنین شارژ آپارتمان نیز در هلند هرسال طبق روال حدود ۱۳ درصد افزایش می‌یابد.

با در نظر گرفتن تمامی شاخصه‌های تأثیرگذار بر بازار ملک و اجاره در این کشور، می‌توان به این نتیجه رسید که در صورت داشتن بودجه کافی خرید خانه در این کشور اروپایی به جهت بهره‌مندی از وام و سایر مزایا، سودمندتر است.

نکات مهم هنگام پیش از خرید املاک در هلند

اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید، پیدا کردن یک مشاوره مالی است که با دقت بالا و سرعت مطلوب خانه‌ای مناسب با توجه به سرمایه‌ای که دارید، برای شما پیدا کند. یکی از مواردی که در هزینه ملکی که قصد خریداری آن را دارید، موثر است، تاریخ و زمان ساخت خانه و خانه های اطراف آن است؛ زیرا در هلند مناطق قدیمی زیادی وجود دارد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.