ترفندهای خاص برای مراقبت از مژه‌ها

ترفندهای مراقبت از مژه به دو بخش انجام ندادن کارهایی که دلایل اصلی ریزش مژه هستند و مراقبت‌ از مژه‌ها توسط وسایل و روش‌هایی است که به رشد و پرپشت شدن آن‌ها کمک می‌کند تقسیم می‌شوند که در این مطلب شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

ترفندهای مراقبت از مژه که باید بدانید

آیا اکستنشن، لیفت و لمینت مژه باعث ریزش مژه‌ها می‌شود؟

با انجام اکستنشن مژه، یعنی اضافه کردن مو در کنار مژه‌های طبیعی امکان ریزش مژه‌ها به وجود می‌آید، زیرا مژه‌های طبیعی سنگین می‌شوند و پس از مدتی می‌ریزند. استفاده از مواد برای چسباندن مژه‌ها در عمل اکستنشن هم می‌تواند به مژه‌های طبیعی شما آسیب بزند. پس بهتر است که این کار را انجام ندهید یا درصورتی‌که تمایل دارید از اکستنشن، لیفت و لمینت مژه‌ استفاده کنید، حتما از استاندارد بودن مواد اطمینان حاصل نمایید.

آیا ریمل ضدآب برای مژه‌ها ضرر دارد؟

اولین نکته مهمی که هنگام خرید ریمل باید درنظر داشته باشید، دقت به شکل برس ریمل است. سعی کنید ریمل متناسب با مژه‌های خود را انتخاب کنید. همچنین استفاده بیش‌ازاندازه از ریمل‌های ضدآب باعث خشکی مژه‌ها می‌شود و هنگامی‌که می‌خواهید آرایش را پاک کنید ممکن است به مشکل بخورید، پس از ریمل‌های ضدآب فقط در مهمانی‌ها یا مراسم استفاده کنید. ریمل باعث سیاه شدن مژه شما می‌شود و بدین ترتیب هنگام خواب اطراف چشم‌ها هم سیاه می‌شود و به رخت خواب شما برخورد می‌کند.

مراقبت از مژه با تمیز کردن برس ریمل

دومین نکته‌ای که در مورد ریمل باید رعایت کنید، شستن برس ریمل است، بهتر است هرازچندگاهی برس ریمل را تمیز کنیم. با این کار مژه‌ها و پرز‌های چسبیده به برس ریمل تمیز می‌شوند و از برگرداندن آلودگی بر روی مژه‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

چگونه ریمل بزنیم؟

اگر برای شما هم این سوال پیش می‌آید که چطور باید ریمل را به مژه‌ها بزنیم، حتما به این ترفند دقت کنید. شما باید از گوشه برس ریمل استفاده کنید و به صورت اریب به مژه‌ها ریمل بزنید. اگر در جهت نامعقولی این کار را انجام دهید، سیاهی مواد ریمل به اطراف پلک یا داخل چشم شما می‌رود و پاک کردن آن به مژه‌های شما آسیب می‌زند.

ریمل را چطور پاک کنیم؟

با استفاده از انواع پاک‌کننده‌ها و دستمال مخصوص پاک کردن آرایش به‌آرامی آرایش مژه‌ها و چشم خود را پاک کنید. این کار شما نباید با شدت انجام شود، زیرا باعث خراشیدگی مژه و کنده شدن مژه‌ها می‌شود.
از انواع تونرها و سرم‌های پاک‌کننده استفاده کنید تا مژه‌ها کاملا تمیز شوند. پاک کردن آرایش خصوصا در هنگام شب از مواردی است که حتما باید رعایت کنید. این کار ساده‌ترین راه افزایش سلامتی چشم‌‌ها و مراقبت از مژه‌های شماست.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.