تحصیل در نیوزلند

مهاجرت به نیوزیلند و تحصیل در نیوزلند را میتوان یکی تجربه فراموش نشدنی و منحصر به فرد دانست. با توجه به اینکه نیوزیلند یکی از کشورهای انگلیسی زبان دنیاست و مهاجرت به این کشور به سختی سایر کشورهای انگلیسی زبان نیست، این کشور هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مهاجران میباشد. بسیاری از این مهاجران از طریق ویزای تحصیلی نیوزلند به این کشور مهاجرت میکنند. چرا که ۵ دانشگاه این کشور رتبه جهانی زیر ۳۰۰ دارند و این نشان دهنده کیفیت بالای آموزش و تحصیل در نیوزلند است. نظام آموزشی بین المللی، رعایت اصول تدریس حرفه ای در آموزش، کلاس ها و برنامه های آموزشی و تفریحی جامع و … از ویژگی های مهم تحصیل در نیوزلند است.
علاوه بر موارد فوق هزینه زندگی در نیوزلند نیز یکی از اساسی ترین  فاکتورها برای مهاجران است. جالب است بدانید که به طور کلی هزینه زندگی یک زوج در نیوزلند بین ۳ تا ۵ هزار دلار نیوزلند میباشد. این در حالیست که  متوسط درآمد یک خانواده در نیوزلند در سال ۲۰۲۰ حدوداً  ۲۰ هزار دلار نیوزلند است. در سال ۲۰۲۰ در نیوزلند بالاترین حقوق دریافتی در یک سال حدوداً ۱ میلیون دلار و کمترین حقوق دریافتی در یک سال حدوداً ۳۳ هزار دلار میباشد. ناگفته نماند که امنیت و ثبات جامع در نیوزلند بسیار بالاست.
نیوزلند در عین داشتن طبیعت بکر و آرام بخش، شهرهای پرهیاهو و مدرنی دارد. به طوری که افراد با  هر سلیقه ای می تواند به راحتی مکانی برای استراحت و تفریح پیدا کنند.

 

شرایط تحصیل در نیوزلند ۲۰۲۱

شیوع ویروس کرونا موجب وضع محدودیت‌هایی اساسی در سفر به کشورهای مختلف جهان شد، به طوریکه تا ماه‌های متمادی مرزهای کشورها به روی مسافران خارجی بسته شد. کشور نیوزلند از جمله کشورهایی بوده که از همان ابتدا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را نسبت به این موضوع وضع کرده است. با بهبود نسبی اوضاع برخی از افراد مانند شهروندان نیوزیلندی و دارندگان اقامت دائم این کشور نسبت به این محدودیت‌ها معاف شده و مجوز ورود به نیولند را پیدا کردند. دولت نیوزلند نیز اعلام کرد که این محدودیت‌ها حداقل تا می ۲۰۲۱ باقی خواهد ماند و دانشجویان بین‌المللی یکی از گروه‌هایی هستند که امکان سفر به این کشور را ندارند.

ظبق آخرین اخبار منتشر شده توسط اداره مهاجرت نیوزلند، تعداد محدودی از دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر دارای ویزای تحصیلی این کشور هستند، می‌توانند به آن وارد شوند. گروه اول ممکن است شامل ۲۵۰ دانشجوی دکتری و تحصیلات تکمیلی شده و در ادامه آن گروه دوم شامل ۱۰۰۰ دانشجوی اولویت‌دار کارشناسی و تحصیلات تکمیلی امکان سفر به نیوزلند را پیدا کنند. دانشجویان علاقه‌مند باید برای کسب اطلاعات بیشتر ابتدا با محل تحصیل خود در ارتباط بوده تا از شرایط کامل آن باخبر شوند. میزان تمکن مالی مورد نیاز برای گروه اول ۱۵۰۰۰ دلار نیوزلند و برای گروه دوم ۲۰۰۰۰ دلار نیوزلند بوده که در واقع معادل هزینه‌های زندگی در این کشور به مدت یک سال است.

در حال حاضر دانشجویانی که خارج از نیوزلند بوده و هنوز موفق به دریافت ویزای تحصیلی خود نشده‌اند، می‌توانند تحصیل خود را به صورت آنلاین دنبال کرده تا پس از برطرف شدن محدودیت‌ها، فرآیند اخذ ویزای آن‌ها با سرعت و سهولت بیشتری ادامه یابد. البته توجه داشته باشید که مدت زمان تحصیل آنلاین در کشور خود برای اخذ ویزای کاری پس از فارغ‌التحصیلی محاسبه نشده و برای اخذ آن ویزا باید حداقل ۳۰ هفته در این کشور به تحصیل پرداخته باشید. دفاتر صدور ویزای نیوزلند در کشورهای خارجی همچنان بسته هستند و تا اعلام ثانوی توسط این دولت این وضعیت برقرار خواهد بود. به نظر می‌رسد که از ماه جولای ۲۰۲۱ می‌توان نسبت به رفع محدودیت‌های سفر به نیوزلند امیدوار بود.

تحصیل دکتری در نیوزلند

تحصیل در نیوزلند در دوره دکتری برای دانشجویان بین المللی بسیار جذاب است چرا که هر هشت دانشگاه موجود در نیوزلند رتبه های جهانی فوق العاده ای هستند و مزیت بزرگ تحصیل دکتری در نیوزلند آن است که تمامی هیچ تفاوتی بین هزینه های پرداختی از طرف دانشجویان بین المللی با دانشجویان بومی وجود ندارد . نیوزلند برای این دانشجویان پیشنهاد های ویژه ای  از رشته های تخصصی ورزشی گرفته تا رشته های هنری و مهندسی و … دارد. نیوزیلند ترکیب کاملی از فرصت های تحقیقاتی مناسب، هزینه های مقرون به صرفه شهریه و تحصیل، کلاس ها و دوره های فوق برنامه ویژه است. کما اینکه همراه با تحصیل در نیوزلند فرصت گشت و گذار و تفریح را خواهید داشت.
برخی از ویژگی های بارز نیوزلند برای تحصیل در نیوزلند:
۱٫ فرصت های بی نظیر تحقیقاتی
۲٫ سیستم آموزشی جامع طبق استانداردهای بین المللی
۳٫ یکسان بودن هزینه های تحصیلی بین دانشجویان بین المللی و بومی
۴٫ امنیت فوق العاده نیوزلند (دومین کشور امن دنیا بعد از ایسلند)
۵٫ استقبال نیوزلند از دانشجویان نخبه برای تحصیل در نیوزلند و اشتغال بعد از آن
۶٫ طبیعت خیره کننده و جذاب

اطلاعات کلی در رابطه با تحصیل در نیوزلند در مقطع دکتری:
تعداد کل دانشگاه های ارائه دهنده دوره دکتری: ۸
قدیمی ترین دانشگاه نیوزلند: University of Otago (1869)
تعداد کل دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در نیوزلند در دوره دکتری: ۵۲,۶۷۸ نفر
مدت دوره دکتری در نیوزلند: ۳ تا ۴ سال
متوسط شهریه تحصیل در نیوزلند برای دوره دکتری: ۶٫۵ تا ۹ هزار دلار نیوزلند
سال تحصیلی : از ماه فوریه تا نوامبر

اشتغال به کار بعد از تحصیل در نیوزلند امکان پذیر است. اگر بعد از پایان تحصیل به دنبال شغل مناسب خود باشید می توانید تا ۱۲ ماه ویزای کار بعد از تحصیل به تهیه کنید اما اگر بعد از پایان تحصیل مشغول بکار شدید می توانید حداقل تا  ۲ سال ویزای کار بعد از تحصیل در نیوزلند را اخذ نمایید.

اقامت پس از تحصیل در نیوزیلند

دانشجویان بعد از پایان تحصیل در نیوزیلند می توانند به مدت سه سال در نیوزیلند بمانند و مشغول به کار شوند. ویزای بخصوصی در نیوزیلند برای این مدت در نظر گفته می شود که به آن ویزای کار بعد از تحصیل در نیوزیلند گفته میشود. بعد از پایان سه سال اقامت بعد از تحصیل امکان اخذ ویزای کاری و یا اقامت نیوزیلند را داشت.

کاریابی در نیوزیلند کار سختی نیست. کافیست در سایت هایی مانند Seek، TradeMe و  New Kiwisعضو شوید و به دنبال شغل مورد نظر خودتان باشید. البته وب سایت careers.govt.nz نیز منبع مناسبی برای پیداکردن کلیه وبسایت های کاریابی است. بسیاری از دانشجویان نیز از طریق اساتید خود در مراکز پژوهشی و دانش بنیان مشغول به کار میشوند. نرخ بیکاری در نیوزیلند در دسامبر ۲۰۱۹ حدود ۴ درصد بود اما با ایجاد شرایط کرونا در ابتدای سال ۲۰۲۰ این رقم به ۹ درصد افزایش یافته است. دولت نیوزیلند تصمیم دارد که تا پایان سال ۲۰۲۱ نرخ بیکاری را به زیر ۳ درصد کاهش دهد. در نتیجه نگرانی برای پیدا کردن کار در نیوزیلند وجود ندارد. فقط کافیست مهارت ها و دانش لازمه را داشته باشید.

تحصیل در نیوزیلند بدون مدرک زبان

سالیان سال است که دانشجویان بین المللی به نیوزیلند نگاهی مثبت برای مهاجرت تحصیلی دارند. شرایط زیادی برای تحصیل در نیوزیلند وجود دارد. اما از آنجایی که نیوزیلند یک کشور انگلیسی زبان است، یکی از مدارک مورد نیاز دانشجویانی که ساکن کشورهایی انگلیسی زبان نیستند، داشتن مدرک زبان مانند آیلتس است. سوال اینجاست که آیا تحصیل در نیوزیلند بدون مدرک زبان امکان پذیر است یا خیر؟ بله امکان پذیر است. اما دانشجو باید شرایط خاصی داشته باشد. مثلا اگر متقاضی خواهان شرکت در دوره کارشناسی باشد می بایست ۴ سال آخر تحصیلی خود را در دبیرستان های انگلیسی زبان گذرانده باشد. دانشگاه هایی در نیوزیلند وجود دارند که ممکن است در شرایط ورودشان الزام داشتن مدرک آیلتس وجود نداشته باشد. اما این مراکز آموزشی قطعا یک آزمون زبان انگلیسی برای تعیین سطح دانشجو دارند.

۵ دانشگاهی که در نیوزیلند الزامی برای داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند به شرح زیر است:

  • University of Auckland
  • University of Otago
  • University of Canterbury
  • Lincoln University
  • Unitec Institute of Technology

البته ممکن است در شرایط ورود به برخی از رشته ها در این دانشگاه ها شرط مدرک زبان انگلیسی وجود داشته باشد. بنابراین قبل از اقدام به پذیرش این دانشگاه از شرایط ورود به رشته مورد نظر خودتان را در این دانشگاه ها بررسی کنید. مارک آزمون های انگلیسی زیر در اغلب دانشگاه های نیوزیلند مورد تایید هستند:

  • internet-based TOEFL (iBT)
  • Paper-based TOEFL
  • Cambridge English: C1 Advanced or C2 Proficiency
  • Pearson Test of English (PTE) Academic
  • IELTS
  • Michigan English Language Assessment Battery (MELAB)

شرایط ویزای تحصیلی نیوزیلند

اگر به دنبال تحصیل در نیوزیلند هستید حتما باید موارد زیر را در رابطه با ویزای تحصیلی نیوزیلند بدانید.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی نیوزیلند:

  • مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه و پاسپورت دارای اعتبار
  • نامه پذیرش یکی از دانشگاه های نیوزیلند
  • بیمه دانشجویی
  • حمایت و تمکن مالی
  • سلامت جسمی که شامل گواهی پزشک و سونوگرافی سینه است
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل

مدارک فوق الذکر ازجمله مدارک مورد نیاز اخذ ویزای دانشجویی نیوزیلند و تحصیل در نیوزیلند است. اگر متقاضی هر یک از شرایط فوق را نداشته باشد و یا امکان تامین مالی را نداشته باشد پرونده وی ریجکت میشود. پردازش ویزای دانشجویی نیوزیلند توسط اداره مهاجرت نیوزیلند برای اپلیکیشن های آنلاین ۲۰ روز و برای اپلیکیشن های کاغذی ۲۵ روز است. البته بررسی اپلیکیشن های ویزا بسته به پرونده ممکن است مدت بیشتر یا کمتری زمان ببرد.

تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزیلند

نظام آموزشی مقطع کارشناسی ارشد برپایه نظام آموزشی بریتانیایی و ایرلندی است. با ثبت نام در مقطع کارشناسی برای تحصیل در نیولند میتوانید مانند هر دانشجویی از آموزش های آکادمیک بهره مند شوید اما خدمات دیگری نیز در کنار این آموزش ها برای دانشجویان فراهم شده است. برای مثال:

  • دانشجویان میتوانند در مقطع کارشناسی ارشد تغییر رشته بدهند و واحد های درسی گذرانده خود را با واحد های درسی رشته جدید تطبیق دهند.
  • دوره های کسب مهارت حرفه ای برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برگزار میشود تا برای ورود به بازار کار آمده شوند.
  • امکان شرکت در برنامه های تحصیلی طراحی شده برای شاغلین در حرفه های خاص برای توسعه مهارت ها

اغلب برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزیلند دو سال به طول می انجامد. هزینه شهریه دانشگاه های نیوزیلند برای تحصیل در نیوزیلند دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد سالانه بین ۲۶ تا ۳۷ هزار دلار است. برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در ترم اول یک سال تحصیلی باید قبل از ۳۱ اکتبر سال قبل اقدام کنید و برای ترم دوم نیز باید قبلی ۳۰ آپریل اقدام به ثبت نام کنید.

تحصیل کارشناسی در نیوزیلند

نیوزیلند تنها کشور بسیار نزدیک به استرالیا در آب های آزاد اقیانوس ها است. نیوزیلند خواهر کوچکتر استرالیا نامیده میشود و شرایط فرهنگی مردم، پرچم ها و لهجه زبان انگلیسی این دو کشور بسیار بهم نزدیک است. شرایط تحصیل در دانشگاه های استرالیا نیز بسیار نزدیک به استرالیا است. همچنین نیوزیلند جز امن ترین کشور های جهان نیز محسوب می شود. به همین دلیل بسیار از داشجویان برای دوره کارشناسی تحصیل در نیوزیلند را انتخاب می کنند. از ویژگی های تحصیل کارشناسی در نیوزیلند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه های بین المللی با رنک های قابل قبول
  • شهریه های مناسب نسبت به کیفیت آموزشی (بین ۱۸ تا ۲۵ هزار دلار نیوزیلند)
  • نظام آموزشی جامع مبتنی برا سیستم آموزشی بریتانیایی
  • با حداقل مدرک میتوان پذیرش دانشگاه های نیوزیلند را اخذ کرد
  • جامعه امن و با ثباتی دارد
  • کشور بسیار زیبایی است
  • امکان تحصیل و کار برای دانشجویان فراهم است

تحصیل دبیرستان در نیوزیلند

در نیوزیلند کودکانی که به سن قانونی ورود به مدرسه میرسند میبایست در یکی از مدارس این کشور مشغول به تحصیل شوند. در نیوزیلند کودکان میتوانند از سن ۵ سالگی برای تحصیل در مدارس این کشور اقدام کنند. اما سن قانونی شروع تحصیل در نیوزیلند و ورود به مدرسه در نیوزیلند ۶ سالگی است. در بازه سنی ۶ تا ۱۶ سالگی کودکان و نوجوانان می بایست مشغول به تحصیل در مدارس نیوزیلند باشند. اما در سنین بین ۱۶ تا ۱۹ سالگی تحصیل در دبیرستان های نیوزیلند اختیاری است و دانش آموز میتواند تصمیم بگیرد که به ادامه تحصیل در دبیرستان یا شرکت در دوره های فنی حرفه ای را بپردازد. دانش آموزانی که اقامت این کشور را دارند میتوانند از تحصیلات رایگان استفاده کنند اما دانش آموزانی که ویزای تحصیلی دارند با به همراه والدین خود به این کشور مهاجرت نموده و ویزای موقت دارند برای تحصیل در نیورلند ملزم به پرداخت شهریه هستند.

چرا در نیوزیلند تحصیل کنیم‌؟

اینکه چرا در نیوزیلند تحصیل کنیم پاسخ های زیادی دارد. اولین مورد آن است که این کشور به طور کلی ۸ دانشگاه دارد که بهترین رنکینگ های بین المللی را از آن خود کرده اند. حتی یکی از این دانشگاه جز ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان معرفی شده است! دوم اینکه این کشور طبیعت بسیار زیبا و حیرت انگیزی دارد که به جرات میتوان گفت نمونه ی آن در هیچ نقطه دیگری از جهان وجود ندارد. سوم اینکه تفریح و انواع ورزش ها در نیوزیلند برگزار میشود و دانشجویان میتوانند اوقات فراغت خود را با شرکت در مراسم ها، جشن ها، فستیوال ها، کارناوال ها و مسابقات ورزشی پر کنند. از دیگر دلایل مهم انتخاب این کشور و تحصیل در نیوزیلند آن است که نیوزیلند جمعیت زیادی ندارد و ۲۵ درصد مردم نیوزیلند را مهاجرین تشکیل داده اند. درنتیجه با مهاجرین رفتار نژاد پرستانه ندارند و دانشجویان از هر جای دنیا می توانند در این کشور به راحتی تحصیل کنند. تحصیل در نیوزیلند به ویژه در رشته هایی چون کشاورزی، کامپیوتر، میکروبیولوژی، ارتباطات و …. طرفداران زیادی در بین دانشجویان بین المللی دارند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند

برای اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند همانطور که قبلا گفته شد نیاز به نامه پذیرش یکی از دانشگاه ها یا مراکز آموزشی این کشور دارید. پس قبل از هرچیزی برای پذیرش دانشگاه مورد علاقه خود در یک رشته بنمایید و سپس به دنبال تکمیل مدارک اخذ ویزا بروید. برخی از مدارک اساسی مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی نیوزلند به شرح زیر است:

  1. گذرنامه معتبر با حداقل ۵ ماه اعتبار
  2. تکمیل فرم ویزای دانشجویی نیوزیلند
  3. نامه پذیرش یکی از مراکز آموزشی نیوزلند
  4. دو قطعه عکس پرسنلی
  5. مدارک تحصیلی و ریز نمرات آنها
  6. پرینت حساب بانکی جهت احراز تمکن مالی
  7. گواهی سوء پیشینه
  8. و…

 

هزینه تحصیل در نیوزلند

هزینه تحصیل در نیوزلند برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد کاملا بستگی به رشته و دانشگاه محل تحصیل دانشجو دارد. در سال ۲۰۲۰ متوسط شهریه سالانه یک دانشجو در حال تحصیل در نیوزلند دوره کارشناسی بین ۲۶ تا ۳۷ هزار دلار نیوزلند است و برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد به مدت دو سال حدوداً بین ۵۲ تا ۷۴ هزار دلار نیوزیلند هزینه شهریه پرداخت میشود.

 

دانشگاه های برتر نیوزلند

دانشگاه های نیوزلند رنک جهانی در سال ۲۰۲۰ موقعیت مکانی
The University of Auckland ۸۵ Auckland
University of Otago ۱۷۵ Dunedin
Victoria University of Wellington ۲۲۱ Wellington
University of Canterbury ۲۳۱ Christchurch
University of Waikato ۲۷۴ Hamilton
Lincoln University ۳۱۷ Lincoln
Massey University ۳۳۲ Dairy Flat Highway
Auckland University of Technology ۴۶۴ Auckland

 

 

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در نیوزلند

بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در نیوزلند رشته های پزشکی و پیراپزشکی را انتخاب میکنند چرا که علاوه بر هزینه تحصیل مقرون به صرفه، می توانند از امکانات پژوهشی فوق العاده ای بهره مند شوند. از بین ۸ دانشگاه نیوزلند دو دانشگاه از محبوبیت خاصی در بین دانشجویان بین المللی برخوردار هستند درواقع اکثر دانشجویان بین المللی اقدام به اخذ پذیرش این دانشگاه میکنند. اولی دانشگاه دانشگاه اوکلند (University of Auckland) و دومی دانشگاه اوتاگو (University of Otago) است. این دو دانشگاه در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در سطح بین المللی شهرت دارند و از امکانات خوبی برای تحصیل در این رشته ها برخوردارند. تحصیل در نیوزلند برای دوره های پزشکی معمولا ۶ سال به طول می انجامد و دانشجو بعد از گذراندن دوره های آموزشی خود میتواند در نیوزلند مشغول به کار شود که علاوه بر پرستیژ بالای مشاغل حوزه درمانی در نیوزلند، درآمد خوبی برای دانشجو به همراه دارد.
برخی از رشته های محبوب پزشکی و پیراپزشکی ارائه شده در دانشگاه های نیوزلند:
۱- پزشکی
۲- دندانپزشکی
۳- دامپزشکی
۴- پرستاری
۵- داروسازی
۶- سلامت جامعه
۷- فیزیوتراپی
۸- علوم آزمایشگاهی

در سال اول دوره های پزشکی (HSFY) ، دروسی مانند زیست شناسی، فیزیک، شیمی، سلامت و مطالعات رفتاری جامعه تدریس میشود. هدف از این آموزش ها را میتوان درک مفاهیم اولیه و صحیح اصول و مفاهیم گسترده زیربنای همه ی علوم طبیعی و ارتباط آن با جوامع امروزی در نظر گرفت. در طول تحصیل در سال اول آموزش دانشجویان می توانند تخصص خود در یکی از رشته های پزشکی با پیراپزشکی را انتخاب کنند. سه پایانی تحصیل دانشجویان در دوره های پزشکی و پیراپزشکی جز مهمترین سال های تحصیلی دانشجویان است چرا که بیشتر مطالب تخصصی رشته ی خود را در این سه سال آموزش می بینند و در برخی از رسته های در سال آخر دانشجویان به صورت انترن های تحت تعلیم در مراکز درمانی حضور می بایند که این بخش از آموزش جز اصلی ترین متد های آموزشی و آماده سازی نیروهای درمانی برای حضور در مراکز بهداشت و درمان است. در پایان سال پنجم یک آزمون کلی از دروس آموزش داده شده در طی این ۵ سال، از دانشجو گرفته میشود.
کار در هنگام تحصیل در نیوزلند
دانشجویان مشغول به تحصیل در نیوزلند، مجاز به اشتغال هستند. دانشجویان میتوانند در طول برگزاری دوره های آموزشی تا ۲۰ ساعت و در طول تعطیلات تابستانی تا ۴۰ ساعت مشغول بکار شوند.

سفارت نیوزلند در ایران

آدرس سفارت نیوزلند در تهران :  تهران – نیاوران – اقدسیه – خیابان گلستان شمالی – کوچه سوسن ۳۴ – پلاک ۱
تلفن سفارت نیوزلند در تهران  :     ۰۰۹۸۲۱۲۶۱۲۲۱۷۵
فکس سفارت نیوزلند در تهران :     ۰۰۹۸۲۱۶۶۱۲۱۹۷۳
ایمیل سفارت نیوزلند در تهران:   nzembassytehran@hotmail.co.nz
ساعت کاری سفارت نیوزلند در تهران: یکشنبه تا پنجشنبه   ۱۰٫۰۰ تا  ۱۲٫۳۰

درباره نیوزلند

پایتخت نیوزلند: ولینگتون (Wellington)
زبان رسمی: انگلیسی
مساحت نیوزلند: ۲۶۸ کیلومتر مربع
واحد پول نیوزلند: دلار نیوزلند
جمعیت در سال ۲۰۲۰: ۴٫۷۹۴ میلیون نفر
معروف ترین شهرها:  اوکلند، همیلتون، کریس چرچ، کوئینزتاون
آب و هوای نیوزیلند: آب و هوایی معتدل با متوسط دمای تابستان بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد و در زمستان بین ۱۰ الی ۱۵ درجه سانتی گراد
تعداد دانشگاه های معتبر نیوزلند:  ۸
بهترین رشته ها برای تحصیل در نیوزلند: مدیریت کسب و کار، انواع علوم مهندسی، مهمانداری، توریسم و فناوری اطلاعات
هزینه زندگی در نیوزلند برای دانشجوی خارجی: بسته به شهریه دانشجو و محل اقامت بین ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار نیوزلند

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.