تجهیز بیمارستان های بزرگ پایتخت با تسهیلات بانک جهانی

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: تجهیز بیمارستان‌های بزرگ پایتخت از محل تسهیلات بانک جهانی در دستور کار است و در همین راستا تعدادی دستگاه پیشرفته تشخیصی و آزمایشگاهی برای بیمارستان طالقانی در نظر گرفته شده است.

قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به روند مطلوب توسعه زیرساخت‌های خدمت رسانی در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی طالقانی، از تیم مدیریت و کادر درمان تقدیر کرد و گفت: در این بیمارستان مهم‌تر از راه اندازی MRI، ایجاد یک مرکز تصویربرداری جامع در بیمارستان است.

وی در خصوص بازسازی و بهسازی فضای اورژانس بیمارستان، عنوان کرد: این بخش نیز به علت ماهیت خدمات و میزان مراجعه مردم نیاز به توجه و رسیدگی داشت که به بهترین نحو انجام شد.

راه اندازی بخش مراقبت ویژه بیماران کرونایی با ظرفیت ۱۰ تخت

علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیمارستان طالقانی را از بزرگترین مراکز آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه اعلام کرد و گفت: این مرکز که موفق ترین بیمارستان ملحق شده به نظام آموزشی دانشگاه است، نیاز به توسعه، بهسازی و نوسازی دارد.

وی ادامه داد: این بیمارستان در کنار بخش‌های تخصصی از جمله پیوند مغز استخوان، پیوند کبد و درمان نازایی، از روزهای ابتدایی شیوع بحران، به بیماران کرونایی نیز خدمت رسانی می‌کرد و فعالیت در بخش‌های آن به طور مستمر ادامه دارد.

زالی توسعه زیرساخت‌ها و رفع کمبودهای منابع انسانی را از الزامات بیمارستان طالقانی اعلام کرد و افزود: استقرار پژوهشکده‌ها در این بیمارستان نیز منجر به تغییر مطالبات درمانی و ایجاد لیست انتظار شده است و برای رفع این چالش باید تلاش کرد.

رئیس دانشگاه نیز از جذب بالغ بر ۸ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین که بخش اعظمی از بودجه مورد نیاز بود، برای راه اندازی بخش مراقبت ویژه بیماران کرونایی و دستگاه تصویربرداری MRI خبر داد.

توسعه زیرساخت‌های بیمارستان با حمایت وزارت بهداشت و از محل جذب کمک‌های خیرین

زندی رئیس بیمارستان طالقانی در این مراسم با اشاره به اهمیت توجه و توسعه زیرساخت‌های مراکزی همچون طالقانی، به ویژه در شرایط بحرانی حاکم و شیوع بیماری کرونا در کشور، عنوان کرد: با حمایت‌های وزارت بهداشت و از محل جذب کمک‌های خیرین، بخش مراقبت ویژه و مرکز تصویربرداری راه اندازی و به بهره برداری رسید.

وی از انجام ۱۵۸ مورد پیوند مغز استخوان و پیوند کبد در سال گذشته خبر داد و گفت: این بیمارستان فقط یک بخش مراقبت ویژه داشت که به علت وجود بخش‌های فوق تخصصی مختلف در کنار ارائه خدمات به بیماران کرونایی، نیاز به گسترش این بخش حس می‌شد.

زندی در پایان از تقویت حوزه خدمت رسانی با توسعه زیرساخت‌های بیمارستان ابراز امیدواری کرد.

در پایان در خصوص تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در بیمارستان و رفع چالش‌های احتمالی با افزایش مراجعات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.