با کمترین هزینه چیدمان منزل خود را تغییر دهید

تغییر اکسسوری‌ها مانند آباژورها، کوسن‌ها، مجسمه‌ها و وسایل تزیینی می‌تواند راه خوبی برای تغییرهای بزرگی باشد که ما را به هدف تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه می‌رساند. با ما همراه باشید.

تغییر آباژورها

اگر آباژورهایی با پایه چوبی و کلاهک پارچه‌ای دارید کار شما برای تغییر آن راحت خواهد بود. ابتدا کلاهک را از پایه جدا کنید. پایه را سمباده زده و مجددا با رنگ دلخواه، رنگ‌آمیزی کنید. قسمت کلاهک پارچه‌ای را نیز می‌توانید با تعویض پارچه، تغییر دهید. فقط به یاد داشته باشید نهایت دقت را در چسباندن پارچه داشته باشید. در این صورت ظرافت کار با روشن شدن نور در پشت کلاهک بیشتر نمایان می‌شود.

تغییر لوسترها

اگر لوسترهایی دارید که مدت زیادی از عمر آن‌ها می‌گذرد و کمی از مد افتاده‌اند؛ با رنگ‌آمیزی می‌توانید لوسترها را کمی مدرن‌تر و به روز کنید. اگر فکر می‌کنید لوسترها با داشتن شاخه‌های زیاد هنوز نور کافی ندارند با چسباندن نگین‌های درشت به روشنایی بیشتر لوستر کمک کنید زیرا نگین‌ها از پلاستیک شفاف و پشت نقره‌ای رنگ می‌توانند نور را به مقدار زیادی بازتاب کنند و به زیبایی هرچه بیشتر لوستر شما هم کمک زیادی می‌کند.

استفاده تزیینی از ضبط صوت و کاست‌های قدیمی

اگر از گذشته علاقه به موسیقی داشتید پس حتما ادوات گوش دادن به موسیقی مانند ضبط صوت و کاست‌های قدیمی در خانه شما پیدا می‌شود با رنگ آمیزی و نو کردن آن‌ها می‌توانید برای تزیین از آن‌ها استفاده کنید. برچسب کاست‌ها را عوض کنید. ضبط صوت را تمیز کنید و در جایی روی میز قرار دهید.

تبدیل شیشه نوشیدنی به گلدان

یکی از روش‌ها برای تغییر دکوراسیون خانه بدون هزینه که بسیار پرطرفدار است، رنگ کردن شیشه نوشیدنی‌ها و استفاده آن‌ها به جای گلدان است. برای این کار بهتر است، ابتدا شیشه‌ها را به خوبی بشویید و اجازه دهید کاملا خشک شوند. رنگ مورد نظر را درون شیشه‌ها بریزید و در آن را ببندید. سپس شیشه را تکان دهید تا رنگ به همه قسمت‌های آن برسد، وقتی رنگ خشک شد، گلدان قابل استفاده است.

تبدیل ظروف به گلدان

اگر ظروف خاص و زیبایی مانند قوری چینی دارید که لب پر شده است یا در ندارد، می‌توانید به عنوان گلدان از آن‌ها استفاده کنید. برای این کار خود ظروف که آب را در برمی‌گیرند می‌توانند گلدان باشند ولی اگر ظرف شما بشقاب است، می‌توانید آن را با استفاده از انبر به قطعات کوچک تبدیل کنید و تهیه یک قالب و مخلوط سیمان سفید و آب، یک گلدان جدید بسازید.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.