با شرایط مهاجرت آشنایی دارید؟

این که برای مهاجرت به چه شرایطی نیاز دارید و یا شرایط مهاجرت کاملاً به هدف شما از مهاجرت و نیز روش مهاجرت انتخابی بستگی دارد .

داشتن تحصیلات یکی از شرایط مهاجرت است. چه از طریق ویزای کاری و چه از طریق ویزای تحصیلی قصد اقدام برای مهاجرت را داشته باشید؛ نیاز به داشتن مدرک تحصیلی خواهید داشت.

در واقع بدون داشتن تحصیلات روند مهاجرت با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است. البته در این مورد گاهی استثنا نیز وجود دارد مثلاً اگر مهاجر در یکی از رشته‌های هنری دارای سابقه‌ای بالا یا مهارت‌های فوق‌ العاده باشد مدرک تحصیلی دیگر در اولویت نخواهد بود.

داشتن مهارت و تخصص

از شرایط مهاجرت کاری داشتن مهارت و تخصص درزمینه تحصیلی و کاری افراد است. یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت اخذ ویزای کاری است، افراد به دنبال پیدا کردن شغل و یا داشتن شغل و شرایط کاری بهتر اقدام به مهاجرت می‌کنند؛ زیرا در برخی از کشورهای اروپایی بازار کار بهتری وجود دارد.

برای اقدام از طریق ویزای کاری نیاز به داشتن مهارت و تخصص دارید. حقیقت این است که اگر هیچ مهارت خاصی ندارید، نمی‌توانید در مهاجرت کاری موفق شوید چون دلیلی وجود ندارد که کشورهای دیگر خواستار جذب نیروی غیر ماهر باشند و روی تبعه خارجی سرمایه‌گذاری کنند.

داشتن مدرک زبان

داشتن مدرک زبان یکی از شرایط اولیه مهاجرت است. روش مهاجرت و کشور مقصد تعیین‌کننده نوع زبان مورد نیاز برای مهاجرت هستند. اگر مدرک زبان ندارید به هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت می‌توانید برای آموزش زبان اقدام نمایید.

لزوماً شخص برای کار و زندگی در کشورهای حوزه شنگن و کانادا نیاز به زبان دارد اما اخذ مدرک شرایط خاصی دارد که نیاز به گذاشتن وقت و البته هزینه می باشد.|

دریافت ویزا

متقاضیان برای مهاجرت به کشورهای اروپایی باید بتوانند ویزای شنگن دریافت نمایند. با داشتن ویزای شنگن می‌توان به ۲۶ کشور از جمله آلمان، اتریش، سوئد و نروژ رفت و آمد داشت. فرد برای مهاجرت از هر روشی باید ویزای مورد نظر آن روش را داشته باشد.

مثلا با داشتن ویزای کاری می‌توان در مدت زمان معینی در کشور مقصد به کار مشغول بود، بعد از پایان هر سال ویزا باید تمدید گردد و بعد از ۳ تا ۵ سال می‌توان برای صدور ویزای دائم و تابعیت کشور مورد نظر درخواست داد.

داشتن بودجه و سرمایه

مهاجرت هزینه‌هایی در بر دارد که فرد باید توانایی پرداخت آن‌ها را داشته باشد؛ داشتن درآمد ثابت ماهیانه علاوه بر سرمایه کافی نظیر پول داخل حساب، ملک و…می‌تواند تا حدود زیادی به بهبود شرایط اخذ ویزا کمک کند و به نوعی از مهم‌ترین شرایط اولیه مهاجرت می‌باشد. علاوه بر این فرد باید هزینه‌هایی را نیز برای اوایل زندگی در کشور جدید و قبل از داشتن کار و درآمد ثابت در نظر داشته باشد.

استفاده از وکیل باتجربه

بدون انتخاب وکیل هم می‌توان کارهای مهاجرت را انجام داد. ولی در موارد بسیاری وکیل باتجربه و مهارت کافی می‌تواند از هر ویژگی فرد متقاضی ویزا به نحو احسن استفاده نموده و با استفاده از راه‌های قانونی، هرچه سریع‌تر نسبت به اخذ اقامت اقدام نماید. یک وکیل مهاجرت مسیر مهاجرت را برای شما هموار تر می سازد و در نتیجه مهاجرتی مطمئن تر و بی دغدغه تر را تجربه خواهید کرد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.