انگلیس قصد دارد پناهجویان را تا زمان تایید درخواست آنها به کشورهای ثالث بفرستد

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا طی سخنانی در مجلس عوام٬ ضمن اعلام برنامه جدید دولت این کشور در مورد پناهندگی و مهاجرت غیرقانونی گفت: قصد داریم برای نگهداری پناهجویانی که درخواست آنها در حال بررسی و یا تجدیدنظر خواهی است در اردوگاهها در دریاهای آزاد یا در کشورهای ثالث٬ تغییرات قانونی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه این تغییرات به عنوان بخشی از استراتژی جدید قانون مهاجرت انگلستان است٬ گفت: با این طرح جدید ضمن مبارزه با شبکه‌های مهاجرت غیرقانونی٬ از پناهندگی افرادی که شرایط لازم را ندارند جلوگیری کنیم.

در چارچوب این برنامه؛ تسریع در اخراج، افزایش مجازات‌های قاچاقچیان انسان و یا کسانی که به طور غیرقانونی به کشور می‌آیند و یا از طریق کشورهای امن مانند فرانسه وارد کشور شده‌اند جلوگیری خواهد شد.

در بیانیه‌ای که توسط این وزارتخانه در این باره منتشر شده٬ همچنین آمده است که سیستم پناهندگی کنونی کشور به راحتی توسط قاچاقچیان انسان مورد سو استفاده قرار می گیرد و مانع از تلاش برای ورود غیرقانونی به انگلستان نمی‌شود.

در این بیانیه تاکید شده است که اگر مهاجرت غیرقانونی کنترل نشود٬ فشار آن بر بخش خدمات عمومی غیر قابل تحمل خواهد بود.

این اصلاحات جدید٬ امکان اخراج پناهجویان از این کشور در حالیکه پرونده های پناهندگی آنها در جریان و یا در روند تجدیدنظر است را ممکن می‌سازد.

Rate this post

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.